Nieuws: De 3railforum gastendag is dit jaar op Zondag 12 November 2017. Info in dit topic. Aanmelden in het praattopic
+  3railforum
|-+  Modelbaanbesturing & Software
| |-+  Ontwerpsoftware
| | |-+  Traxeditor (+review)
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Traxeditor (+review)  (gelezen 281 keer)

Stefanius

• Toffe Gast
    • Stefanius Blog
Traxeditor (+review)
« Gepost op: maandag 02 oktober 2017, 18:09:52 »

Na het ontvallen van SCARM gekeken naar een alternatief. Dit heb ik gevonden in TraxEditor (https://www.traxeditor.com).

De website en webapplicatie zien er wat matig uit en eerlijk is eerlijk: Voor goede UX moet je gewoon dokken. Het voordeel is dat deze applicatie webbased is en daarom cross-platform (Mac, Windows, Linux of je magnetron als deze een moderne webbrowser bevat).

Webbased heeft echter wel wat andere nadelen. In een 'echte' applicatie is er veel meer mogelijk als het gaat om het verslepen van elementen of om bepaalde handelingen te bouwen. Maar dat is snel vergeten als je even door de editor bent heen geklikt. Je merkt vooral in herhalende stappen (even 20 meter rechte rails neerleggen) dat je graag even wilt CTRL-C of CMD-C wilt gerbuiken. Overigens hebben ze dit bij TraxEditor ook al bemerkt en kan je soms op op je laatst gelegde railstuk op een plusje klikken en dan een aantal invoeren.

Rekeninghoudend met de prijs die ik als gebruiker betaal (een goede 0 euro) zou ik de ervaring met de applicatie willen belonen met een 7. In deze staat zou ik er overigens niet voor willen betalen, ik heb trials / demo's gezien van software die veel beter in elkaar zit.

In de bijlage een probeerseltje van de baan waar ik een wat eletronica technieken mee wil uitproberen alvorens ik een 'grotemenschenbaan' ga bouwen.

Nog niet gemeld: Er zit een railbibliotheek bij voor de meeste gangbare (en ongetwijfeld ook minder gangbare) fabrikanten.

huub

• Stamgast
Re: Traxeditor (+review)
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 03 oktober 2017, 01:04:08 »

De maker is een voormalig forumlid, genaamd Fedor.
Waarom dan niet in het Nederlands ?
Je betaalt wel; je geeft n.l. alles prijs wat je ontwerpt.......

nobody

• Vaste Inboedel
  • ......semper idem......
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 03 oktober 2017, 08:30:47 »

@citaat Rechtsboven is een veld waarin je de gewenste taal (waaronder Nederlands) kunt kiezen.
Met vriendelijke groet: Wim.                                 Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

Stefanius

• Toffe Gast
    • Stefanius Blog
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 03 oktober 2017, 08:31:15 »

De maker is een voormalig forumlid, genaamd Fedor.
Waarom dan niet in het Nederlands ?
Je betaalt wel; je geeft n.l. alles prijs wat je ontwerpt.......

Ik vermoed om zo een groter publiek aan te spreken? Er is nu eenmaal meer buitenland dan Nederland op onze planeet. Al is het nu niet het beste Engels dat ik heb gezien.

Tja, het staat in de cloud en er is idd een optie om het verder te delen met de wereld. Maar dan gaan we weer even terug naar de basis: Het is als het goed is een hobby en het zou mij persoonlijk koud laten of iemand anders dezelfde baan wilt bouwen als ik (of iig mijn blauwdruk te zien krijgt). Het is niet zo dat  je geld kan maken uit die ontwerpen, en als dat wel zo zou zijn dan moet je sowiezo je IT landschap in handen leggen van een gesjeesde ontwikkelaar die dit aanbied maar zorgen voor contiuiteit (en dat kost vaak centjes).

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte