Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

MFX-loc rijdt alleen nog maar vol achteruit

Gestart door 10103 zondag 01 oktober 2017, 15:24:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
MFX-loc rijdt alleen nog maar vol achteruit
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
MFX-loc rijdt alleen nog maar vol achteruit
Sinds gister heb ik ineens een probleempje met een vrij nieuwe Märklin MFX-loc.De loc wil nu alleen nog maar vol achteruit rijden. Draaien aan snelheidsknop van de MS2 helpt niet, de loc resetten helpt ook niet, de loc verwijderen en opnieuw aanmelden evenmin. Alleen door de rijrichting te verwisselen (naar vooruit) of de stop-knop van de MS2 in te drukken, komt de loc tot stilstand. Ik heb even onder de kap gekeken, maar kan daar geen gekke zaken ontdekken. Alle draadjes lijken gewoon vast te zitten. Op alle andere functies (licht en geluid) reageert de loc normaal. Iemand een idee?

Groet, Marc
Re: MFX-loc rijdt alleen nog maar vol achteruit
Marc,

je schrijft "vrij nieuwe Märklin MFX-loc". Verder maak ik uit je verhaal op dat je geen gekke zaken kunt ontdekken. Ik zou het in dat geval dan wel weten. Terug naar de winkel voor garantiewerk.
Re: MFX-loc rijdt alleen nog maar vol achteruit
Citaat van: 10103 op zondag 01 oktober 2017, 15:24:29

Iemand een idee?


De chronische Marklin decoder kwaal: kaput.
Re: MFX-loc rijdt alleen nog maar vol achteruit
Hallo Ben, Bij een loc van mij een keer herstel gelukt.
Tip: Loc op een analoog rails zetten en dan de witte trafo schakelen ( voor en achteruit)en rijden
Kijken wat hij doet.
Loc goed verwijderen uit je digi systeem en op nieuw aanmelden.
Geen succes dan naar de garantie aanspreken

gr wout
Re: MFX-loc rijdt alleen nog maar vol achteruit
 @citaat Dan heb je het over een decoder die in analoog modus zit. Die reageert niet op vooruit of achteruit maar blijft rijden zolang er spanning op de baan is.
Re: MFX-loc rijdt alleen nog maar vol achteruit
Als je deze MFV loc op een analoog baan zet, zal hij niet rijden als de trafo op o staat en dan even schakelen met de trafo. Bij mijn loc was hij toen zwaar gereset. Proberen waard toch
vr gr Wout
Re: MFX-loc rijdt alleen nog maar vol achteruit
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: MFX-loc rijdt alleen nog maar vol achteruit
Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Ik ga Wout zijn tip morgen nog even proberen, anders wordt het een pakketje richting de Märklin-dealer.

Groet, Marc