Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

[eigenbouw] grijpkranen kermis - Lucky Cranes 'American Grab' 1:87

Gestart door jeffrey donderdag 02 november 2017, 20:18:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
[eigenbouw] grijpkranen kermis - Lucky Cranes 'American Grab' 1:87
Van mij weer even een exoot op deze website. Een bouwverslag van een kermiskraampje 'Lucky Cranes American Grab', of te wel de grijpkranen op de kermis.

Dit model is nagebouwd van een echte variant die al jaren op de kermis staat. Wie weet herken je hem!
Gemaakt van polystyreen.


Ik begin altijd met het maken van een bouwtekening met alle maten op schaal in millimeters.

Daarna kan ik alle onderdelen gaan tekenen op het polystyrol en uitsnijden.


Alle onderdelen uitgesneden.


Dit is het dak. Aan de zijkant komen later nog decoraties.


Alles onderdelen zijn hier aan elkaar geplakt. Hierdoor ontstaat een stevig kraampje. Op de achtergrond zie je al de speelkasten staan.


Niet alle kasten gaan in dit kraampje. In opdracht maak ik naast deze nog eenzelfde kraam.
Ik ben ongeveer een hele zondag bezig geweest om alle ramen uit te snijden. Wat een werk..


Ondertussen was het kraampje wit gespoten. Daarna konden de decoraties erop.


En dit is hem geworden!


Nog even iets heeel anders..



Voor de kerst heb ik ook deze gemaakt van echt hout voor mijn kerstkermis/markt. In het echt staat dit kraampje in Hasselt (België) op 'Hasselt Winterland'. Een kerstmarkt in de wintermaanden. Door middel van papier heb ik een tentdoek geïmiteerd dat als dak fungeert met aan de zijkant guirlandes. Ondertussen moest ik er een paar extra maken omdat er fans zijn die dit ding ook graag thuis willen hebben tijdens kerst :).

Tot zover.

Re: [eigenbouw] grijpkranen kermis - Lucky Cranes 'American Grab' 1:87
Mooi allemaal. Best wel jaloers.  :thumbup:
Re: [eigenbouw] grijpkranen kermis - Lucky Cranes 'American Grab' 1:87
Hoi Jeffrey.
Altijd weer erg leuk en interessant om jouw bijzondere bouwsels te kunnen bekijken! :thumbup:
Vooral de detaillering en het exclusieve spreken bijzonder aan.

Veel plezier met het bouwen en natuurlijk ook alvast voor het Kerstdorp.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: [eigenbouw] grijpkranen kermis - Lucky Cranes 'American Grab' 1:87
Jeffrey

Als ik jouw werk zie lijkt het allemaal zo eenvoudig!! Alsof je het even uit je mouw schud :D
Ik weet dat dat niet zo is, erg leuk en heel knap!!

groetjes Robert