Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Verlichting rijtuigen intercity direct via loc?

Gestart door fjh55 woensdag 11 oktober 2017, 14:51:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Verlichting rijtuigen intercity direct via loc?
Wat is het meest praktische: de stroom voor verlichting rijtuigen set 42648 met stroom geleidende kortkoppelingen vanuit de loc 36629 laten komen of met sleper en vijf marklin  72021 sets?
Re: Verlichting rijtuigen intercity direct via loc?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Verlichting rijtuigen intercity direct via loc?
Hi  fjh ?

Zelf zou ik deze niet koppelen aan een loc, maar alleen de rijtuigen van stroomvoerende koppelingen (1 draad) voorzien en eentje met een sleper eronder en in elk rijtuig een massa contact.
Wil je iets "regelen" via een decoder (aan/uit) kan je dit via de loc doen (mits er een functie over is) of een functie decoder in een rijtuig(met sleper) plaatsen. Dan wel 2 draden nodig via de koppeling.
Het is maar net wat je wilt.

groet
Harald
Re: Verlichting rijtuigen intercity direct via loc?
ok de 'stam' apart houden en met 1 sleper van stroom voorzien was ook mijn eerste idee...
Re: Verlichting rijtuigen intercity direct via loc?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Verlichting rijtuigen intercity direct via loc?
Sleper van de loc maakt beter contact.
Daarentegen is de verbinding met koppelbare stroomvoerende koppeling weer minder betrouwbaar.
Het lijkt mij iig handig om de verlichting van condensators te voorzien om de dipjes op te vangen.

Mvg marcel
Re: Verlichting rijtuigen intercity direct via loc?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Verlichting rijtuigen intercity direct via loc?
Hi,

Waarom maakt de sleper van een loc beter contact, onzin ?
Zelf gebruik ik geen stroomdoorvoerende koppelingen maar een kleine connector. (Goedkoper en veel beter)
Een elco kan altijd.

groet
Harad