Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Marklin 2604 Digitale Wisselset

Gestart door Rogier zondag 16 december 2007, 02:40:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 2604 Digitale Wisselset
Ha Lui,

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Ik heb op de beurs in houten een set wissels met ingebouwde 6073 (K73) decoder gekocht, echter ik kan het adres waarop ik deze moet aansturen niet vinden. Heeft iemand enig idee?
De set bestaat uit twee wissels (vergelijk 5139/5138 alleen dan met decoder ingebouwd door marklin). Ik heb geprobeerd om op lokadres 1-80 te selecteren, maar ik kan hem niet vinden. Er zit helaas geen handleiding bij, dus het wijzigen of nakijken van het adres is lastig voor me. Googlen heeft opgeleverd dat er misschien wat zou kunnen staan in het 0308 digitalbuch van marklin, maar ook deze kan ik niet vinden.

Iemand enig idee?

Thanks,

Rogier
Re: Marklin 2604 Digitale Wisselset
Citaat van: Rogier op zondag 16 december 2007, 02:40:40
Ik heb geprobeerd om op lokadres 1-80 te selecteren, maar ik kan hem niet vinden.

Volgens mij zijn wissels nooit via lokadressen geschakeld maar via aparte adressen. Er zijn 256 adressen mogelijk (bij Marklin Digital, bij Systems meer).

groetjes
Henk
Re: Marklin 2604 Digitale Wisselset
Ha Lui,

Helaas, dit lijkt niet op die van mij. Er zit boven (of onder afhankelijk van de wissel) wel een aantal soldeer vlakjes, maar dit zijn er meer 4. Niet aan de zijkant.

Iemand enig idee? Evt kan ik een foto maken als dat het verduidelijkt.

gg,

Rogier
Re: Marklin 2604 Digitale Wisselset
Yup dat lijkt te kloppen. er zitten 5 vlakjes, waarvan er 2 al doorverbonden zijn (default). Enig idee waar ik docu kan vinden over hoe die vlakjes corresponderen met adressen?
Re: Marklin 2604 Digitale Wisselset
Freak, bedankt ik heb het voor elkaar. Dit voor toekomstige mensen met problemen:
2604 digitale wisselset zit op addres 65, wissel 3 en 4. Linksom zit default op 3, rechtsom op 4.
De link van freak specificeert hoe je het moet omprogrammeren, joost mag weten hoe ie die link gevonden heeft ;)
Deze info staat hier:
http://hgh-esn.ath.cx/ppt-dl/p03_maedec_wei_0001.htm

Thanks!

gg,

Rogier
Re: Marklin 2604 Digitale Wisselset
hey rogier
dank je wel dat het ook voor mij heb uitgezocht
heb op de zelfde beurs de zelfde set wissels gekocht
groetjes Dennis  :mrgreen:
Re: Marklin 2604 Digitale Wisselset
schop  :)