Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Draadbreuk aansluitstekker TamsMC: hoe fix ik dat?

Gestart door AlbertG zaterdag 07 oktober 2017, 16:09:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Draadbreuk aansluitstekker TamsMC: hoe fix ik dat?
Het gaat om de originele 5 polige aansluitstekker op de achterkant van de Tams. De stekker bestaat uit een plastic omhulsel met een metalen binnendeel.
Er zijn 2 draadjes afgebroken net achter de stekker. Solderen kan niet maar ik krijg het restant van de kabel ook niet uit de stekker en ik krijg de stekker ook niet uit elkaar. De enige oplossing lijkt een nieuwe stekker maar ik ben vast niet de eerste met dit probleem. Dus hoe los ik het op?

Albert.
Re: Draadbreuk aansluitstekker TamsMC: hoe fix ik dat?
Om welke gaat het?
Als het de tweede is me het krulsnoer is die simpel te vervangen me een nieuwe RJ11 of RJ12 stekker.
Re: Draadbreuk aansluitstekker TamsMC: hoe fix ik dat?
Mark,
Het gaat om de stekker voor de aansluiting naar de booster. Dus rechts bovenaan maar op jouw foto niet aangesloten.

Albert.
Re: Draadbreuk aansluitstekker TamsMC: hoe fix ik dat?
Informeer even per mail bij Tams-online.de.
Ze hebben een reparatieservice
Re: Draadbreuk aansluitstekker TamsMC: hoe fix ik dat?
Heb je iets aan een nieuwe boosterkabel Albert?

Kijk eens hier: KLIK
Re: Draadbreuk aansluitstekker TamsMC: hoe fix ik dat?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Draadbreuk aansluitstekker TamsMC: hoe fix ik dat?
Re: Draadbreuk aansluitstekker TamsMC: hoe fix ik dat?
Bedankt voor de reacties.
Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand me kon vertellen hoe ik het stekkertje uit elkaar haal om de kabeltjes opnieuw monteren. Als dat niet mogelijk is heb ik aan een nieuw stekkertje genoeg.


Albert.
Re: Draadbreuk aansluitstekker TamsMC: hoe fix ik dat?
Ik ken de stekker niet maar als je geen nieuwe kabel wilt snij de stekker dan open.

Aan de LDT link heb je niets.

Gr, Ben.
Re: Draadbreuk aansluitstekker TamsMC: hoe fix ik dat?
De contact pinnen hebben meestal een verend lipje deze moet je zien in te drukken met een klein horloge schroevendraaier waarschijnlijk verkoopt conrad deze stekkers wel los moet je even de rastermaat(hart op hart van de pinnen)op meten en dan even zoeken.
Re: Draadbreuk aansluitstekker TamsMC: hoe fix ik dat?
Allen bedankt voor de reactie.
Via google kwam ik op de website van treinelektronika.com. Voor ? 2,- heb ik een nieuwe stekker. En voor ? 2,- extra wordt die thuis bezorgd. Ik heb er gelijk maar een paar op reserve besteld.

Albert.
Re: Draadbreuk aansluitstekker TamsMC: hoe fix ik dat?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Draadbreuk aansluitstekker TamsMC: hoe fix ik dat?
Beste Albert,

Heel goed, daar was ik net ook aangeland, inmiddels realiseerde ik me dat de Tams centrale een beveiliging heeft tegen verkeerd om aansluiten, waardoor de "gewone" kabels/stekkers" wel eens niet zouden kunnen passen.

Groet, Anne W