Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Airbrush apparaat

Gestart door Stefanius woensdag 27 september 2017, 13:18:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Airbrush apparaat
Lid sinds: 2010

offline
Re: Airbrush apparaat
hoi,

Citaat van: Stefanius op woensdag 19 juni 2019, 12:55:43
Waar moet ik precies op letten en is dit iets waar ik wel een gokje mee kan wagen? Zou de compressor goed genoeg zijn en in hoeverre is de maatvoering gestandariseerd (kan ik ook bij deze onderdelen later opwaarderen naar een andere compressor / tankje of een andere spuit dat beter werkt bij een bepaald karweitje?)

Ga eens rustig buurten bij de eerder genoemde winkel in Almere. Je kan natuurlijk via het web bij de Chinees spul kopen. Maar of je daar als beginner gelukkig van gaat worden is de vraag. En de Chinees hoeft niet altijd goedkoper te zijn. Het voordeel van de genoemde winkel in Almere is dat je ook rustig je vragen kan stellen en daar eens kijken / voelen hoe het een en ander werkt en uitziet.

Groet Ronald.
Re: Airbrush apparaat
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Airbrush apparaat
 @citaat @citaat met die bedragen vanuit China kan je pakketje nog wel eens duur worden als je het in ontvangst neemt. Bijkomende kosten zoals BTW en inklaringskosten.
Re: Airbrush apparaat
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Airbrush apparaat
ik heb een soortgelijke, ook gekocht bij de Chinees,
als beginneling vond/vind ik dit best een goede aankoop
ben er heel tevreden mee, het voldoet aan al mijn verwachtingen

grts Freddy
Re: Airbrush apparaat
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Airbrush apparaat
Citaat van: NL-modelspoor op woensdag 19 juni 2019, 14:13:35
@citaat @citaat met die bedragen vanuit China kan je pakketje nog wel eens duur worden als je het in ontvangst neemt. Bijkomende kosten zoals BTW en inklaringskosten.

Naar mijn weten worden er onder een bepaalde aankoopprijs geen douane kosten ed in rekening gebracht. Dacht dat de grens rond de 45 Euro ligt. Kun je nevragen bij de douanedienst.

Een dergelijk setje heb ik ook hier in Thailand gekocht. Doet wat je ervan verwacht. Gebruik het ook met mijn oude Badger pistool. Prima resultaat.
Re: Airbrush apparaat
Lid sinds: 2010

offline
Re: Airbrush apparaat
Die grens ligt voor de BTW op ?22,- daarboven loop je het risico op btw en ?14 administratiekosten.
Invoerrechten betaal je bij ?245,- en hoger.

Robin
Re: Airbrush apparaat
Aliebengalie
gast

Re: Airbrush apparaat
Alles makkelijk terug te vinden bij de belastingsdienst , leuker kunnen ze het niet maken ....(zeggen ze). :D

Hier Klikken

Mvg: Alex
Re: Airbrush apparaat
Lid sinds: 2018

offline
Re: Airbrush apparaat
Een chineze doet het geweldig als je geen enkele ervaring hebt. Echter, als je voor ?98,- het allround spuitje koopt van harder en Steinbeck bij bijv. airbrush Almere, dan heb je een wereld van verschil.
Iedereen die zo?n Chinees ding goed vind spuiten, heeft nooit met een echte goeie gewerkt. (Is mijn mening)

Ik heb zelf de iets duurdere gekocht (evolution) hier kun je alles mee, en kost ?150,- een beetje locomotief kost meer als dat.

In Almere krijg je goed advies en zal echt geen duurdere adviseren dan nodig. Mij werd de allrounder van Harder en Steinbeck geadviseerd maar wilde zelf wat meer uitgeven voor de wat uitgebreidere evo. Dit was niet noodzakelijk werd me verteld maar er kon natuurlijk ook niet in mijn portemonnee gekeken worden.

Ik zou daar even langs gaan en even laten adviseren en proberen met de verschillende spuitjes.
Mocht je er echt niet te veel aan uitgeven, dan hebben ze zelfs dual action spuiten voor ?45,- en die zijn gewoon goed.

Ook hier geldt, ik kan in niemands portemonnee kijken, maar probeer niet te besparen op zoiets. Zo?n spuite. Gaat namelijk mits je hem goed schoon houd, je leven lang mee. Dus wat is dan duur.
Re: Airbrush apparaat
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Airbrush apparaat
 @citaat

Natuurlijk mag iedereen zijn eigen mening hebben dat is geen enkel probleem. Echter wat je in je eerste zin stelt slaat echt nergens op. Als je geen enkele ervaring hebt is alles geweldig of helemaal niets, het is maar net hoe je aanleg en insteek is. Alles moet geleerd worden. En om te leren heb je echt geen duur spul nodig.

Vergelijk het met audio apparatuur. Er zijn personen die zweren bij Harman Kardon of Bang&Olufsen of andere high-end super HiFi apparatuur. Voor hen is een gewone Sony of Panasonic bij lange na niet goed genoeg. Zeker is er een verschil in geluidskwaliteit tussen de genoemde apparaten. Maar hoort de gemiddelde mens dat? Dat is de belangrijkste vraag waar veelal aan voorbij gegaan wordt. Status en het moet geld kosten. Lang geleden had ik een goede vriend, ook zo een audiofiel. Tja hij was pianist dus het zal wel. In zijn auto moest dus ook een heel goed geluid geproduceerd worden. De duurste autoradio was net goed genoeg. Alleen reed hij in een (oude) Kever. Iedere keer als ik met hem meereed vroeg ik mij af waaraan hij zoveel geld had uitgegeven. Het kwam amper boven de herrie van de motor uit.

Met airbrush spuitjes is het niet veel anders. Een goedkoop chinees spuitje doet zijn werk zoals het behoort. Misschien is het spuitpatroon niet helemaal egaal of zijn de randen wat "gerafeld". Maar als je nog nooit met een airbrush gewerkt hebt zie je dat niet. En als het gebruik van het apparaat beperkt blijft tot modelbouw heb je daar ook helemaal geen last van. Zeker gaat een airbrush spuit je hele leven mee. Zelf heb ik al (+40) jaren een single action Badger pistool, toendertijd een duur ding. En die doet het nog steeds uit de kunst. Onlangs heb ik een goedkoop Chinees double action setje (pistool, 3 verschillende naalden en spuitkoppen en slang voor 20?) gekocht en ik zie nauwelijks verschil in resultaat. Eén ding heb ik bij de Badger moeten vervangen, de naald. Nu is de naald van een Badger net zo duur als een heel Chinees pistooltje. Dus waar praten we dan eigenlijk over?

De moraal van dit verhaal. Laat een ieder lekker zelf uitzoeken wat voor hem of haar voldoende is. Praat elkaar geen geld uit de zak waar het helemaal niet nodig is. Overdaad schaadt, ook in de airbrush wereld. Ken je eigen beperkingen en die van je gebruiksveld.
Re: Airbrush apparaat
Lid sinds: 2018

offline
Re: Airbrush apparaat
Een ieder mag zelf bepalen wat hij of zij koopt.
Echter doet zo?n Chinees dus juist net niet wat het moet doen.
Dat kan de beoordeling om iets leuk te vinden negatief beïnvloeden, en dat is zonde.
En dat terwijl je coor de prijs van een Chinees ook een goede instapper van een goed merk kunt kopen.

Ik denk niet dat je dat helemaal kunt vergelijken met Audio.

Meer hè, ieder zijn mening over iets.
Ik geef alleen mijn mening hierover en wat iemand daarmee doet, s aan die gene zelf.
Re: Airbrush apparaat
Lid sinds: 2014

offline
Re: Airbrush apparaat
Citaat van: Kevin BigBoy op zondag 15 december 2019, 08:54:17
Ik denk niet dat je dat helemaal kunt vergelijken met Audio.
Het is een algemene vergelijking wat zo'n beetje wel voor alles geldt omdat je met waarneming en ervaring te maken hebt.
Verder zijn het uiteindelijk de skills van de gebruiker hoe het eindresultaat word want ook met minder gereedschap kun je nog uitstekende resultaten behalen.