In het topic van mijn
Gebrooker Baan heb ik een aantal
issues aangegeven waardoor ik het besluit heb genomen om mijn vaan van nul af aan opnieuw te gaan beginnen.
Tijdens de
Stamtafel Mijnstreek van gisteravond heb ik mijn nieuwe baan gepresenteerd.
Vooraf had ik een aantal "eisen en wensen" bedacht waaraan de nieuwe baan zou moeten voldoen:
- Hoofdstation met 2-richting verkeer waarbij personen en goederen eigen sporen hebben per richting
- Als een trein vertrokken is uit het station moet deze ALTIJD eerst door het schaduwstation
- Pendelspoortje op het station naast het stationsgebouw
- Museumstation en overlaad station met omloop- en rangeermogelijkheden tegenover station
- Havenspoortje bij de haven met laadkraan (2-sporig)
- Rangeer en werkterrein met een aantal opstelsporen (hier ben ik nog niet helemaal uit)
- Schaduwstation met 2 verdiepingen (maximaal 60cm diep)
- Tafel sterk genoeg om op te zitten
- Rechtop zitten onder de tafel mogelijk moet zijn
- MULTIPLEX of TRIPLEX
Sommigen vonden dit een ambitieus plan maar ik denk dat ik er redelijk goed in geslaagd ben. Het enige waar ik nog niet over uit ben is de indeling van het rangeerterrein linksonder op de hoofdbaan. Het omloopspoor (blok 41) dient ervoor om treinen uit de automatische loop van koploper te halen en te kunnen rangeren dus dat blijft.
Hieronder staat het baanplan met:
1) de onderste laag met een schaduwstation
2) de middelste laag met een schaduwstation
3) de bovenste laag met het station en de rest
Vragen, opmerkingen, suggesties, verbeterpunten etc. zijn altijd welkom. Wat vinden jullie ervan?