Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018

Gestart door BW Rheine maandag 30 oktober 2017, 22:07:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Dat vindt ik nu ook Ben, en nu wachten op de nieuwe 44er, die zeker als model gaat komen dit jaar.
En de tweede insidermodel de Br 65 ???!!!!.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Beste
Zie veel mensen kwijlen bij de Kraan 8)
Vindt 'm ook mooi, is ook mijn tijdperk niet.
Kan/wil iemand schrijven of er een vergelijkbare Kraan als modernste uitvoering bestaat in H0 ?
Liefst een SBB uitvoering.
Fabrikant maakt niet uit.
Groet
Dolf
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Ook ook ben gecharmeerd van de kraan, persoonlijk vond ik de vorige uitvoering net iets mooier.
Maar het blijft een enorme investering, en voor mij niet haalbaar.
Heb teveel wensen op mijn verlanglijst, de robel in ÖBB uitvoering en de mooie ÖBB tenderlok zullen voor 2018 mijn aanwinsten worden.

Gr.Willy
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Grappig Willy, wacht ik ook op. Hadden volgens de eerste planning al uitgeleverd moeten zijn 😎
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
 @citaat
Ik denk zelf Dolf, van het merk gröhe dat zijn hele mooie kranen.
Die zijn voor H(2)0. :D :D
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
enkel de Panoramarijtuigen SBB Gothard Express kunnen me bekoren redelijk forse prijs per stuk maar is bijna de hoogte van een dubbeldek niet ?

en waren die rijtuigen vorig jaar niet uitgekomen als limited Edition .... effe lachen dan toch nu ze ze terug gaan uitbrengen

Erwin
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
SLIK...... dat wordt een duur jaartje voor mij......
Teveel moois  :-( 8o

Maar ja dat krijg je als:
- je jezelf niet aan een tijdperk bind;
- veel wat wieltjes heeft die op rails rijden mooi vindt;
- toch ook 'n beetje probeert te verzamelen, zolang het budget dat toelaat.
:P
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Geduld Olav,
Heb gezien : Leverbaar 4/2018.
Hoop dat ze bedoelen in de 4de maand. ;)

Gr.Willie 
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
zijn uitlevertermijn van alle noviteiten 2018 al bekend?
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Is er ergens een totaal.overzicht van alle PDF met nieuwigheden en totaal.programmma's van de verschillende merken ? En dan ook nog van verschillende jaren... ?

Bedankt alvast.
Dick
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
De stoomkraan is zeker mooi!
Maar qua prijs voor mij te hoog gegrepen.
Of ik moet een keer goed geluk met de staatsloterij hebben.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
 :offtopic:
Henk, mss kan je een sloffenkalender uitbrengen,
met anderee forum-leden en dan van de opbrengst....??
:idea:
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
die kraan is wel gaaf, die prijs is minder. als die ook volledig bestuurbaar net als de RC auto's, dan is het te verwachten van de prijs. wat me opvalt zijn er weinig platte wagens.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Ik vind het vooral leuk dat ze langere dubbeldekkers uitbrengen met een stuurstand van het nieuwe model. En blijkbaar met een decoder erin die allerlei lichtfuncties kan aansturen.
Maar die TGV in recordoutfit is ook geinig, voor het eerst dat er een TGV Duplex gemaakt wordt. Daar zullen dus wel meer varianten van komen!
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Citaat van: edward op zaterdag 13 januari 2018, 15:06:59
:offtopic:
een sloffenkalender uitbrengen,
met anderee forum-leden en dan van de opbrengst....??
Ja maar dan krijg ik te maken met auteursrechten, precariorechten, en nog meer rechten.
En de produktiekosten.
Maar produceren kan wel bij jou. Voor weinig.  :idea:
Maar voordat ik dan die ? 1.000,-- verdiend heb.....
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
een oude aap in een nieuw pak blijft een oude aap!!

Citeer
Citaat van: Ronald69 op vrijdag 12 januari 2018, 20:08:00
ETA oud model uitbrengen als nieuw

Is duidelijk aangekondigd als een 'heruitgave van een jaren '70-model' met 'retro-verpakking'.

M.v.g.
Maikel (RMW)

Edit Herman05: Quote gerepareerd
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
De ETA is ook mooi.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 12 januari 2018, 16:24:05Die is zeker mooi Hans. :thumbup:

Het GROTE voorbeeld is er inmiddels echt: zie hier wat foto's van deze pracht.  :)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Bedankt Hans voor de info van deze pracht loc die inmiddels als achtergrond op de laptop staat te pronken. :)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
 @citaat

De Traxx en de Motorpost zijn volgens mij toch best wel Nederlandse modellen.

Marklin heeft het met de TGV V150 set voor elkaar gekregen om mij ook eens enthousiast te krijgen voor de "neuheiten". Die set moet hier sowieso komen.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Citaat van: PaT op maandag 15 januari 2018, 08:10:47
Marklin heeft het met de TGV V150 set voor elkaar gekregen om mij ook eens enthousiast te krijgen voor de "neuheiten". Die set moet hier sowieso komen.

Ja die set is geweldig. Gelimiteerd tot 3000 stuks, en volgens de site nu al "werkseitig ausverkauft"  :O. Het kan nog een uitdaging worden er een te vinden als je lang wacht met beslissen.
Laat je het ons even weten of de set ook de schaalsnelheid haalt? Omgerekend 1,83 meter per seconde (model snelheid)....

Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Citaat van: PaT op maandag 15 januari 2018, 08:10:47
@citaat

De Traxx en de Motorpost zijn volgens mij toch best wel Nederlandse modellen.

Marklin heeft het met de TGV V150 set voor elkaar gekregen om mij ook eens enthousiast te krijgen voor de "neuheiten". Die set moet hier sowieso komen.

Ik begrijp de teleurstelling wel een beetje:
Motorpost: is dit nu een motorisch verbeterde variant  (te korte destijds!!) van het model van pakweg 10 jaar geleden?
De rode Traxx is een haast onvermijdelijke variant.
Tip voor M*:  1:1 rijden er nog 2 (dacht ik) grijze Traxx in de dienstregeling momenteel, die kan dan volgend jaar wel uitkomen :D

Kennelijk waagt zich nog geen fabrikant aan een SLT of Flirt.
Een IC Berlijn met kloppende rijtuigen is  een veel gelezen wens (en zou niet eens zo moeilijk te realiseren moeten zijn...is immers geen complete Neukonststruktion zoals de duitsers dat uitdrukken. )

Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Citaat van: Baanloos op dinsdag 16 januari 2018, 18:23:36
Citaat van: PaT op maandag 15 januari 2018, 08:10:47
@citaat

De Traxx en de Motorpost zijn volgens mij toch best wel Nederlandse modellen.

Marklin heeft het met de TGV V150 set voor elkaar gekregen om mij ook eens enthousiast te krijgen voor de "neuheiten". Die set moet hier sowieso komen.

Ik begrijp de teleurstelling wel een beetje:
Motorpost: is dit nu een motorisch verbeterde variant  (te korte destijds!!) van het model van pakweg 10 jaar geleden?
De rode Traxx is een haast onvermijdelijke variant.
Tip voor M*:  1:1 rijden er nog 2 (dacht ik) grijze Traxx in de dienstregeling momenteel, die kan dan volgend jaar wel uitkomen :D

Kennelijk waagt zich nog geen fabrikant aan een SLT of Flirt.
Een IC Berlijn met kloppende rijtuigen is  een veel gelezen wens (en zou niet eens zo moeilijk te realiseren moeten zijn...is immers geen complete Neukonststruktion zoals de duitsers dat uitdrukken. )

Het is ook erg teleurstellend wat Marklin voor Nederland doet / uitbrengt, maar komt toch ook grotendeels door De Kleine Benelux, die vertegenwoordigd Nederland heel slecht, toen er eerder de marklin shops en stores nog zorg droeg voor nieuwe modellen kwam er ten minste nog wat, maar sinds de vertegenwoordiging in Meppel zit is het allemaal niets, volgens mij nemen ze niet eens de moeite om deze forum rond te kijken en vooral de grote aantal wensen te noteren en vooral wensen die grote interesse kent, hoe moeilijk kan het zijn om de 40 jarige oude 1600 kap een flinke update te geven, zodat deze weer jaren mee kan, hoe moeilijk kan het zijn om nieuwe mallen te maken van ICR rijtuigen en op te schalen naar 1:93,5 , maar nee marklin maakt ons de laatste jaren blij met nummer varianten en dan niet eens nummer varianten waar iedereen op zit te wachten, ik vind dat Marklin best wat meer voor Nederland mag doen, het is al weer 5 jaar geleden dat Marklin met een complete nieuwe ontwikkeling kwam, een VIRM zijn vele varianten van te maken, maar bv een Flirt, vele grote spoorbedrijven rijden er mee, dus de interesse zal groot zijn, maar zo lang de vertegenwoordiging van Marklin in Nederland met winterslaap is, hoeven we niks te verwachten, een 40 jarige oude mal van de 1600 mogen ze van mij part in de kliko gooien, die kan echt niet meer.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Stap je toch over naar Artitec  >:-D
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Nederland krijgt meer nieuwe items dan Belgie, Luxemburg en de scandinavische landen.
Wees er blij mee, het kan nog minder.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Citaat van: flevoland2012 op woensdag 17 januari 2018, 00:19:26
hoe moeilijk kan het zijn om de 40 jarige oude 1600 kap een flinke update te geven, zodat deze weer jaren mee kan, hoe moeilijk kan het zijn om nieuwe mallen te maken van ICR rijtuigen en op te schalen naar 1:93,5 , maar nee marklin maakt ons de laatste jaren blij met nummer varianten en dan niet eens nummer varianten waar iedereen op zit te wachten, ik vind dat Marklin best wat meer voor Nederland mag doen, het is al weer 5 jaar geleden dat Marklin met een complete nieuwe ontwikkeling kwam, een VIRM zijn vele varianten van te maken, maar bv een Flirt, vele grote spoorbedrijven rijden er mee, dus de interesse zal groot zijn, maar zo lang de vertegenwoordiging van Marklin in Nederland met winterslaap is, hoeven we niks te verwachten, een 40 jarige oude mal van de 1600 mogen ze van mij part in de kliko gooien, die kan echt niet meer.

Moeilijk niet, maar wel duur. Vraag is of de markt bereid is om hun oude 1600'en te dumpen in ruil voor een mooi nieuw model. Maar inderdaad de ICR intercity direct zijn verschrikkelijk lelijk.

Citaat van: Stijn Laceur op woensdag 17 januari 2018, 06:56:03
Nederland krijgt meer nieuwe items dan Belgie, Luxemburg en de scandinavische landen.
Wees er blij mee, het kan nog minder.
Wat een dooddoener  :(
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Als je wilt dat Marklin iets meer doet, waarom niet een gezamenlijk actie houden startend vanaf deze forum. Ben zelf niet zo van Nedcerlands materiaal, maar een het zou mooi zijn dat Marklin eens een koploper uitbracht of de bekkende mat 64 of hondekop. Desnoods een sprinter.

Alleen bereik je niks, maar met zijn allen misschien wel.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Citaat van: Dirkkie_84 op woensdag 17 januari 2018, 08:33:11
Wat een dooddoener  :(
Ja, dat is zo, het is wel de realiteit.
Ben je niet akkoord dan organiseer je je beter zoals Tony hierboven voorstelt, want wachten op Marklin die hier het forum komt lezen ...  :?
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Heb een nieuwe topic aangemaakt die voorstel tot een brief richting Marklin.

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=70041.0


Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
1) Flevoland:  de kap van de 1600 is nog geen 40 jaar oud hoor. Ik dacht trouwens wel degelijk opgewaardeerd.  Maar wat is er mis mee? Je bent eigenlijk de de 1e die hierover begint.  Maar als een model nog goed voldoet wat doet de leeftijd er dan toe?
2) Ik begrijp best wel dat men niet elk jaar met compleet nieuwe modellen alleen voor NL komt (ontwikkelingskosten enz. enz.) Dus zul je het ene jaar wat blijer zijn dan het andere. Wensen en dus mogelijkheden voor de fabrikant(en)  zijn er zo te lezen nog wel. 
Ja de duitse markt is natuurlijk de thuismarkt en vele male groten voor Märklin snappen we allemaal  De duitse modellen worden regelmatig opgewaardeerd of weer bij de tijd gebracht.  Het wagenpark van de standaard rijtuigen op 1 op 93,5 uitgebracht.  Daar zouden ze wel een slag kunnen maken!  Moet ik wel zeggen dat het eigenlijk altijd al zo is geweest bij M* 1 of 2 locs in het Nederlandse programma en een incomplete serie rijtuigen. 
Wie kent nog de jaren '60 en '70 met eigenlijk alleen de 1200, de blikken 24 cm. rijtuigen en 1 soms 2 goederenwagonnetjes in het programma?
Natuurlijk is de tijd veranderd, we zitten nu ook niet meer achter de zwartwit-tv die je om half zeven warm liet draaien voor de Fabeltjeskrant van 18u55.
En dan snap ik je weer wel Flevoland2012: ook wij willen modellen die met de tijd meegaan.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Importeur: een ontzettend bekend spreekwoord luidt: "de beste stuurlui staan aan de wal", indien iemand van mening is dat de huidige importeur van Märklin slecht werk levert, dan moet hij zelf het importeur worden of anders zwijgen.

Dezelfde opmerking geld voor fabrikanten, als iemand van mening is dat een fabrikant slecht werk levert, begin dan zelf een fabriek.

Wat natuurlijk iedereen kan/mag doen is wensen publiceren.

Groet, Anne W
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Amen.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Citaat van: Anne W op woensdag 17 januari 2018, 10:48:26
als iemand van mening is dat een fabrikant slecht werk levert, begin dan zelf een fabriek.
Dat is grote onzin!
De consumentenbond beoordeelt en veroordeelt voortdurend de produkten van fabrikanten.
Wanneer jij ontevreden bent over een pot pindakaas met een ingesloten glassplinter, ga je dan zelf maar pindakaas produceren?
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Goedemorgen,
In de loop van de jaren is er toch wel het een en ander verschenen aan Nederlandse modellen.
Vroeger moest je zelf in de weer met een wagentje om daar met een sjabloontje NS op te zetten.
Maar als je al lang bezig bent dan heb je alles wel een beetje aan Nederlandse modellen.
Actie richting Märklin en de Nederlandse importeur kan nooit kwaad!
Ook de prijzen geven toch wel reden tot wat zorg, een onsje minder mag best?
Verder maar blijven hopen dat er iets gebeurt voor Nederland?
Tot slot laten we maar veel genieten van de nu bestaande Nederlandse modellen met Märklin-kwaliteit!!!!!, sommige oude Nederlandse locs rijden al vele jaren mee.
vr.gr.
Niek
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
 ;)@ Wim: en zo raak je het existentialisme van het leven. Als wat jij beweerd waar is, had je maar 1 fabriek of 1 geloof. Wij zijn allemaal verschillend en dus hebben we ook allemaal onze eigen ideeën en daarom bestaat het leven dus ook het doen van keuzes en compromissen. En het is leuk om het daar met elkaar over te hebben, zolang we het niet elkaar opleggen.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
 @citaat Bedoel je mij? Zo ja; begrijp ik je bijdrage niet.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Beste Wim,

Als grote pindakaas eter: nee, ik begin geen fabriek als ik in één pot een fout ontdek, als de modelspoor markt groot zou zijn dan zou de consumentenbond er wel naar kijken, maar ook zij zijn afhankelijk van voldoende contributie-inkomsten, de treintjes markt levert dan maar een mini-mini-mini-mini-mini consumentengidsje.

Voor de goede orde: alle modelspoor fabrikanten zijn bijna failliet geweest, wees blij dat ze nog leven, dus: gewoon vragen en niet schreeuwen is mijn boodschap.

Ook ik ben een gewoon mens, ik word wat minder jong en heb inmiddels een aversie ontwikkeld tegen de huidige "schreeuw/twitter" wereld, tijd om de zolder op te zoeken en er niet meer van af te komen?

Groet, Anne W
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
 @citaat Nee hoor Anne, blijf gewoon jouw mening ventileren.
Ik ben zelfs minder jong dan jij, maar mag best een minder geslaagd product zo benoemen.
En ik ontzeg anderen niet het recht hetzelfde te doen.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Overigens is op stummi forum bij sommige nieuwigheden al een aflevermaand te vinden.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
 @citaat Voor wat het waard is. Wil in de regel nogal eens wat later worden.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Ok de 1600 loc is ongeveer 35 jaar oud, marklin kwam er rond 1983 mee, de kap heeft zijn langste tijd gehad, de oude kap heeft bv alle onderdelen mee gegoten en dat is niet van deze tijd, losse onderdelen op de loc is het mooiste wat er is, verder is de rooster te dik en komt niet overeen met de werkelijkheid, dus als de kap al deze punten ter verbetering krijgt dan kan de kap weer jaren mee, de neus is volgens mij een losse mal, dat kan je ook wel zien door die grote spleet aan de zijkanten, dus als je al een nieuwe neus maakt met losse onderdelen dan ben je al een stap verder. De prijzen zijn heel erg hoog voor een kleurvariant, maar dat is een trend, de prijzen bij andere fabrikanten zijn ook erg hoog. Koploper is leuk, maar een kloppende ICR is nog veel leuker en niet in 1:100 maar in 1:93,5 , daar kan ik mee leven, maar marklin blijft ons maar opzadelen met niet kloppende veel te kleine ICR's iets wat in Duitsland of andere grote marklin land niet gebeurt, maar opdat we klein zijn moeten we maar met mislukte modellen akkoord gaan, dan vind ik niet normaal, zoals vorig jaar toen marklin ?229 durfde te vragen voor een complete niet kloppende ICRm fyra, ze kunnen ook de moeite nemen en een nieuwe mal maken en als ze niet van plan zijn een nieuwe koploper te komen de tussenrijtuig van de koploper gebruiken, uit de ICR zijn zoveel varianten te halen.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
hoi,

Citaat van: niek op woensdag 17 januari 2018, 10:55:38
Ook de prijzen geven toch wel reden tot wat zorg, een onsje minder mag best?

En

Citaat van: niek op woensdag 17 januari 2018, 10:55:38
Tot slot laten we maar veel genieten van de nu bestaande Nederlandse modellen met Märklin-kwaliteit!!!!!, sommige oude Nederlandse locs rijden al vele jaren mee.

Goed zoals altijd gezegd wordt:  'Goede kwaliteit heeft een prijs'. Dan zeg je 'prijzen reden tot zorg', ze zijn te hoog? Oude loks rijden al vele jaren mee? Dat is niet goed voor de omzet. Dan worden er geen nieuwe gekocht ;)  :D Maar gaan ze minder lang mee dan koop je zo ook niet meer omdat de kwaliteit te slecht is. Minder grote oplages zorgen er voor dat de prijs per stuk hoger wordt dan bij grotere oplages. Bij grotere oplages zijn de kosten lager maar is de voorraad groter en blijf je eerder mee zitten. Mogelijk verkoop je meer door een lagere prijs maar hoeveel? Is dat genoeg voor tijdelijk een grotere voorraad? Minder kwaliteit of detail op een lok? Dan loop je de kans dat je spullen niet verkocht worden. Dan blijf je ook zitten met de voorraad. Dat is extra overweging en zoeken naar de juiste balans. Ook de keuze van een model is ook belangrijk. Een model dat gewild is verkoop je zo. Een model dat niet zo populair is wordt plankvoorraad en kost alleen maar geld.

Het is nog niet zo heel simpel....

Groet Ronald.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Citaat van: ketelbinkie op dinsdag 16 januari 2018, 08:47:01
Citaat van: PaT op maandag 15 januari 2018, 08:10:47
Marklin heeft het met de TGV V150 set voor elkaar gekregen om mij ook eens enthousiast te krijgen voor de "neuheiten". Die set moet hier sowieso komen.

Ja die set is geweldig. Gelimiteerd tot 3000 stuks, en volgens de site nu al "werkseitig ausverkauft"  :O. Het kan nog een uitdaging worden er een te vinden als je lang wacht met beslissen.
Laat je het ons even weten of de set ook de schaalsnelheid haalt? Omgerekend 1,83 meter per seconde (model snelheid)....
Ik heb net contact gehad met mijn lokale treinenleverancier en hij zou er in ieder geval "voldoende" binnen moeten krijgen. Ik zag vanmorgen een lijstje op Facebook voorbij komen van de hier soms ook actieve Steven Märklin. De 37797 TGV Duplex V150 staat gepland voor het vierde kwartaal van 2018. Ik bekijk het maar positief, dan heb ik nog even om de centjes apart te zetten.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Lid sinds: 2014

Maerklin fanaat

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Inderdaad een schitterend model die TGV.  :thumbup:

Volgens mij reserveren de leveranciers er standaard een aantal. Dat verklaart wellicht dat de set bij M op status uitverkocht staat. Ik kon hem in ieder geval gewoon bestellen en kreeg netjes een melding terug met een bedankje voor het bestellen en de melding dat de TGV een neuheit is en later dit jaar geproduceerd gaat worden.

Nu maar eventjes centjes opzij gaan zetten...  8o

TFK
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Citaat van: Anne W op woensdag 17 januari 2018, 11:42:28

Als grote pindakaas eter: nee, ik begin geen fabriek als ik in één pot een fout ontdek, als de modelspoor markt groot zou zijn dan zou de consumentenbond er wel naar kijken, maar ook zij zijn afhankelijk van voldoende contributie-inkomsten, de treintjes markt levert dan maar een mini-mini-mini-mini-mini consumentengidsje.


Jaren geleden heeft de consumentenbond wel degelijk modeltreintjes getest!
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
 @citaat

vast in de tijd dat de Hema, V en D en alle speelgoedwinkels nog modeltreintjes verkochten.

Groet, Anne W
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Wel leuk dat de zelfde discussies ieder jaar weer opduiken.
Past niet helemaal in dit topic.

Er bestond/bestaat ook een post over de "modellenpolitiek" daar passen dit soort discussies beter in, als iemand het nog op kan graven kunnen we daar lekker in verder oh-en, kan het hier weer gaan over de nieuwtjes 2018.

Om het hier maar even af te maken:
Kreten als: "wees blij dat er zoveel Nederlandse modellen zijn" kun je niet zo veel mee.
Ik heb nog weinig  :thumbup: gezien over de Motorpost die weer heruitgegeven wordt.
Waarom zouden er geen kritische kanttekeningen mogen worden geplaatst? Het zijn toch wensen die kennelijk leven onder meerdere forumleden.
Natuurlijk is er al veel op de markt bij de diverse fabrikanten maar er zijn nog gaten zat te vullen!*
En ja een treetje hoger mag het bij sommige modellen wel.

* Van de eerder opgesomde modellen van andere fabrikanten zijn er ook bij die  al weer op leeftijd zijn en nieuw niet meer verkrijgbaar.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Dat wordt idd even sparen, Tamas...  :D Je hoort het vanzelf wel.

Groeten,
Martijn Lankhaar
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Die nieuwe telex-variant is wel n pluspuntje vind ik... Die vorige waren altijd flinke blokken die eraan hingen  :thumbup:


Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2018
 @citaat
Dat zou mooi zijn want ik wil toch wel een aantal loks van telexkoppelingen voorzien maar het huidige grote blok houdt mij tegen.
Even afwachten dus want het zal op termijn wel normaal te verkrijgen zijn.