Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

NS 2000

Gestart door Munin zondag 22 oktober 2017, 16:44:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
NS 2000
Lid sinds: 2009

Glueck auf

offline
NS 2000
Heb waarschijnlijk op ons forum iets gemist, maar klopt het dat SGB een NS 2000 in de VS heeft gekocht en dat deze lok op weg is naar Antwerpen?

Groet,

Peter
Re: NS 2000
Lid sinds: 2006

offline
Re: NS 2000
in de railmagazine heeft een berichtje gestaat aangaande crowfunding
Re: NS 2000
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: NS 2000
Ik heb begrepen dat de lok geschonken is door een Amerikaans bedrijf/weldoener. En het transport schijnt verzorgd te zijn door een sponsor. Het fijne weet ik er niet van.

Mvg. Marcel
Re: NS 2000
Lid sinds: 2010

offline
Re: NS 2000
In dit draadje Een NS 2000 voor de SGB? staat vast wel wat tussen over het hoe, wat en waarom.

Groet Ronald.
Re: NS 2000
hugo
gast

Re: NS 2000
Ik had op het n.o.s journaal gezien dat de trein in goes uit eindelijk zal komen op een museum baan hij stond eerst te stoffen bij een cement fabriek in Amerika ze vinden het jammer dat ie daar weg gaat maar hij zou ergens in november in antwerpen zijn volgens mij.



Mvg. Hugo Zandboer
Re: NS 2000
Lid sinds: 2014

offline
Re: NS 2000
De SGB was al een hele tijd op zoek naar een dit type loc en heeft uiteindelijk een exemplaar gevonden in de VS bij een cementfabriek. Die hebben de lok geschonken aan de SGB, het boottransport is vervolgens ook gesponsord. De overige (transport)kosten zijn gedekt door o.a. een crowdfundingactie die een jaar of 2 geleden is gestart voor dit doel.

De lok staat momenteel op de boot en zal over een week of 3 in Antwerpen aankomen, waarna de lok per vrachtwagen naar Goes zal komen.

Helaas is hij momenteel niet rijvaardig (staat ook al ruim 10 jaar stil), volgens mij willen ze hem eerst optisch in NS-kleurstelling brengen, op langere termijn zullen ze hem ongetwijfeld rijvaardig willen maken.

Zie ook http://www.destoomtrein.nl/cms/index.php?show=PO0072LI en het topic bij de buren waar ronaldk hierboven naar gelinkt heeft.
Re: NS 2000
Ben den Hollander
gast

Re: NS 2000
KLIK:)