Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Homemade scenery by 3D Printing :)

Gestart door Nspoor donderdag 19 oktober 2017, 20:18:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Homemade scenery by 3D Printing :)
Goedenavond,


Aangezien het met het baanplan niet zo wil vlotten, ben ik maar gestart met het maken van homemade scenery door middel van 3D printing. Dan ben ik iig. toch nog met de modelspoorhobby bezig :)


Hieronder wat designs die reeds getekend zijn :) o.a.


- Glasbak NL
- Woonark
- Brievenbus PostNL
- Gotisch portaal dubbelspoor


Grtz Kevin..


p.s. tot de volgende update ... Hopelijk omtrent een baanplan :) :) :)
Re: Homemade scenery by 3D Printing :)
Ziet er geweldig uit! Zijn ze al geprint en zo ja, hoe? Of beter: met wat voor printer?
Mijn eigen eerste povere resultaten zijn nog helemaal niet zo fraai...
Ik zie het nog als leuke experimenten, maar als je zulke filigrane constructies maken kan als het bovenleidingportaal, dan gaat het snel de goede kant op!
En nog een vraagje: waarmee  heb je de ontwerpen getekend?

Groet,

Peter
Re: Homemade scenery by 3D Printing :)
Ey Peter,


Hieronder wat printresultaten rechtstreeks vanaf de plaat, zonder nabewerking. Sorry voor de foto kwaliteit 😬
Er worden geprint met verschillende Prusa i3 printers en een Davinci Pro 1.0. De ontwerpen worden getekend in Solidworks.


Grtz
Re: Homemade scenery by 3D Printing :)
Hoi Kevin,

Helder verhaal! En er is dus best een beetje nabewerking nodig. Is het PLA? Ik ben daarmee bezig en merk dat het redelijk te schuren en te polijsten is. Geschilderd wordt het ongetwijfeld best mooi.
Ik worstel nog met het printen van onderdelen om een groter geheel te maken. Niet alles past nog lekker op elkaar en niet elke lijm is geschikt, zo blijkt.
Maar het blijft wel heel leuk.

Groet,

Peter
Re: Homemade scenery by 3D Printing :)
Hallo Peter,


Ja er zal altijd een klein beetje nabewerking aan de pas komen ( denk aan lichtjes opschuren, primeren, spuiten ), maar dat is ook niet erg he.. Dit is inderdaad geprint in PLA. Als lijm gebruikt ik zelf Cosmofix, hier kan ik je evt. wel mee helpen.


Grtz