Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Het einde van de diesel ICE's

Gestart door PaT zaterdag 30 september 2017, 18:01:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Het einde van de diesel ICE's
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Het einde van de diesel ICE's
De DB is haar eigen V250's, de serie 605, beter bekend als de ICE-TD aan de kant. Zeer storingsgevoelig materieel, dat op het einde enkel nog richting Denemarken reed.

5 motorwagens zijn al naar de sloper gegaan, maar de resterende 4 zouden te koop staan.

Meer informatie over deze bijzondere hogesnelheidstrein kan je lezen op http://www.mdr.de/sachsen/dresden/diesel-ice-geht-in-rente-100.html
Re: Het einde van de diesel ICE's
Hier nog wat melancholie en andere gedachten over het verdwijnen van deze "Dieselweißwurst":
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,8317737
Mooi plaatje ook bij het eerste bericht daar, "stop here"  :)
Re: Het einde van de diesel ICE's
Niet (alleen / zozeer) storingsgevoelig maar met name ook te duur voor een rendabele exploitatie op niet-geëlectrificeerde lijnen.
Re: Het einde van de diesel ICE's
Storingsgevoelig kun je wel zeggen, de laatste ritten zondag zijn uitgevallen.
Vervangen door een "rubberneus".
Re: Het einde van de diesel ICE's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het einde van de diesel ICE's
Nooit geweten dat er ook diesels van waren Patrick.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Het einde van de diesel ICE's
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Het einde van de diesel ICE's
Zo hebben wij allemaal een focuspunt in de hobby Peter. Daarom is het ook zo interessant om hier rond te struinen. Van tijd tot tijd kom je dan wat tegen van "goh, dat wist ik niet".
Ik heb het zelf nog nooit opgezocht op YouTube oid, maar het optrekken van deze ICE TD moet wel een apart geluid geven. Je verwacht zo'n "doedelzak" en krijgt het geluid van een tractor.
Re: Het einde van de diesel ICE's
Nou, wel wat meer dan een tractor hoor. Het treinstel maakt behoorlijk wat herrie, ook bij stilstand op een station als Hamburg Hbf.
Als je dat lang hebt aangehoord is het eerder een verlichting als ie wegrijdt van het perron.
Hetzelfde heeft de BR 612 overigens ook. Tja, het vermogen om een beetje vlot 160 of 200 km/h te kunnen halen moet ergens vandaan komen.
Re: Het einde van de diesel ICE's
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Het einde van de diesel ICE's
Tis ook niet echt goede reclame voor Siemens... :thumbdown:
Re: Het einde van de diesel ICE's
Citaat van: degeluidsman op maandag 02 oktober 2017, 18:35:21
Nooit geweten dat er ook diesels van waren Patrick.
Oók in H0 ===> klik
Re: Het einde van de diesel ICE's
van de ICE TD Baureihe 605 zijn er ooit 20 gebouwd (bijnaam Venturio)

Re: Het einde van de diesel ICE's
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Het einde van de diesel ICE's
Ik heb toch maar even op YouTube opgezocht hoe dat nu klinkt, zo'n Turbo diesel trein.
Ik moet zeggen, dat valt mij eigenlijk best mee.



Wat mij wel opviel is dat er uitlaatgassen uit de kop komen, maar volgens mij ook uit de wagon daarachter. Is dat nou optisch bedrog of zit dit stel technisch toch best bijzonder in elkaar?
Re: Het einde van de diesel ICE's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het einde van de diesel ICE's
Citaat van: nobody op dinsdag 03 oktober 2017, 16:32:44
Citaat van: degeluidsman op maandag 02 oktober 2017, 18:35:21
Nooit geweten dat er ook diesels van waren Patrick.
Oók in H0 ===> klik

Dat is helemaal nieuw voor mij Win  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Het einde van de diesel ICE's
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Het einde van de diesel ICE's
Het tweede stel rookt ook.
Misschien nog een motor ter ondersteuning of zo?
:) Wel leuk om te zien, ook ik wist niet dat deze bestond, je verwacht het niet zo snel bij een hogesnelheidstrein.

Dirk-Jan
Re: Het einde van de diesel ICE's
Ben den Hollander
gast

Re: Het einde van de diesel ICE's
Re: Het einde van de diesel ICE's
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Het einde van de diesel ICE's
Bijzonder, een ICE als diesel. Nog niet eerder gezien!
Re: Het einde van de diesel ICE's
Ben den Hollander
gast

Re: Het einde van de diesel ICE's
Max. snelheid is "slechts" 200km/hr dus niet bepaald een hst. Het elektrieke zusje doet 330 km/hr.
Re: Het einde van de diesel ICE's
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Het einde van de diesel ICE's
Das harder dan wat de meeste treinstellen bij ons doen Ben, aardig wat herrie uit zon ICE diesel stel trouwens.. en ze worden er niet schoner op met die dieselwalm  :D Jammer ze zien er wel leuk uit....
Re: Het einde van de diesel ICE's
We hebben nog zoiets als wikipedia... https://nl.wikipedia.org/wiki/Baureihe_605
Onder Techniek staat: vermogen: 4x 560 kW
Dus, 4 dieselmotoren. Onder elk rijtuig 1.
Klopt met wat wat ik hoor in het videofilmpje.
En met de vermelde asindeling. Dit is een dieseltreinstel, remember... een dieseltreinstel heeft geen tractiemotoren onder een rijtuig waar geen dieselmotor zit.
Re: Het einde van de diesel ICE's
Ben den Hollander
gast

Re: Het einde van de diesel ICE's
 @citaat Je hebt gelijk, zie nu ook plaatjes van het stel met op alle 4 daken uitlaten.

Citaat van: VictorPM op woensdag 04 oktober 2017, 22:21:08

Dit is een dieseltreinstel, remember... een dieseltreinstel heeft geen tractiemotoren onder een rijtuig waar geen dieselmotor zit.


Dat is overigens geen wetmatigheid. De diesels drijven generatoren aan en die leveren stroom aan de tractiemotoren. Er is sprake van 4 dieselgeneratoren en 8 tractiemotoren. Er is een draaistroom voedingsbus door de hele trein heen, in theorie kunnen 2 dieselgeneratoren 8 tractiemotoren voorzien van spanning.

Gr, Ben.
Re: Het einde van de diesel ICE's
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Het einde van de diesel ICE's
Citaat van: Ben den Hollander op woensdag 04 oktober 2017, 20:12:11
Max. snelheid is "slechts" 200km/hr dus niet bepaald een hst. Het elektrieke zusje doet 330 km/hr.
Dat is niet waar. Het elektrieke zusje, de ICE T, doet 230 km/h.
Re: Het einde van de diesel ICE's
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Het einde van de diesel ICE's
Ja, maar dat is de speciale kantelbakversie voor krappere trajecten toch?

Die zou oorspronkelijk zelfa onder het interregio logo vallen in plaats van opgenomen worden in het ICE netwerk.
Re: Het einde van de diesel ICE's
Citeereen dieseltreinstel heeft geen tractiemotoren onder een rijtuig waar geen dieselmotor zit.

Mag ik U de Plan U der nederlandsch spoorwegen voorstellen ? MBDk met v12 dieselmoter EN tractiemoters 
Re: Het einde van de diesel ICE's
Citaat van: PaT op zaterdag 07 oktober 2017, 07:39:30
Ja, maar dat is de speciale kantelbakversie voor krappere trajecten toch?

De diesel-ICE (ICE-TD) is ook kantelbak. Dus inderdaad het best vergelijkbaar met de ICE-T.
Re: Het einde van de diesel ICE's
Citaat van: MaK man op zaterdag 07 oktober 2017, 09:24:01
Citeereen dieseltreinstel heeft geen tractiemotoren onder een rijtuig waar geen dieselmotor zit.

Mag ik U de Plan U der nederlandsch spoorwegen voorstellen ? MBDk met v12 dieselmoter EN tractiemoters

Lees de zin die je geciteerd hebt nog eens goed :)