Citaat van: Marklindak op woensdag 28 februari 2018, 15:50:17
OBB (37647 of 37659) en SBB (37627) kun je op Houten denk ik wel vinden.
De SBB 37627 heeft Zwitserse sluitseinen (1 witte ipv 2 rode) en volgens mij al standaard apart schakelbaar. Ook heeft deze al een 21mtc decoder. Als je geen behoefte hebt aan sound, telexen of cabine verlichting is deze print misschien niet zo interessant, anders zeker!
Ik heb inmiddels 8 van onze Mak's voorzien van nieuwe printplaten en LoPi's V4.0, helaas waren dit nog geen v4.1's. Dus mocht ik later nog 1 of meerdere van telexen willen voorzien zal ik, als ik het goed heb begrepen, de decoder moeten vervangen. Maar misschien dat er dan ook geluid in komt, dus dan moet er sowieso een andere decoder in.
Het inbouwen ging heel makkelijk, na de 2e heb ik alleen nog in de handleiding gekeken om te controleren waar welke motor aansluiting moest komen

Wel grappig om te zien dat er kleine verschillen waren onderling, zelf bij helemaal gelijk type. Wel hadden alle 8 3 bruine draden

De laatste 2 die ik nog moet doen hebben als enige gele verlichting, dit vinden we niet zo mooi dus dat gaan we aanpassen. Het was even wachten, maar vandaag zijn de nieuwe witte verlichtingsprints aangekomen. Hopelijk kan ik daar komend weekend mee bezig.
Hieronder een aantal foto's, 1 met de nieuwe print en de "oude" uit de portfeeder, 1 van de portfeeder voorzien van de nieuwe print. En 2 van het groepje Mak's dat nog wacht op hun laatste 2 collega's.
Met vriendelijk groet,
Stefan