Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Verlichting en CV-waarden

Gestart door geros zondag 08 oktober 2017, 17:40:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Verlichting en CV-waarden
Lid sinds: 2009

offline
Verlichting en CV-waarden
Goeden dag,
ik ben in het bezit van een ROCO 2275 geschikt voor 3rail uitvoering. Hierin bevindt zich een ESU-decoder. Op de één of andere manier heb ik iets (fout) gedaan waardoor de verlichting niet meer permanent blijft branden maar tijdens het rijden aan en uit gaat. Nu ben ik er inmiddels wel achter dat je door het instellen van een CV-waarde dat kan verhelpen. Ik heb ooit van een kennis een aantal A4tjes gekregen met daarop alle voorkomende CV-waarden en heb ook geprobeerd er wat wijs uit te worden. Nou, niet dus. Mijn vraag : kan iemand van de forumleden mij vertellen welke CV-waarde ik moet activeren zodat wanneer de lok vooruit rijdt de koplampen permanent weer wit branden en de achterlichten permanent weer rood en bij verandering van rijrichting van kleur wisselen.
Alvast hartstikke bedankt.
Ger Rosenbrand
Re: Verlichting en CV-waarden
Ger,

Kun je de decoder niet gewoon resetten ?(cv8 op 8 )

Knipperend licht wil ook nog wel eens voorkomen als het aantal rijstappen op centrale en loc niet overeen komen. (14 of 28) bij de oneven stappen gaat het licht dan bv uit.

Standaard zit er geen rood licht in een Roco 2200.
Dus voor we je iets zinnigs kunnen vertellen moeten we weten op welke Aux uitgangen je licht zit aangesloten.

Het beste is bij iemand langs te gaan die je loc met een ESU locprogrammer even uitleest.
Dan is vrij snel te zien welke CV verkeerd staat.
Dus misschien is het handig even je woonplaats te vermelden.

Mvg Robin
Re: Verlichting en CV-waarden
Lid sinds: 2009

offline
Re: Verlichting en CV-waarden
Robin, dank voor je snelle reactie. En gelijk je advies opgevolgd en de decoder gereset. Alles functioneert en ja er zit geen rood achterlicht in. Wel staat de verlichting op een laag pitje. Is daar nog wat aan te doen zodat het iets feller schijnt.
Greetz
Ger
Re: Verlichting en CV-waarden
Je witte licht zit op f0 ?

Af fabriek zaten hier inderdaad ESU oem decoders in.

Daar zit een beperkte afstelmogelijkheid in.
Ik kan zodra ik thuis ben wel even voor je kijken of dat bij deze decoder is in te stellen.en welke cv dat dan is.
Zit er in de doos niet een korte handleiding voor de decoder waar dit instaat?
Re: Verlichting en CV-waarden
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Verlichting en CV-waarden
Ger zijn woonplaats staat in zijn profiel.

Hi Ger,
Als ik weer eens naar Walcheren ga kan ik mijn Programmer best wel een keertje meenemen en bij je aan komen.
Zal wel waarschijnlijk pas december worden.
Er is ook een Club bij je in de buurt (zijn aan het verhuizen) misschien dat daar iemand je ook kan helpen.
Verder wonen er ook enkele forum leden bij je in de buurt.

groet
Harald
Re: Verlichting en CV-waarden
Ben den Hollander
gast

Re: Verlichting en CV-waarden
Citaat van: geros op zondag 08 oktober 2017, 18:18:50

Wel staat de verlichting op een laag pitje. Is daar nog wat aan te doen zodat het iets feller schijnt.


De verlichting van de 2200 is met een gloeilampje en kan niet feller. Een oplossing kan zijn lichtsetje van Digikeijs inbouwen. Dat vraagt wel wat knutselvaardigheden w.o. gaatjes maken in de kap voor rode seinen en wat breek en vijlwerk aan lichtgeleiders. Maar eenmaal gedaan heb je mooie seinen.







Gr, Ben.
Re: Verlichting en CV-waarden
Lid sinds: 2009

offline
Re: Verlichting en CV-waarden
Beste forumleden, bedankt voor jullie adviezen. Ik ben er met jullie hulp uitgekomen. Door de opmerking over verlichtingsetjes van Digikeijs ging er bij mij een lampje branden.  Een paar jaar geleden op de beurs een paar van die setjes gekocht en niet gelijk verwerkt maar in een laatje gestopt. In de laatjes gedoken en ja hoor daar lagen ze nog. Dus nu aan de slag en ombouwen.
Greetz
GerR