Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Trams in Lissabon

Gestart door Bas zondag 05 november 2017, 17:59:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Trams in Lissabon
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Trams in Lissabon
Dag 3 railers,

Na 25 jaar weer terug in Portugal en vooral Lissabon. De oude trams rijden nog vrolijk zonder probleem rond met het smalle spoor en de zeer kleine radiussen.
Inmiddels voorzien van OV-pas-lezer en digitale bewakingscamera. Niet stuk te krijgen die zware onderstellen.
Op 3 rail was al een leuk filmpje te zien:

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=53393.msg929321#msg929321

Het h0m model uit het filmpje is nog in elke touristenwinkeltje te koop voor rond 12,5 euro, de kunststof bovenbouw kan er mee door maar de metalen onderbouw vind ik wat de grof uitgevoerd.
Nu nog wat foto's, te beginnen met de gewone trams en als laatste de tram naar Belem.

Groeten,

Bas
Nog wat Kabel-trams in Lissabon
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Nog wat Kabel-trams in Lissabon
Nog wat Kabel-trams in Lissabon, scheelt heel wat klimmen, Lissabon ligt nl op 7 heuvels....
Tsja en dan die sporen, zoiets kan je alleen met de hand namaken
Re: Trams in Lissabon
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Trams in Lissabon
Dag Bas bedankt voor het delen. Erg leuk die foto's :arrow: :thumbup:
Re: Trams in Lissabon
Mooie plaatjes Bas.
Ben zelf net terug van een week Lissabon.
Leuke stad met genoeg te zien en te beleven.
De trammetjes zijn wel een attractie op zich en zeker als je ze tegenkom in de smalle straatjes.
Grtz, Arjan
Re: Trams in Lissabon
-Bas:
Mooie plaatjes,  :thumbup:
Re: Trams in Lissabon
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Trams in Lissabon
Mooie foto's uit Lissabon Bas. :thumbup:
Misschien moeten mijn vrouw en ik daar ook maar eens naar toe voor een lang weekendje ziet er mooi uit van wat ik zie op de foto's. :)
Re: Trams in Lissabon
nobody
gast

Re: Trams in Lissabon
Toen ik in 1963 voor de  eerste keer in Lissabon kwam, was ik meteen gecharmeerd van de leuke trammetjes
(die toen nog sleepbeugels hadden).
De, in Nazi uniformen gestoken, Salazar politie in het uitgaanskwartier kon me minder bekoren.
en nog wat treinen in Lissabon
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
en nog wat treinen in Lissabon
ook nog met de trein naar Cascais geweest (+/- 30 min), vind ze zelf persoonlijk niet mooi wel lekker koel B). Verder nog een mooi 8 tons havenkraantje en de lift van monsieur Eifel.
Re: Trams in Lissabon
-Bas:
Weer een mooie reeks,  :thumbup:
Re: Trams in Lissabon
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

offline
Re: Trams in Lissabon
Hoi Bas,

Geinig, ik was toevallig vorig weekend ook in Lissabon en heb ook wat plaatjes van die oude trams kunnen maken.
Ze zaten af en toe behoorlijk volgepropt, met name in de spits. (Als sardientjes in een blik).
De trams rijden als sinds 1901 en zien er nog puik uit.



Groetjes,

Johan (Treinsmurf)
Re: Trams in Lissabon
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Trams in Lissabon
Prachtige foto's weer Johan, zelfde lekkere weer gehad zie ik B)
Van de laatste kabeltram "elevador da Gloria" nog drie foto's oa van het lompe onderstel, bladveren en spiraalveren. Desondanks rammelt het nog van binnen als je erin zit
Re: Trams in Lissabon
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Trams in Lissabon
Bas en Johan, bedankt voor de mooie foto's uit het verre Portugal. :arrow: :thumbup:
Re: Trams in Lissabon
Lid sinds: 2008

offline
Re: Trams in Lissabon
Leuke foto?s Bas, die stroomafnemers bij een aantal van die trams zijn erg bijzonder om te zien!
Die lift van Eifel is ook erg gaaf, was die niet tussen de oude binnenstad en de moderne binnenstad te vinden?

:)
Re: Trams in Lissabon
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Trams in Lissabon
Inderdaad tussen twee stadswijken, 25 jaar terug in mijn studententijd nog goed toegankelijk inmiddels zo druk met toeristen dat het gauw 45 min wachten wordt
Re: Trams in Lissabon
Lid sinds: 2011

offline
Re: Trams in Lissabon
Gave foto's!