Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Jouef koploper

Gestart door Steem zondag 24 september 2017, 22:18:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Jouef koploper
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Jouef koploper
Afgelopen weekend kwam tijdens mijn andere hobby (sterren kijken) mijn modeltrein interesse ter sprake. Een wat oudere vriend van mij vertelde mij dat hij rond 1980 een koploper had gekocht van Jouef op H0 formaat en dat, als hij die kan vinden, ik hem wel mocht hebben. De trein was reeds geschikt gemaakt voor Märklin maar nog wel analoog. Ik lees dat Jouef later over is genomen door Lima en ik weet dat die een koploper hebben gemaakt, maar ik kan niks vinden over een koploper variant van Jouef. Weet iemand daar wat meer over?
Re: Jouef koploper
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Jouef koploper
Ik gok dat hij Lima bedoelt, maar Jouef zegt. Ik kan ook niet een ICM van Jouef vinden.
Re: Jouef koploper
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Jouef koploper
Dat zou natuurlijk kunnen. De tijd zal het dan leren.
Re: Jouef koploper
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Jouef koploper
Citaat van: Steem op zondag 24 september 2017, 22:18:18
rond 1980 een koploper had gekocht van Jouef op H0 formaat en dat, als hij die kan vinden, ik hem wel mocht hebben.
Ik heb er niets over kunnen vinden, maar op http://lestrainsjouef.free.fr/ vind je fotokopieen van catalogi van Jouef voor zover bij de maker bekend. En die maker heeft o.a. hulp gehad van iemand van de modelclub Maasbuurtspoor, dus als iemand al NL-materiaal heeft kunnen aanreiken ...
De site is tweetalig (Frans, en Engels). Er is voor zover te zien maar 1 manier om erachter te komen: catalogi aanklikken en pagina voor pagina bekijken. Want als je zoekt bij NL-locs b.v., dan vind je alleen de 1300. En er zal toch wel meer zijn dan dat. Anderzijds, bij de maker in geen NL-importeur bekend van Jouef. Dat geeft te denken.
Re: Jouef koploper
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Jouef koploper
Ik heb de catalogi bekeken rond 1980 en een site search gedaan op "Dutch" en "NS" maar daar komt idd heel weinig uit. Wel een hele mooie link! Als het al Jouef is dan zal het wel iets zijn wat bijzonder moeilijk te vinden is als niemand er ooit van heeft gehoord. Daarom verwacht ik dat die persoon zich heeft vergist in het merk. Ik heb tot nu toe echter nog niks van hem gehoord.
Re: Jouef koploper
Ben den Hollander
gast

Re: Jouef koploper
Een Jouef ICM bestaat niet. Het zijn Lima's, in vele uitvoeringen uitgerbtracht: o.a. Eagon, KLM, MartinAir, Lage Landen, Kinderboekenweek, etc..

Gr, Ben.