Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Gele lagebak wagon, oude metalen uitvoering

Gestart door AnalogDriver zaterdag 15 december 2007, 19:02:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gele lagebak wagon, oude metalen uitvoering
Ik heb in mijn treintje lage bak wagons 1 gele uitvoering. Heb geen catalogus nummer of zo, maar het is een geheel metalen uitvoering zoals bij veel echt oude startsets zat. Zie ook zelfde type er voor en er achter gekoppeld:




Behalve oogverblindend fel geel  8)  8),
is dit (zonder OVP ;-) ) nog een of andere bijzondere zeldame uitvoering?

Zo niet, dan gaat ie namenlijk of weathered worden, of naar neefje. Zal wel dat laatste worden dan.

Re: Gele lagebak wagon, oude metalen uitvoering
Hoi,

Er bestaat een geel kraantje met dat wagonnetje erbij om de giek op te laten rusten.
Dat is het enige wat ik weet en me bekend voor komt met dat gele ding ;).

Marcel
Re: Gele lagebak wagon, oude metalen uitvoering
volgens mij niet van het is een oude soort en de kraan heeft nieuwe kopelingen
Re: Gele lagebak wagon, oude metalen uitvoering
Ronnie,

Het oude kraantje heeft ook gewoon een telex koppeling net als dit wagonnetje !!

Marcel
Re: Gele lagebak wagon, oude metalen uitvoering
De gele en de grijze hebben dus géén relexkoppeling !
Maar een eenvoudige beugelkoppeling 5 !
Ze zijn enkel geproduceerd tussen 1972 en 1974 als Primex 4596, en zaten ook als koppeltje in enkele Primex-startsets. De KOLL-waarde schrik je dan van : 30 Euro per stuk, indien in nieuwstaat  8)
Er was ook nog en oranje versie van voor de zelfde waarde.

De grijze was ooit zéér gezocht op de nederlandse markt....omdat er gewoon niks anders was voor je nederlandse modelbaan!
De Koll-prijs acht ik niet réeel omdat je ze vaak te koop aangeboden ziet op beurzen voor aanmerkelijk minder....

De bruine  met grijs gespoten binnenzijde is een Märklin 4503, gemaakt tussen 1951 en 1957, afhankelijk van de soort assen tussen de 5 en de 8 Euro waard.........

Groet, Henk
Re: Gele lagebak wagon, oude metalen uitvoering
Citaat van: Bordertrain op maandag 17 december 2007, 23:54:34
[...]Ze zijn enkel geproduceerd tussen 1972 en 1974 als Primex 4596, en zaten ook als koppeltje in enkele Primex-startsets. De KOLL-waarde schrik je dan van : 30 Euro per stuk, indien in nieuwstaat  8)
Er was ook nog en oranje versie van voor de zelfde waarde.

De grijze was ooit zéér gezocht op de nederlandse markt....omdat er gewoon niks anders was voor je nederlandse modelbaan!
De Koll-prijs acht ik niet réeel omdat je ze vaak te koop aangeboden ziet op beurzen voor aanmerkelijk minder....

De bruine  met grijs gespoten binnenzijde is een Märklin 4503, gemaakt tussen 1951 en 1957, afhankelijk van de soort assen tussen de 5 en de 8 Euro waard.........

Groet, Henk

Dank, nu weet ik in elk geval wat ik op de baan heb staan; een Primex versie. Redelijk zeldzaam lijkt mij toch, maar 2-3 jaar gemaakt.
Maar wellicht niet erg gewild gezien beursaanbod. Hij gaat in elk geval niet naar kleine neefje, die krijgt wel een grijze of zo. Misschien zet ik hem wel op ebay of hier in het verkoophoekje.


Henk, dank voor uitgebreide antwoord,

Hajo