Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

CS1 reload geef na firm update 4.2.0. geen stuursignaal naar wissels en seinen

Gestart door rrmarklin zondag 01 oktober 2017, 15:22:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS1 reload geef na firm update 4.2.0. geen stuursignaal naar wissels en seinen
Het probleem is als volgt:
Mijn CS1 reload heb ik update gegeven van versie 4.1.4 naar 4.2.0.
Proces is normaal verlopen en na afloop opnieuw opgestart.
Op de baan staat normaal spanning en de locs rijden ook normaal. (ook alle geluiden doen het)
Locs opnieuw aanmelden gaat ook normaal.
Het probleem is dat alle seinen en wissels niet meer aangestuurd worden.
Op het scherm van de CS1 zie je wel de wijzigingen gaan maar op de baan geen enkele reactie.
Wat nu?
Terug naar fabrieksinstelling ? via het scherm van CS1 gaat dat niet meer, de knop is niet meer geactiveerd.
Heb geprobeerd voor een tweede keer de update uit te voeren, maar dat veranderde niets aan de storing.

Wie, o wie heeft nog een advies voor mij.

Alvast bedankt voor meedenken.

Groetjes Leo
Re: CS1 reload geef na firm update 4.2.0. geen stuursignaal naar wissels en seinen
Beste mensen ik heb het probleem gevonden!
De kabel van CS1 naar de boosters nl een vijf aderig lintkabel is gebroken ter hoogte van de transitors en de groene stekker.
Balen, maar goed, weet iemand waar ik zo'n aansluitkabel van een meter ergens kan kopen?
Bij conrad zag ik wel een vijf aderige kabel om tussen boosters onderling te verbinden maar mist de benodigde transitors.
alvast bedankt,

Groet Leo
Re: CS1 reload geef na firm update 4.2.0. geen stuursignaal naar wissels en seinen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: CS1 reload geef na firm update 4.2.0. geen stuursignaal naar wissels en seinen
Als je het nummer weet, maak je op ebay Duitsland een goede kans.