Hier in Portugal is het nu echt zomer. En dat betekent warm....heet......heel heet.
Dus veel drinken. Ik bestel mijn "spa rood" steeds per grote fles. En een fles is zo leeg, dus nog een fles.... En een biertje.... Drink je toch wel snel 2 à 3 liter. Het is pas 2 uur!
Corona is nog steeds een ding. In de directe omgeving hadden we een uitbraak na een illegaal feestje en ook in Lissabon en Porto zijn de maatregelen weer aangescherpt.
Maar de toeristen komen weer op Faro, dringend nodig voor wat inkomsten.
Mondkapjes is in de openbare ruimte, winkels, vervoer een vanzelfsprekendheid.
Op de terrasjes niet, maar even naar binnen voor toilet of afrekenen: masker op.
Tanken, binnen afrekenen.....met masker.
Vanmiddag was de toegangsdeur van de Lidl niet van buiten te openen. Je kon er pas in als er iemand uitkwam.
Op FB vond ik deze afbeelding. Geinig!
Afstand houden wordt door de gemeente (mede) op de volgende wijze onder de aandacht gebracht:
Dichterbij:
En we hebben nog een leuke opsteker, eind oktober komt de F1 hier (Portimão) naar toe. Onduidelijk of dit met of zonder publiek is, maar in ieder geval moeten de renstallen ergens slapen, eten.
In de pers wordt een bedrag van 30 miljoen € genoemd.
Zou met publiek zijn heb ik vanmorgen meegekregen. Kaarten zijn te koop: Oeps: van € 65 tot € 600!
Ik ben vorige keer gebleven met het overbelasten van mijn 32VA trafo bij de signalen en wisseldecoders. Een denkfoutje gemaakt .....De wissels en seinen zijn nooit gelijktijdig in gebruik, dus 32VA moet voldoende zijn. Maar ik gebruik oude wissels en seinen en daar zitten lampjes in. En dat zijn er nogal wat.
Normaal is dit zo'n zoekopdracht die ik in Houten tot uitvoer breng, maar nu even niet.....
Dus internet, met name ebay.
Oorspronkelijk ben ik op zoek gegaan naar een extra 60VA trafo. Maar dat lukte niet op een aantrekkelijke manier. Er komt nl altijd rond de € 20 verzendkosten bij.
Mijn zoekgebied heb ik toen uitgebreid met de 52VA trafo van Märklin. (6002)
Maar ook dat ging niet vanzelfsprekend, uiteindelijk toch in Wenen (Ebay) zo'n trafo kunnen scoren.
Er zat ook nog een 32VA rijtrafo bij (altijd handig) en een signaalmodule Märklin 72441. Nog nooit uit het doosje geweest. Die mag dus weg en zullen jullie in het verkoophoekje tegen komen.
Omdat "Houten" niet doorgaat ben ik een paar avonden bezig geweest met de collectie van ModellbahnShop Lippe. Jammer voor de verkopers op de beurs, maar het is even niet anders. Uiteindelijk zit er toch voor een paar 100 Euro in het mandje.
Hier de verpakking, die kan weg!
En (een deel van) de inhoud op tafel.
2 klassieke Mercedessen. Van Brekina, niet slecht!
En een setje nonnetjes. Normaal verf ik die zelf, maar deze was alleen geschilderd te koop.
Gelijk een non bij de paters op het station gezet.
Dan verder met de baan.
Voor het uitrijsein vanuit de lokloods de baan op wilde ik een afsluitsein (M 7042) plaatsen.
Maar dat leek me niet logisch, op die plek. Dus heb ik het uitrijsein samen met afsluitsein meer naar voren gehaald. En dat ging maar net, omdat de servo's onder de baan zitten en daar zat net een balkje.
Ook heb ik een stuk onbepaald tussen de stationssporen en het toegangsspoor van de lokloods ingericht.
En dat is vaak een vergeten plek, oude rails, puin, wat bergen zooi met overwoekerende struiken.
Ook is er een grote kei achtergebleven. Ideaal speel- en klimplekje.
Lang heb ik nagedacht over de invulling van het gebied achter de lokloods, rond de watertoren.
Ik ben begonnen met een grondplaatje, deze voorzien van een fotokopie van een Faller grondplaat.
Daaromheen wat groen, struiken, een boompje en een hek. Niet te steriel allemaal.
De rest van die plek is door een bouwmaterialenhandel in gebruik genomen. Ergens nog een verdwaalde trekker.
Ook daar nog een hek omheen....klaar.
De bestellingen uit Wenen en Detmold zijn eindelijk (na 6-7 weken) hier aangekomen.
De 32 VA trafo gelijk vervangen door de 52 VA.
Het was zo:
En nu is het dit. Voldoende power nu.
En als laatste een overzichtsfoto van het rechter deel van mijn baan. Gedeeltelijk loopt die door een inbouwkast, waarvan de schuifdeuren zijn verwijderd.