Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin ICK rijtuig

Gestart door marcel01 vrijdag 29 september 2017, 01:23:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin ICK rijtuig
Lid sinds: 2010

offline
Marklin ICK rijtuig
Hallo,

Mijn BR186NS rijdt met een stam, bestaande uit de set 42903 (ICK) en 2 rijtuigen van de set "60 de langste reizigerstrein ter wereld". Ik kan maximale 5 rijtuigen op de baan hebben. Al sinds het begin van zo rond te rijden, zat dit me niet lekker. Maargoed, ik deed het er maar mee. Nu ben ik op zoek gegaan naar losse ICK rijtuigen, maar kom alleen de set tegen met 3 rijtuigen. Nu kan ik wellicht de set aanschaffen, maar blijf dan met 1 zitten. ik kan ook de set "60 de langste............." proberen in te ruilen. Dan is een extra rijtuig op voorraad minder vervelend.

Beetje een dilemma dus. Maar ik vroeg me af of Marklin ook de losse ICK rijtuigen heeft uitgebracht of zoek ik naar wat er niet is?

Groeten,

Marcel
Re: Marklin ICK rijtuig
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Marklin ICK rijtuig
Nee geen losse ick, maar wel icl.
Deze hebben ooit in een set van 5 gezeten met lok, maar zijn later ook verkocht zonder lok.

Op beurzen zie je ze nog wel eens los aangeboden.
Echter wel kleurverschil..
Re: Marklin ICK rijtuig
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Marklin ICK rijtuig
Kijk ook eens hier;
http://www.martijnhaman.nl/typeicl.htm

In het begin waren nog niet alle rijtuigen in de NS kleuren. Combineren met Duitse interregio rijtuigen kan dus ook.

Je hebt dan wel ick en icl door elkaar... Maar aan de andere kant, je zet er een traxx voor, dus het klopt sowieso niet ;)
Re: Marklin ICK rijtuig
Lid sinds: 2010

offline
Re: Marklin ICK rijtuig
Bedankt voor de info.

Dan is dat duidelijk. Moet maar ff bekijken wat te doen. En ja, kloppen doet het qua combinatie niet en eerlijk gezegd is dat in principe ook niet het hoofd doel. Meer wat er achter hangt wat enigzins uniform wordt.

Misschien kom ik nog een bezinning en ruil ik beide sets in voor wat wel achter de traxx hoort. Wie weet!!!!

Groeten

Marcel
Re: Marklin ICK rijtuig
Ben den Hollander
gast

Re: Marklin ICK rijtuig
Citaat van: marcel01 op vrijdag 29 september 2017, 09:44:07

Misschien kom ik nog een bezinning en ruil ik beide sets in voor wat wel achter de traxx hoort. Wie weet!!!!


Zo is het, gewoon een goederensleep maken. Alles kan, plaat van Jeroen de Vries Waalhaven Rotterdam:



Gr, Ben. ;)
Re: Marklin ICK rijtuig
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Marklin ICK rijtuig
Owww Ben,

Dat is wel een hele speciale, biedt idd mogelijkheden in model, sandwich rijden met twee traxxen gaat toch niet lukken.
Re: Marklin ICK rijtuig
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Marklin ICK rijtuig
Op beurs Houten, middelste zaal 2e of 3e rij is een handelaar die ick los verkoopt, zonder ovp,

Gr. Jan
Re: Marklin ICK rijtuig
Lid sinds: 2010

offline
Re: Marklin ICK rijtuig
Ben,

Dat kan ook, echter zie ik 'm ook graag eens op het station stoppen. Bedankt voor de tip.

Jan,

Bedankt voor de tip. Harlingen - Houten is even een afstandje!!!!!!!!!!! 

Ga er eens rustig over nadenken

Marcel
Re: Marklin ICK rijtuig
Citaat van: marcel01 op zaterdag 30 september 2017, 12:58:38
Dat kan ook, echter zie ik 'm ook graag eens op het station stoppen.
Dat kan toch, Marcel. Ook al is het een goederentrein. Je laat hem gewoon wachten voor een rood sein ;)
Re: Marklin ICK rijtuig
Lid sinds: 2010

offline
Re: Marklin ICK rijtuig
Goederentreinen op mijn baan hebben een streng stopverbod op het station.  :D

Marcel
Re: Marklin ICK rijtuig
Ben den Hollander
gast

Re: Marklin ICK rijtuig
Zoek anders eens op Roco of Fleischmann, die hebben meen ik ook ICK op verkorte lengteschaal.

Gr, Ben.