Nieuws: *** Goed nieuws!! *** De 12,5 jaar 3railforum jubileum set gaat door!! Lees verder in ons -Info Topic-
+  3railforum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Ombouwen Märklin H0 Modellen
| | |-+  Printplaat voor Marklin locs Art nrs: 33641 en 37635
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omlaag

Auteur Topic: Printplaat voor Marklin locs Art nrs: 33641 en 37635  (gelezen 17868 keer)

hmmglaser

• Stamgast
Re: Printplaat voor Marklin locs Art nrs: 33641 en 37635
« Reactie #150 Gepost op: zondag 11 februari 2018, 23:04:26 »

Heb vandaag ook mijn eerste MAK omgebouwd met het printje prima te doen alleen wat ik zelf iets minder vind is dat er een aantal draden dubbel op een soldeer pad moesten(massa,en v+ voor de telex)maar voor de rest een geslaagd printje.

Bedankt Fred en John voor het ontwerp en de realisatie.

Heb ook de behuizing zwart gemaakt onder de huif.
Zijn er ook nog mensen die last hebben van licht lekkage?

Mvg Mark

Looney Tunes

• Forum Moderator
  • Dag/nacht schakeling Verlichte modelauto's
    • Mijn website met zelf ontworpen printplaten voor diverse treinen
« Reactie #151 Gepost op: zondag 11 februari 2018, 23:16:58 »

een aantal draden dubbel op een soldeer pad moesten(massa,en v+ voor de telex)

De v+ voor de telex klopt, maar beide massa's van de asjes hebben een aparte soldeereilandje. Daarom ben ik ook erg benieuwd hoe je dat zit.
Verder graag gedaan, lichtlekkage heb ik zelf geen last van.
Groetjes John,
Kalender-items:

hmmglaser

• Stamgast
« Reactie #152 Gepost op: maandag 12 februari 2018, 09:45:34 »

Mijn lok heeft 3 massa draden dit is niet origineel bij de strukton heb namelijk een trix maar heb de wielstellen omgewisseld met een MAK 1206 van de CFL.
Mvg Mark

Looney Tunes

• Forum Moderator
« Reactie #153 Gepost op: maandag 12 februari 2018, 12:11:10 »

Ah oke, dan krijg je dat ja.
Zover ik weet hebben die locs 2 massadraden, dus daar ben ik vanuit gegaan.

Verder is het natuurlijk altijd mogelijk om de 2 draden aan elkaar te zetten, en dan via een 3e draadje naar de soldeerpad.
Maar dat is voor jou achteraf gezegd, gezien de print al in de loc zit. 
Groetjes John,
Kalender-items:

Steem

• Vaste Gast
  • Ik hou van hobbies
« Reactie #154 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 00:37:39 »

Ook mijn loc bleek 3 massadraden te hebben. Of althans, aan 1 kant kwamen er 2 bruine draden omhoog in plaats van 1 zoals in de handleiding. Bij de sleper kwam er wel maar 1 bruine draad omhoog (en de rode). Ik heb de 2 bruine draden die aan dezelfde kant omhoog komen nu op hetzelfde soldeerpad gesoldeerd. Kan dit kloppen?

Verder leek alles vrij goed te gaan en was het makkelijker dan ik dacht. Er zit een ESU LokSound V4.0 M4 in en de meegeleverde speaker is vervangen voor de ESU 50321. Toen ik de loc op het programmeerspor zette melde hij zich ook netjes aan via MFX en ik kon de lampen bedienen (wel maar aan één zijde nog maar dit hoort volgens mij ook zo zolang hij ng niet verder ingesteld is). Alleen op het moment dat de loc bijna tot stilstand is gekomen schokt hij nog even.

Ik heb dit op video vastgelegd. Iemand enig idee waardoor dit kan komen? Vooral aan het eind van de video is het duidelijk te zien.

Mvg,
Steven

Looney Tunes

• Forum Moderator
« Reactie #155 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 07:37:38 »

Ook mijn loc bleek 3 massadraden te hebben. Of althans, aan 1 kant kwamen er 2 bruine draden omhoog in plaats van 1 zoals in de handleiding. Bij de sleper kwam er wel maar 1 bruine draad omhoog (en de rode). Ik heb de 2 bruine draden die aan dezelfde kant omhoog komen nu op hetzelfde soldeerpad gesoldeerd. Kan dit kloppen?
Hmm, blijkbaar zijn er dan toch meer loc's met dat fenomeen, in elk geval is beide bruine massadraden op hetzelfde soldeerpad geen probleem.

Citaat
Verder leek alles vrij goed te gaan en was het makkelijker dan ik dacht. Er zit een ESU LokSound V4.0 M4 in en de meegeleverde speaker is vervangen voor de ESU 50321. Toen ik de loc op het programmeerspor zette melde hij zich ook netjes aan via MFX en ik kon de lampen bedienen (wel maar aan één zijde nog maar dit hoort volgens mij ook zo zolang hij ng niet verder ingesteld is).
Fijn dat het je het zo makkelijk heb ervaren, de verlichting (F0) werkt inderdaad maar aan 1 zijde als deze nog niet ingesteld is.

Citaat
Alleen op het moment dat de loc bijna tot stilstand is gekomen schokt hij nog even.
Ik heb dit op video vastgelegd. Iemand enig idee waardoor dit kan komen? Vooral aan het eind van de video is het duidelijk te zien.
Gezien je de verlichting nog niet ingesteld heb, ga ik er even vanuit dat je de motor ook nog niet ingesteld hebt? Indien het zo is, dan ligt het daaraan. Walter en ik hebben op Rijswijk ook zitten te stoeien met dat schokje, uiteindelijk CV10 op 6 gezet, wat een hoop scheelde.
Verder lijkt het alsof de print schuin zit op je foto, zit die daar al vastgeschroefd?
Groetjes John,
Kalender-items:

Marklindak

• Forum Moderator
« Reactie #156 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 08:10:46 »

Hmm, blijkbaar zijn er dan toch meer loc's met dat fenomeen, in elk geval is beide bruine massadraden op hetzelfde soldeerpad geen probleem.

Heb deze week er ook een paar uit elkaar gehad. Er valt wat bruine draden betreft geen touw aan vast te knopen, lijkt geen standaard voor te zijn. Wanneer er twee bruine draden zijn gebruikt deze dus eerst aan elkaar solderen en dan op het soldeerpad solderen.

Ziet er verder allemaal goed uit. Ik moet voor mijn locs met sound in beide gevallen de aanpassing van de motorsteun doen die in de bouwbeschrijving staat. Kans dat er later sluiting ontstaat is mij te groot.

Vriendelijke groeten,
Fred

Wanneer komt er nu eens een 766 uit in model?

hmmglaser

• Stamgast
« Reactie #157 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 10:00:59 »

Bij mij past er werkt alles goed op de telex na die heet er geen zin in,denk dat ik het eerst maar is ga proberen met een nieuwe lopi AUX5/6 zou vanaf serie 43 moeten werken heb er een serie 44 in zitten.
Mvg Mark

Marklindak

• Forum Moderator
« Reactie #158 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 10:05:54 »

denk dat ik het eerst maar is ga proberen met een nieuwe lopi AUX5/6 zou vanaf serie 43 moeten werken heb er een serie 44 in zitten.

OP het ESU forum kreeg ik, na het vragen vanaf wanneer aux 5/6 te activeren zou moeten zijn, als reactie dat dit niet geheel duidelijk is.
Moderator Herman aldaar kon hier niks over zeggen, hij had zelf een redelijk recente decoder gekocht en ook daar werkte het dus niet.

Ik heb een keer een nieuwe gekocht met een handleiding van 2017, die doet het wel, misschien is dat een indicatie.
Vriendelijke groeten,
Fred

Looney Tunes

• Forum Moderator
« Reactie #159 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 10:37:14 »

Bij de lopi's met aux5 en 6 staat op de doos vermeld dat het een lopi V4.1 is boven de streepjescode, of links ernaast h.w. v4.1. (Hardware versie 4.1).

Kan vanavond wel een foto ervan nemen indien gewenst.
Groetjes John,
Kalender-items:

Marklindak

• Forum Moderator
« Reactie #160 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 11:03:18 »

OK John,

Duidelijk, nu snap ik meteen dat er ergens een telex het niet doet, zondag op rail even naar de juiste zoeken  8).

Ik zal deze ook op het ESU forum melden, dan snapt iedereen het mogelijk weer.
Vriendelijke groeten,
Fred

Steem

• Vaste Gast
  • Ik hou van hobbies
« Reactie #161 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 13:09:55 »

@John Klopt ik heb de motor ook nog niet ingesteld. Het geluid moet ook nog op de decoder maar ik breng de loc zo even naar de winkel met de nodige informatie. Kijken wat zij voor mij kunnen doen (sowieso zetten ze daar het geluid erop). De printplaat had ik inderdaad niet goed aangedraaid maar dat was om te kijken of het schokken niet veroorzaakt werd doordat de motor tegen de decoder aankwam. Het luistert allemaal erg nauw maar dat is juist het knappe! Voor de rest fijn dat alles lijkt te kloppen. Bedankt voor je reactie.
Mvg,
Steven

Steem

• Vaste Gast
  • Ik hou van hobbies
« Reactie #162 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 14:06:23 »

Ik ben bang dat ik de decoder heb opgeblazen. Alles ging prima en ineens hoor ik de loc een *kgg kgg* geluid maken en hij begon stotterend te rijden. Meteen op stop gedrukt maar ik denk dat het kwaad al geschied is. Loc van de rails gehaald en rook meteen dat er iets niet goed was. Er komt een verbrande lucht van de decoder. Ik snap alleen echt niet wat ik nu fout heb gedaan...

« Laatst bewerkt op: donderdag 22 februari 2018, 14:16:44 door Steem »
Mvg,
Steven

Ben den Hollander

• Gast
« Reactie #163 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 16:34:08 »

Da's knap sneu. :(

Waarschijnlijk heeft de decoder het vliegwiel geraakt, het is eigenlijk wat krap als je een LokSound hebt. Zie handleiding fig. 9.

Looney Tunes

• Forum Moderator
« Reactie #164 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 16:44:51 »

@Fred, oke, ben benieuwd wat ze daar te melden hebben n.a.v. dit.

@Steven, Zoals je zelf zegt luistert het erg nauw. Zo op de foto's zie ik niet direct wat geks aan de decoder.
Wat me wel opvalt is dat de draden erg lang gestript zijn, en als gevolg daarvan dat het koper zichtbaar is.
Verder lijkt het alsof de draden van de motor qua hoogte wat ver van de print liggen.

Ik zal vanavond op mn gemak nog even goed naar de foto's kijken (kan je anders de fullsizes even mailen naar me?), mocht ik nog wat vinden zal ik je het laten weten.
Groetjes John,
Kalender-items:

nobody

• Vaste Inboedel
  • ......semper idem......
« Reactie #165 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 16:51:02 »

Steven: Doet de decoder niets meer? Met andere woorden: Rijdt de loc niet meer?
Of is alleen het geluid weggevallen?
Sluiting tussen de blootliggende aansluiting van de keramische speaker, blaast de soundmodule op.
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

Huskywolf

• Toffe Gast
« Reactie #166 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 17:26:23 »

Is de decoder niet op de kop geplaatst?
Groet,  Tim.

Looney Tunes

• Forum Moderator
« Reactie #167 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 17:27:21 »

Nee, de decoder zit zo goed op de print.
Groetjes John,
Kalender-items:

hmmglaser

• Stamgast
« Reactie #168 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 18:03:01 »

Gewoon retour naar ESU.
En bij de volgende decoder ook de decoder afpakken met textieltape waar de decoder in de buurt komt van het vliegwiel.
Mocht er dan contact tussen de 2 komen heb je niet gelijk sluiting.
« Laatst bewerkt op: donderdag 22 februari 2018, 18:07:40 door hmmglaser »
Mvg Mark

Looney Tunes

• Forum Moderator
« Reactie #169 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 18:25:06 »

Mark, ik weet niet dat textieltape wel zo handig is. Ik snap waarom je dat wil doen, maar je moet niet vergeten dat het vliegwiel dan kan aanlopen tegen die tape.
En hoe ik dat weet: simpel, had textieltape op de decoder geplakt.  O:-D

Heb in de handleiding bij figuur 9 de oplossing staan, de motor m.b.v. M2 ringetjes verplaatsen zodat er iets meer ruimte ontstaat.

Verder hoop ik dat Steven mij de hoge resolutiefoto's stuurt, dan kan ik kijken of daarop iets te zien is.
Groetjes John,
Kalender-items:

Steem

• Vaste Gast
  • Ik hou van hobbies
« Reactie #170 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 18:25:25 »

@Ben - Daar kan je maar zo eens gelijk in hebben. Mijn fout, want het staat gewoon netjes in de handleiding. Iets te enthousiast dat alles het in één keer deed denk ik.

@John - Ik zie nu dat vooral de draden naar de cabine verlichting erg lang gestript zijn. De rest valt volgens mij wel mee. Ik heb je zojuist de grotere foto's toegestuurd.

@Wim - Nee hij doet helemaal niks meer. De MS2 zegt ook dat de MFX loc niet meer gevonden kan worden.

@Mark - De decoder is al terug bij de winkel. Zij gaan nu kijken of hij inderdaad stuk is en dan hoor ik meer.
Mvg,
Steven

AlexH

• Toffe Gast
« Reactie #171 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 18:27:31 »

Zijn de blauwe en paarse draad ook al ergens op aangesloten? In ieder geval de blauwe lijkt los te bungelen op een van je eerdere foto’s. Misschien daar sluiting mee veroorzaakt? Er zijn een aantal dingen die een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Het te ver gestripte van de paarse kabel zou b.v. ook de buitenkant van de motor geraakt kunnen hebben. Blijft lastig beoordelen wat de exacte oorzaak is vanaf foto’s.

Steem

• Vaste Gast
  • Ik hou van hobbies
« Reactie #172 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 18:31:43 »

De blauwe en paarse draad zijn beide afgetaped aan het uiteinde. Dat lange afstrippen moet ik de volgende keer maar op letten en voorkomen. Ik zie nu toch dat er meerdere plakken zijn waar het wel wat korter had gekund. Al doende leert men en soms kan dat een dure les zijn.
Mvg,
Steven

Looney Tunes

• Forum Moderator
« Reactie #173 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 18:35:22 »

@John - Ik zie nu dat vooral de draden naar de cabine verlichting erg lang gestript zijn. De rest valt volgens mij wel mee. Ik heb je zojuist de grotere foto's toegestuurd.

Onze berichten hebben elkaar net gekruist, ik ga er straks even voor zitten.
Groetjes John,
Kalender-items:

Hero

• Vaste Inboedel
    • De bouw van Hero's baan
« Reactie #174 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 18:56:42 »

Op de 3e foto lijkt het of de bruine draden nog soldeerpadjes bij die mtc21 kunnen raken.

Steem

• Vaste Gast
  • Ik hou van hobbies
« Reactie #175 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 21:02:08 »

Ik heb even gekeken maar daar zit zeker genoeg ruimte tussen. Op de foto zie je dat inderdaad niet zo goed.
Mvg,
Steven

Ben den Hollander

• Gast
« Reactie #176 Gepost op: vrijdag 23 februari 2018, 07:29:58 »

Hoe dan ook, zoals eerder gezegd opsturen naar Esu Neu-Ulm. Met een beetje mazzel krijg je gratis een nieuwe, heb je pech betaal je max. €35 voor reparatie.

Het bekende formuliertje invullen plus kopie van je aankoopbewijs.

Adres vind je hier: http://www.esu.eu/support/garantiereparatur/reparaturen/ruecksendungen/

Gr, Ben.

Steem

• Vaste Gast
  • Ik hou van hobbies
« Reactie #177 Gepost op: vrijdag 23 februari 2018, 10:20:01 »

Dat zou mooi zijn. Bedankt voor de tip Ben. Mocht de winkel niks voor mij kunnen betekenen (hoewel ik denk dat ze met dezelfde oplossing komen) dan kan ik altijd dit nog proberen. Valt de schade mee. :)
Mvg,
Steven

Steem

• Vaste Gast
  • Ik hou van hobbies
« Reactie #178 Gepost op: vrijdag 23 februari 2018, 13:45:53 »

De decoder is inderdaad stuk en wordt opgestuurd naar ESU vanuit de winkel. Ze gaan er vanuit dat ik hem gewoon goed terug krijg zonder kosten. Dus dat zou mooi zijn. Kan wel enkele weken duren, maar ik moet er nog één ombouwen dus haal ik alvast een nieuwe.

Bedankt voor jullie hulp allemaal.
Mvg,
Steven

robert39

• Stamgast
    • Midwolda C.S.
« Reactie #179 Gepost op: zondag 25 februari 2018, 20:49:49 »

Hallo Iedereen,
Vandaag eindelijk 2 decoders bemachtigd, voor mijn 6503 en 6494. De 6503 had ik al omgesoldeerd, vanavond de 6494 gedaan. Fluitje van een cent !! ff de decoders met de MS3 geprogrammeerd en e voila 2 prachtig lopende lokken  :thumbup: met mooie lichtseinen  :thumbup: John en Fred bedankt voor dit mooie project !! Ik ergerde mij al langere tijd aan deze delta locjes  :thumbdown: nu lopen ze prachtig top bedankt  :thumbup:
Groet Robert

Midwolda C.S.

Looney Tunes

• Forum Moderator
« Reactie #180 Gepost op: zondag 25 februari 2018, 21:41:34 »

Ziet er goed uit, Robert!
Fijn dat je blij bent met je vernieuwde locs :)
Groetjes John,
Kalender-items:

Marklindak

• Forum Moderator
« Reactie #181 Gepost op: zondag 25 februari 2018, 21:57:52 »

Hey Robert,

Goed te lezen dat alles is gelukt, kostte mij ook wat moeite om de juiste decoders te vinden.

Loksound paste bij mijn loc er verder goed in, nu nog even de telexen op de juiste manier schakelen.

Vriendelijke groeten,
Fred

Jurrien

• Forum Moderator
  • Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli.
    • Waar ben ik mee bezig.
« Reactie #182 Gepost op: woensdag 28 februari 2018, 13:49:11 »

Onder wat voor Marklin nummer is zo"n model  voor de Duitse baan te vinden?

vr.gr.
Jurrien

Marklindak

• Forum Moderator
« Reactie #183 Gepost op: woensdag 28 februari 2018, 15:50:17 »

DB heeft alleen de van Railion overgenomen 6400-en, zijn met DB logo alleen in dubbel set uitgebracht.

OBB (37647 of 37659) en SBB (37627) kun je op Houten denk ik wel vinden.

Dan een DB dubbel setje met DB logo vind ik net (37697)
« Laatst bewerkt op: woensdag 28 februari 2018, 15:53:59 door Marklindak »
Vriendelijke groeten,
Fred

vo1000

• Gast
« Reactie #184 Gepost op: donderdag 01 maart 2018, 10:23:55 »

Ik heb een vraag over deze printplaat. Past die toevallig ook in een PIKO MAK of G1206 loc?

Mvg, Joop.

Marklindak

• Forum Moderator
« Reactie #185 Gepost op: donderdag 01 maart 2018, 10:29:55 »

Hallo Joop,

Deze print is specifiek ontworpen voor de Marklin locs.

Geen idee hoe een piko los is geconstrueerd, ledverlichting zal zeker niet hetzelfde zijn ontworpen.
Vriendelijke groeten,
Fred

Jurrien

• Forum Moderator
  • Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli.
    • Waar ben ik mee bezig.
« Reactie #186 Gepost op: vrijdag 02 maart 2018, 10:56:48 »

Dank voor de informatie Fred. Helaas is € 359,-- een beetje boven het budget. :( Maar ik zie dat er meer varianten zijn uitgebracht die niet in Nederland rijden.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 02 maart 2018, 11:01:19 door Jurrien »

Marklindak

• Forum Moderator
« Reactie #187 Gepost op: vrijdag 02 maart 2018, 11:05:41 »

Ik denk dat je van een duo stelletje wel twee losse locs kan maken.

Is iets om uit te zoeken!

Vriendelijke groeten,
Fred

Aliebengalie

• Speciale Gast
  • Als Rotterdammer benk best heel aardig hoor.
« Reactie #188 Gepost op: vrijdag 02 maart 2018, 19:23:21 »

Joop , dat gaat niet passen......heb er een berg van die mooie Piko's......de led verlichting is zo ie zo al prima v/d Piko.
Koop als je de standaard decoder zat bent , gewoon een ESU met een 8 polig stekkertje en je bent klaar.
Als je beetje handig bent , kun je zeker ook de verlichting nog wat aanpassen.....uiteraard niet zo als de Marklin printplaat .

Mvg: Alex
C-rail+iTrain-IB+Loconet-3xAJ-Boosters+K84+K83 decoders van AlbertJan.
Eigen Topic met info en slap geouweneel http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29198.msg509829#msg509829

Groet Alex

Marklindak

• Forum Moderator
« Reactie #189 Gepost op: vrijdag 02 maart 2018, 23:03:21 »

Joop , dat gaat niet passen......heb er een berg van die mooie Piko's......de led verlichting is zo ie zo al prima v/d Piko.

Dank voor deze info Alex, weten we dit ook. Mijn vermoedens dat de constructie anders is , is bij deze bevestigd.

Ik denk dat je van een duo stelletje wel twee losse locs kan maken.

Nog even naar gekeken, er valt met wat kunst en vliegwerk van het dubbele setje wel twee losse locs te maken.

Benodigd:
Twee in het topic genoemde prints, een motor, twee koppelingsschachten, een of twee decoders en mogelijk twee frontsein prints.

Met deze onderdelen beschikbaar durf ik een scheiding van deze twee locs wel aan.
Vriendelijke groeten,
Fred

loc1200

• Stamgast
  • Veel lukt met geduld, liefde en precisie.
« Reactie #190 Gepost op: maandag 05 maart 2018, 10:31:28 »

Misschien eerst eens kijken of het financieel niet interessanter is om een donorlok te nemen...

Mvg. Marcel
Gebruikt:  Raptor; Märklin Central/Control-unit en de rest van de fam. (6040/41/43/50 enz) MS1/2; In- en ombouw/gebruik van dec: Mä, ESU, LTD, Tams, Digitrain.

BRainBuRneR

• Nieuwe Gast
« Reactie #191 Gepost op: donderdag 08 maart 2018, 20:42:53 »

De SBB 37627 heeft Zwitserse sluitseinen (1 witte ipv 2 rode) en volgens mij al standaard apart schakelbaar. Ook heeft deze al een 21mtc decoder. Als je geen behoefte hebt aan sound, telexen of cabine verlichting is deze print misschien niet zo interessant, anders zeker!

Ik heb inmiddels 8 van onze Mak's voorzien van nieuwe printplaten en LoPi's V4.0, helaas waren dit nog geen v4.1's. Dus mocht ik later nog 1 of meerdere van telexen willen voorzien zal ik, als ik het goed heb begrepen, de decoder moeten vervangen. Maar misschien dat er dan ook geluid in komt, dus dan moet er sowieso een andere decoder in.

Het inbouwen ging heel makkelijk, na de 2e heb ik alleen nog in de handleiding gekeken om te controleren waar welke motor aansluiting moest komen  :P Wel grappig om te zien dat er kleine verschillen waren onderling, zelf bij helemaal gelijk type. Wel hadden alle 8 3 bruine draden ;)

De laatste 2 die ik nog moet doen hebben als enige gele verlichting, dit vinden we niet zo mooi dus dat gaan we aanpassen. Het was even wachten, maar vandaag zijn de nieuwe witte verlichtingsprints aangekomen. Hopelijk kan ik daar komend weekend mee bezig.

Hieronder een aantal foto's, 1 met de nieuwe print en de "oude" uit de portfeeder, 1 van de portfeeder voorzien van de nieuwe print. En 2 van het groepje Mak's dat nog wacht op hun laatste 2 collega's.

Met vriendelijk groet,

Stefan

Looney Tunes

• Forum Moderator
« Reactie #192 Gepost op: donderdag 08 maart 2018, 21:57:57 »

Je hebt je lekker vermaakt Stefan  :thumbup:
Succes nog met de laatste loodjes  ;)
Groetjes John,
Kalender-items:

Hero

• Vaste Inboedel
    • De bouw van Hero's baan
« Reactie #193 Gepost op: donderdag 08 maart 2018, 22:47:12 »

Als iemand een adresje heeft wat al v4.1 lokpilots (54614) verkoopt een vriendelijk verzoek dat te delen.
Mijn hofleverancier zit nog met een voorraadje v4.0.

mvg Robin

Marklindak

• Forum Moderator
« Reactie #194 Gepost op: vrijdag 09 maart 2018, 08:34:17 »

De SBB 37627 heeft Zwitserse sluitseinen (1 witte ipv 2 rode) en volgens mij al standaard apart schakelbaar. Ook heeft deze al een 21mtc decoder. Als je geen behoefte hebt aan sound, telexen of cabine verlichting is deze print misschien niet zo interessant, anders zeker!

OK Stefan, weten we dit ook, ik heb de door mij genoemde locnummers nooit uit elkaar gehaald.

Vriendelijke groeten,
Fred

hmmglaser

• Stamgast
« Reactie #195 Gepost op: vrijdag 09 maart 2018, 10:34:25 »

Als iemand een adresje heeft wat al v4.1 lokpilots (54614) verkoopt een vriendelijk verzoek dat te delen.
Mijn hofleverancier zit nog met een voorraadje v4.0.
Het is gewoon de lopi v 4.0 alleen moet er rev 4.1 onder de streepjes code staan als een winkel of web shop een redelijke verkoop heeft zullen ze gewoon de nieuwste hebben liggen sowieso heeft Bentink ze liggen heb de hele voorraad laatste gezien en was allemaal nieuwste versie alleen de lopi M4 niet die is ouder.
Mvg Mark

Marklindak

• Forum Moderator
« Reactie #196 Gepost op: vrijdag 09 maart 2018, 11:01:36 »

Het is gewoon de lopi v 4.0 alleen moet er rev 4.1 onder de streepjes code staan als een winkel of web shop een redelijke verkoop heeft zullen ze gewoon de nieuwste hebben liggen sowieso heeft Bentink ze liggen heb de hele voorraad laatste gezien en was allemaal nieuwste versie alleen de lopi M4 niet die is ouder.

Dit is niet helemaal waar, er worden ook lopi4.0 decoders geleverd zonder de rev.4.1 aanduiding die wel de mogelijkheden van 6x AUX bezitten. Er staat een fabricagedatum op, is deze van redelijke recente datum (±oktober 2017) dan is er grote kans dat je een versie met de juiste hardware in je handen hebt. Dit zijn tenminste mijn eigen ervaringen.

Zoals eerder gemeld, de batches geleverde decoders door ESU gaan door elkaar heen en is niet goed te volgen.
In een doosje van een decoder de handleidingdatum bekijken, geeft ook een goede indicatie ja/nee.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 09 maart 2018, 11:03:37 door Marklindak »
Vriendelijke groeten,
Fred

Looney Tunes

• Forum Moderator
« Reactie #197 Gepost op: maandag 09 april 2018, 20:43:46 »

Ik begon mij de laatste tijd een beetje te gaan irriteren aan de verlichting van de loc. Door de print zijn er extra seinbeelden mogelijk, maar er lekt wel soms licht.
Als eerste 2 beelden vooraf:

En dan drie beelden van na de aanpassing, te zien dat de lichtlekkage veel minder is.

Wat heb ik nu gedaan? Simpel, de lichtgeleider in stukken gesneden, waarbij de twee gekruiste stukken op onderstaande tekening eruit gesneden zijn.

Waarna de resterende drie delen weer terug geplaatst zijn, simpele ingreep dus, maar ik ben tevreden met het resultaat. Nu nog een interieur met MCN :D B)
Groetjes John,
Kalender-items:

wissels

• Forum Moderator
  • Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
« Reactie #198 Gepost op: maandag 09 april 2018, 21:12:23 »

... De 37641 heeft wel een afwijkende motor
Wat voor motor dan? Zit daar veel verschil tussen? En gaat die loc minder goed rijden na verloop van tijd?

Koen

Hallo Koen,

de 37641 heeft een Escap motor, maar deze reageert ook goed op de instellingen van de Maxon motor, de mijne begint met stap 1 langzaam te rijden, en geeft over de hele lijn een strakke ijkcurve. Voordeel is dat hij nu op alle stappen kan rijden, terwijl in de oude situatie slechts 7 stappen effectief in gebruik waren.

met vriendelijke groet,

Walter
Computergestuurde Treinbaan met Central Station Reloaded

Marklindak

• Forum Moderator
« Reactie #199 Gepost op: maandag 09 april 2018, 22:04:46 »

Dit is een hele verbetering John!

Mooie foto's en helder uitgelegd.
Vriendelijke groeten,
Fred

Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omhoog