Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Koppeling 3013

Gestart door Modeltrainz woensdag 01 november 2017, 11:40:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koppeling 3013
Modeltrainz
gast

Koppeling 3013
Beste allemaal.

Helaas wordt ik beschuldigd van het opsturen van een locomotief met beschadigde koppeling. Velen van u weten dat de koppeling van de NS 1100 3013 door een gleuf geleid wordt. Als jullie kijken naar de foto van de koppeling zoals de nieuwe eigenaar hem mij stuurt zien jullie dat deze erg krom staat. Zie de bijlage.
Graag hoor ik van jullie de bevestiging dat dit nooit zo kan gebeuren als deze nog aan de lok zit en de kap nog heel is. Dan zou hij nog niet eens op zijn wielen kunnen staan.

M.vr.grt. Alex

Re: Koppeling 3013
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Koppeling 3013
lok zou wel gevallen moeten zijn op die koppeling om dat zo te krijgen
Re: Koppeling 3013
Modeltrainz
gast

Re: Koppeling 3013
Inderdaad en dan ook de beugel van het lokhuis zou er af moeten zijn. En die zit er nog op.
Re: Koppeling 3013
Catje
gast

Re: Koppeling 3013
Ken die koppeling, je moet er heel veel kracht opzetten om die koppeling in die stand te kunnen buigen.
Als die gevallen zou zijn, dan zou er zeer zeker zichtbare schade aan de loc zijn.

Gr.Willy
Re: Koppeling 3013
Modeltrainz
gast

Re: Koppeling 3013
Reactie van de nieuwe eigenaar:

"ik heb eerst die enorme hoek er in moeten buigen om de tordering eruit te krijgen dat was het probleem dus niet, de 2 bewegende delen van de koppeling zaten in elkaar gevouwen en waren gedraaid, niets gevallen dus"

Zo ga je niet met een koppeling om toch?
Re: Koppeling 3013
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Koppeling 3013
Als er een probleem is dan bespreek je dat als nieuwe eigenaar toch eerst voordat je eraan gaat knutselen. Nu valt er niet meer te controleren of er wel een probleem was.
Re: Koppeling 3013
Lid sinds: 2012

offline
Re: Koppeling 3013
Haha, het was correcter geweest wanneer je de verklaring van de nieuwe eigenaar gelijk bij je eerste post had gezet, nu is er gereageerd op een opvallend defect dat eigenlijk met de hele zaak niets van doen heeft en bovendien door de koper is veroorzaakt. Maar goed, ik heb sterk het idee dat die koppeling met twee kleine tangetjes en vijf minuten piemelen weer prima functioneert, probleem dus niet groter maken dan het is, we hebben het tenslotte over een gebruikt product met mogelijk al een hele beste gebruiksduur.
Re: Koppeling 3013
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Koppeling 3013
Je hebt toch foto's van hoe de loc eruit zag die je aanbood?
Re: Koppeling 3013
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Koppeling 3013
Ik ben blij dat de koppeling bij mijn 3013 gewoon rechtuit loopt. Op deze manier (foto haakse hoek) past de koppeling alleen onderste boven, als je niet wilt dat de koppeling de loc uit de rails duwt.
Misschien had de nieuwe eigenaar iets verzonnnen om een kortkoppeling te realiseren?
Re: Koppeling 3013
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Koppeling 3013
Hallo,

apart gebogen, zo is hij niet aangekomen lijkt mij, maar ik denk even tussen een bankschroef draaien, en vervolgens licht bijbuigen dat het probleem zo opgelost is,

met vriendelijke groet,

Walter