Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

m83 met mfx is niet te te koppelen in iTrain

Gestart door Marcel Nijssen zaterdag 14 oktober 2017, 10:35:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
m83 met mfx is niet te te koppelen in iTrain
Lid sinds: 2015

iTrain 5.0, Central Station 3, C rails,

offline
m83 met mfx is niet te te koppelen in iTrain
Hallo mede spoorders.

De volgende situatie doet zich voor.
Als ik het adres van een wissel in iTrain invoer zoals het in het Centraal station 3 staat bv 5 dan gebeurd er niets. Er is Er zijn ook wissels via een Digiklijs decoder en daarbij werkt het wel. Moet er nog iets meer gedaan worden dan alleen het adres invoeren? Ik hoor graag van jullie.
Re: m83 met mfx is niet te te koppelen in iTrain
Lid sinds: 2015

iTrain 5.0, Central Station 3, C rails,

offline
Re: m83 met mfx is niet te te koppelen in iTrain
De tekst dat het een m83 mfx betreft is weg gevallen zie ik.
Re: m83 met mfx is niet te te koppelen in iTrain
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: m83 met mfx is niet te te koppelen in iTrain
Beste Marcel,

Ik heb geen ervaring, maar ik kan me iets voorstellen: een MFX lok met een CS heeft geen adres, maar een niet vastliggende "identiteit", dat zal ook wel gelden voor MFX wisseldecoders.

Net zo goed als MFX loks rijden op Motorola met een vast adres zal dat met wissels ook wel het geval zijn, staat er niets over het gebruik van deze decoders op Motorola, bijvoorbeeld met een 6021 centrale + toebehoren?

Groet, Anne W
Re: m83 met mfx is niet te te koppelen in iTrain
Re: m83 met mfx is niet te te koppelen in iTrain
Lid sinds: 2015

iTrain 5.0, Central Station 3, C rails,

offline
Re: m83 met mfx is niet te te koppelen in iTrain
Hartelijk dank. Ik ga er vanavond mee aan de slag.
Re: m83 met mfx is niet te te koppelen in iTrain
Lid sinds: 2015

iTrain 5.0, Central Station 3, C rails,

offline
Re: m83 met mfx is niet te te koppelen in iTrain
Ik ben er mee aan de slag gegaan en het is opgelost. Nadat ik alle wisseldecoders had los gekoppelt en als eerste de m83 met mfx als eerste had aangemeld werkte alles wel. Vervolgens de DR4018 van digikeijs erbij aan en het probleem was om gedraaid. de DR4018 gaf geen sjoege.
Het werd mij toen wel duidelijk dat ze elkaar in de weg zaten. Weer opnieuw begonnen maar dan de DR4018 als eerste en daarna de m83 met één verandering, je moet er voor kiezen dat hij een nieuw adres krijgt, in plaats van huidig adres behouden in het aanmeldscherm van de decoder op de CS3.
Re: m83 met mfx is niet te te koppelen in iTrain
Gewoon op de m83 schakelaar 10 op ON zetten en alle wisseldecoder via het DCC format aansturen. Ik zou dat hele MFX verhaal gewoon vergeten, voegt niets toe en maakt het alleen maar nodeloos ingewikkeld.
De DR4018 werkt het beste als deze via het DCC format wordt aangesproken, die is een beetje allergisch voor Motorola.

Groetjes
Re: m83 met mfx is niet te te koppelen in iTrain
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: m83 met mfx is niet te te koppelen in iTrain
Ter aanvulling op Sprinter: de DR 4018 reageert prima op Motorola, maal alleen als hij puur Motorola "hoort", zodra een centrale zowel Motorola alswel DCC uitstuurt dan "hoort" hij Motorola niet echt goed meer, als je de DR 4018 op DCC programmeert dan werkt hij prima (heb ik me laten vertellen), ondanks het gegeven dat er ook Motorola door de centrale wordt uitgezonden (maar dan wel programmeren op puur DCC)

Groet, Anne W
Re: m83 met mfx is niet te te koppelen in iTrain
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: m83 met mfx is niet te te koppelen in iTrain
Ah, de profi signalen V1.0 kwaal.