Het in fase zetten van trafo´s heeft alleen zin wanneer de mogelijkheid bestaat dat er twee uitgangen aan elkaar komen, dus 2 draden van elke trafo.
Het is echter verboden om twee uitgangen aan elkaar te leggen om de simpele reden dat je forse vereffeningsstromen zal krijgen, zelfs bij een klein spanningsverschil.
Bij een analoge sturing op je baan met twee trafo´s zal je ergens een onderbreking in de middenleiding (puco-leiding) moeten maken en een sleperwip toepassen.
Maar we hebben nu een punt waar een sleper toch soms de verboden verbinding kan maken, en zeker als je meerdere slepers onder je trein hebt.
Staan de twee trafo´s in tegenfase, dan kan je een flinke vonk krijgen.
Bij alle andere zaken zoals bijvoorbeeld verlichting kan het niet dat de uitgangen zo maar met elkaar verbinding gaan maken.
Het in fase zetten is hier dus onzinnig. Maar het mag natuurlijk wel
Ook het verbinden van een boosteruitgang met een andere booster of een trafo is verboden en hier is de kans erg groot dat de elektronica onmiddelijk kapot gaat.
Hoop dat dit duidelijk is.....