Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

CS3 en trein DESIRO

Gestart door jean2010 zaterdag 04 november 2017, 16:05:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS3 en trein DESIRO
jean2010
gast

CS3 en trein DESIRO
Ik heb mij de CS3 aangeschaft. Daarna de trein DESIRO . In de dokumentatie staat dat er 32 funkties kunnen opgeroepen worden. Nu blijkt dat er maar 16 werken. Navraag leert dat er ergens problemen zijn met de decoders, andere in geplaatst dan de juiste decoders.
Heb dus een flinke investering gedaan die mij niets opbrengt. 16 functies had ik op de CS2 ook.
Weinig commercieel, dubieuze dokumentatie en helemaal niet tevreden.
Zijn er nog mensen die dit probleem voorhebben en is er een oplossing voor dit.
Dank u
jean2010
Re: CS3 en trein DESIRO
Ben den Hollander
gast

Re: CS3 en trein DESIRO
Welke merk is de Desiro en wat is het artikelnummer?
Re: CS3 en trein DESIRO
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3 en trein DESIRO
Jean, je zult even onderscheid moeten maken tussen wat de CS3 t.o.v. de CS2 kan en ook wat het door jouw gekochte treinstel kan.

Als eerste. De CS3 kan 32 functies MITS deze ook door de decoder in de betreffende lok beschikbaar is.
Als het model maar 2, 4, 8 of 16 functies heeft worden dat er met een CS3 niet ineens 32.

De CS3 is inderdaad niet het best gedocumenteerde produkt uit Göppingen, maar dat maakt het nog geen miskoop.

John

Re: CS3 en trein DESIRO
Ben den Hollander
gast

Re: CS3 en trein DESIRO
De enige Desiro die ken is die van van Biervliet. En daar zit een LokSound V4 in door de winkel er in geprutst. En die heeft geen 32 functies.......

Maar ik ken niet alles.
Re: CS3 en trein DESIRO
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS3 en trein DESIRO
Beste Jean,
Ga eens terug naar Van Biervliet.
Van hun zul je zeker een uitleg krijgen over wat het een en ander kan en hoe je het moet gebruiken.
Dit zijn volgens mij vakmensen met echt een hart voor hun beroep.
(ter info: ik heb geen aandelen in hun zaak).
Mvg
Olivier 77
Re: CS3 en trein DESIRO
Lid sinds: 2013

offline
Re: CS3 en trein DESIRO
Beste

ik kan alleen maar beamen wat Olivier schrijft. Van Biervliet is een zeer toegewijd team dat zeker geen decoders in locomotieven "prutst" zoals Ben schrijft. Een beetje objectiviteit zou wel mogen.

Luc
Re: CS3 en trein DESIRO
Ben den Hollander
gast

Re: CS3 en trein DESIRO
Het "prutsen" moet je niet letterlijk nemen, het is mijn spreektaal. Ik "pruts" van alles in en uit elkaar. Belgen en Hollanders verstaan elkaar slecht.

Ook ik heb een aantal perfecte modellen van van Biervliet en zijn service is super, zo ook de Desiro. Als Hollander ben ik een aantal keren in zijn zaak geweest en heb hem uitgebreid gesproken hoe hij het voor elkaar krijgt zijn spullen te laten produceren in China zonder daar ooit zelf geweest te zijn. :thumbup:

Het gebrek aan objectiviteit mag je toeschrijven aan Jean: van alles roepen maar niet weten van de hoed en de rand. ;)
Re: CS3 en trein DESIRO
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: CS3 en trein DESIRO
Citaat van: jean2010 op zaterdag 04 november 2017, 16:05:19
Ik heb mij de CS3 aangeschaft. Daarna de trein DESIRO . In de dokumentatie staat dat er 32 funkties kunnen opgeroepen worden. Nu blijkt dat er maar 16 werken. Navraag leert dat er ergens problemen zijn met de decoders, andere in geplaatst dan de juiste decoders.
Heb dus een flinke investering gedaan die mij niets opbrengt. 16 functies had ik op de CS2 ook.
Weinig commercieel, dubieuze dokumentatie en helemaal niet tevreden.
Zijn er nog mensen die dit probleem voorhebben en is er een oplossing voor dit.
Dank u
jean2010
De cs2 kan ook 32 functies aan, dus sneu als je de cs3 alleen voor de extra functies hebt gekocht.
Re: Re: CS3 en trein DESIRO
Ben den Hollander
gast

Re: Re: CS3 en trein DESIRO
Ga eens in op de inhoud, je stelt hier een vraag, roept het een en ander ("weinig commercieel, dubieuze documentatie") en voorts blijft het stil. Verder roept je iets als "andere decoders geplaatst dan de juiste", je suggereert kennelijk door van Biervliet (?).

Ben je al terug geweest in de winkel en wat was het resultaat?

Ben.
Re: Re: CS3 en trein DESIRO
philippe_007
gast

Re: Re: CS3 en trein DESIRO
tja, schrijf en spreektaal zijn nu eenmaal anders... Geen body language in schrijftaal en dan komt het nu eenmaal harder over....
En daarbij nog eens het verschil in taalgebruik tussen Nederlanders en Belgen....

Het zou toch spijtig zijn dat de Jean weg blijft, is tenslotte reeds meer dan 7 jaar lid van het Forum....

En wie er het meeste "kunde" heeft zal moeilijk te bepalen zijn, iedereen heeft zijn sterke en minder sterke punten. Moeilijk om te bepalen wie dan de beste is...
Maar daar gaat het forum niet over wie de beste is, gewoon elkaar helpen en met respect behandelen en het komt goed....  :thumbup:

dit even  :offtopic:

Maar ondertussen is Jean nog niet geholpen.


Re: CS3 en trein DESIRO
Heren,

Draadje was enigszins out of topic geraakt en alle posten die weinig of niets met het onderwerp te maken hebben zijn gearchiveerd.

Namens het beheer wel een verzoek dat wanneer de NL taal en Vlaamse taal met elkaar in conflict komen wat begrippen betreft en men elkaar niet begrijpt, degene die een "onbegrijpelijke" term heeft geplaatst eerst eens te vragen hoe hij de uitdrukking bedoelt.

Dit zou veel onderling "onbegrip" kunnen helpen oplossen.

Het 3Railforum beheer komt in overleg bijeen en dan heeft het onderwerp "taal en begrippen" een agendapunt.

Aangedragen oplossing is deze: KLIK

Groeten, het forumbeheer.
Re: CS3 en trein DESIRO
Lid sinds: 2013

offline
Re: CS3 en trein DESIRO
Beste Forumbeheerder,

Wanneer forumleden bepaalde bedrijven beledigen met woorden die voor iedereen die nederlandse taal beheerst duidelijk zijn dan is het mijn recht daarop te reageren. Maar blijkbaar mogen Nederlanders meer dan Vlamingen op dit forum. Dat is geen kwestie van verschillende betekenissen tussen Vlamingen en Nederlanders.
Volgens Encyclo.nl is prutsen: onhandig bezig zijn, op een ondoelmatige manier bezig zijn met iets maken of repareren.
M.a.w. het werkwoord prutsen heeft een negatieve ondertoon, zeker als het gebruikt wordt om de professionele activiteiten van een bedrijf te omschrijven.
Ik zou dan ook voorstellen die passages dan ook te schrappen als jullie een beetje correct zijn.

Luc Diels
Re: CS3 en trein DESIRO
Ben den Hollander
gast

Re: CS3 en trein DESIRO
Ik heb netjes toegelicht wat ik onder prutsen versta naar aanleiding van jouw post beste Luc.......

Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 18 november 2017, 09:56:53

Het "prutsen" moet je niet letterlijk nemen, het is mijn spreektaal. Ik "pruts" van alles in en uit elkaar.


.....en vanuit die toelichting is het helder en heeft het woord "prutsen" geen negatieve bijklank. Nota bene: in dezelfde post heb ik aangegeven de service van van Biervliet, zo ook de Desiro, super te vinden.

Gr, Ben.
Re: CS3 en trein DESIRO
Lid sinds: 2013

offline
Re: CS3 en trein DESIRO
Beste Ben

je hebt dat pas uitgeklaard nadat ik jou had terecht gewezen. Maar ja dat is door forumbeheer netjes verwijderd.

Luc
Re: CS3 en trein DESIRO
Lid sinds: 2013

offline
Re: CS3 en trein DESIRO
Beste allemaal

ik ga er verder niet meer op in, maar ik wil er wel op wijzen dat ik tenminste mijn echte naam gebruik en mij niet verschuil achter een nicknaam.

Luc
Re: CS3 en trein DESIRO
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS3 en trein DESIRO
Citaat van: lucdiels op donderdag 23 november 2017, 21:19:22
...... maar ik wil er wel op wijzen dat ik tenminste mijn echte naam gebruik en mij niet verschuil achter een nicknaam.


Ik voel me nu toch wel een beetje aangesproken......
Re: CS3 en trein DESIRO
philippe_007
gast

Re: CS3 en trein DESIRO
Dit is snel opgelost he Wakkie, naam toevoegen aan uw profiel :-)
Re: CS3 en trein DESIRO
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS3 en trein DESIRO
 @citaat

Sinds 7 januari 2014 geen wijzigingen meer aangebracht. Dat komt omdat ik volgens sommige mensen zo'n beetje aan het einde van de wereld woon.

Wilie
Re: CS3 en trein DESIRO
Lid sinds: 2013

offline
Re: CS3 en trein DESIRO
Wakkie,

in Vlaanderen hebben we een spreekwoord: wie het schoentje past trekke het aan....
Ik hoop dat ze dat in Nederland ook begrijpen.
Ieder doet wat hij wil, maar ik vind het een elementaire vorm van eerlijke communicatie dat je jezelf identificeert als je een discussie aangaat. Als ik een mening heb dan kom ik daarvoor uit, een mening anoniem verkondigen vind ik een beetje ... Ik ga het niet schrijven omdat ik helemaal geen rel wil veroorzaken, maar gewoon mijn mening over een bepaalde uitspraak wou neerpennen.

Luc
Re: CS3 en trein DESIRO
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: CS3 en trein DESIRO
Na overleg binnen beheer wederom alle niet ter zake doende berichten gearchiveerd.

Gr. Fred.
Re: CS3 en trein DESIRO
Ben den Hollander
gast

Re: CS3 en trein DESIRO