Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686

Gestart door Edgar woensdag 20 september 2017, 17:06:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Hi,

Heeft iemand van jullie ervaring met het aansturen van de draaischijf 7286 (incl besturing 7686) op het CS3 +?.

Ik ben hier al een poosje mee aan het stoeien en krijg dit niet voor elkaar. Dezelfde draaischijf werkt feilloos op CS2, dus daar ligt het niet aan.
Op de CS3 plus heb ik de draaischijf uiteindelijk wel aan de praat gekregen ("spelen" met de instellingen), waardoor de draaischijf na vele vergeefse pogingen eindelijk begon te draaien. Het euvel is nu nog dat de positie van de brug niet te bepalen / te programmeren is, en de schijf draait alleen linksom. Bijvoorbeeld: bij het commando "1 stap vooruit" draait de schijf gewoon 180 of soms 360 graden rond en stopt dus op de rails waar hij stond. Het display van de CS3+ geeft ook de positie van de brug niet aan, zoals dat bij de CS2 wel gebeurt.
Volgens diverse "kenners" heeft dit mogelijk te maken met de software versie en zou dit in de laatste nieuwe update opgelost moeten zijn.  Deze update (versie 1.3.1) is officieel al wel beschikbaar, maar als je deze download via de M site krijg je de update 1.3.0, oftewel de vorige.  Die versie staat al geinstalleerd op mijn CS3. 
Eerlijk gezegd kan ik mij niet voorstellen dat de update dit probleem gaat verhelpen, dus vraag ik naar jullie ervaringen met de draaischijf.

Groet, Edgar
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Bij de toelichting op de update 1.3.1 is e.e.a. behoorlijk uitgelegd. Weliswaar in het duits.
Ik ga proberen dat deze week te vertalen.

John
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
HI John,
Heb je voor mij een link naar deze toelichting, Duits is voor mij geen probleem.
Edgar
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Hi John,
Heb de toelichting gevonden op de Marklin site. Mocht iemand een NL vertaling hiervan willen hebben hoor ik het graag.
Grt, Edgar
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Ik heb een draaischijf met besturing op een CS3 aan de praat gekregen (na een paar avondjes) en het werkt uiteindelijk prima.

Heb jij op de draaischijf decoder de leds aangesloten die de toestaand van de draaischijf weergeven?
Heb je het juiste adres ingested (dus niet 14 of 15) zoals in de handleiding is beschreven maar 216 of zoiets?

Ik zag bij mij dat na het vast leggen van een stap, de module uit de programmeermodes sprong.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Hi Wilbert,
Nee, ik heb geen leds oid aangesloten. Het adres is ook niet het probleem, zoals ik heb aangegeven draait de schijf uiteindelijk wel, maar is niet te besturen.
Het kan (volgens mij) dus niet anders dan in de software zitten.  Heb zojuist de software update 1.3.1 van de M site kunnen downloaden. Kijken of dit het probleem ook werkelijk oplost.
Grt, Edgar
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Om goed te kunnen zien waarom het mis gaat, zou ik adviseren de LEDs wel aan te sluiten. Deze geven namelijk weer wat de toestand van de decoder is en welke commando er wordt uitgevoerd.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
@Edgar en Wilbert,

Omdat ik zelf geen draaischijf heb, kan ik geen schermafbeeldingen en ervaringen over het installeren en programeren delen. Ik wil jullie daarom vragen bij het installeren op de CS3 schremafbeeldingen te maken, die ik verder kan gebruiker bij de vertaling /wiki.
En ook graag van het programmeren.

Een linkje naar een YT filmpje zou ook mooi zijn.

John (wiki redactie)
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Ik zal dit weekend wat schermafdrukken maken
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Hi John,
Update (1.3.1) geinstalleerd op de CS3+ en voordat ik de draaischijf had geinstalleerd liep de CS3 bij eerste  herstart na de update helemaal vast, dwz het touchscreen werkt niet meer, op geen enkele manier.
Ding zal dus terug naar M moeten.

Heb wel een Nederlandse vertaling van de update voor je (het gedeelte met instellingen van de draaischijf). Als je die wilt hebben stuur ik deze graag toe.
Grt, Edgar
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
En als je hem nog eens op start?
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Hoi Edgar,

Het Touchscreen van mijn CS3 blijft ook wel eens op zwart staan bij het opstarten.
De CS3 werkt wel blijkens het VNC-screen.
Na opnieuw opstarten is er dan weer wel beeld dus gewoon opnieuw opstarten.

Gr. Leen.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Dank voor jullie input. Helaas helpt herstarten niet, na 10 keer herstarten mag je concluderen dat herstarten geen oplossing geeft.
Overigens blijft het scherm niet op zwart staan. Alle afbeeldingen staan op het scherm, alleen bij aanraken (op welke manier dan ook) volgt geen reaktie van het systeem, op geen enkele plek in het scherm.

Edgar
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Hoi Edgar,

Het installeren van versie 1.3.1 is dan niet goed gegaan.
Probeer terug te gaan naar versie 1.3.0 als je die tenminste op een USB-stick hebt staan.
Stop de USB-stick in de CS3 en start deze op. Als het goed is installeert de CS3 deze versie opnieuw.

Succes, Gr.Leen.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Citaat van: Edgar op woensdag 20 september 2017, 17:06:33
Eerlijk gezegd kan ik mij niet voorstellen dat de update dit probleem gaat verhelpen, dus vraag ik naar jullie ervaringen met de draaischijf.

Ik zou me heel goed kunnen voorstellen dat een update dit probleem wel gaat oplossen. Maar misschien even contact opnemen met de technische dienst van Marklin. Die zouden moeten weten wat er wel werkt met jouw versie en wat niet en wat de update jouw te bieden heeft.
Ieder nieuw product heeft nu eenmaal kinderziektes, zelfs of vooral als het bij Marklin vandaan komt. Beloven altijd gouden bergen in de folder, maar in de praktijk valt het vaak vies tegen.

Groetjes
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Heeft al iemand de oplossing ? ik zit nu met hetzelfde probleem.
de 7286 draaischijf
de 7686 decoder en
de cs3 plus.
Hoe kan men het adres instellen ?
op de decoder zitten geen dipswitches.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
 @citaat Gebruiksaanwijzing: https://static.maerklin.de/damcontent/93/30/9330174766a2aed7303f43190c4db2cb1434542345.pdf

Aansluiten vlgns plaatje op blz. 2. Het adres is 15 zie blz. 24 en verder.

Gr, Ben. 
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Het adres staat op het15e keyboard,

Als ie dan nog niks doet, dan naar het 14e keyboard.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Aansluiten is perfect gegaan, draaischijf werkt, maar nu het programmeren in de cs3 plus, dat gaat namelijk niet lukken en staat nergens beschreven helaas.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Let met name op deze passage:

Das Aus- und Wiedereinschalten der Versorgungsspannung am Decoder übernimmt die CS 3 automatisch.  Sie haben danach ca. 5 Sekunden Zeit um mit dem Drücken der ?Input?-Taste die Programmierung zu beginnen. Danach werden die Programmierbefehle nicht mehr akzeptiert.


Een paar leds. met weerstand op de uitgang van de 7686 geven wat meer duidelijkheid over de status

Ik dacht dat het standaard adres 220 of zoiets is
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Het adres is 225 op mijn CS3
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
even uit de heup geschoten...misschien dat de CS3 configuratie qua draaischijf op de CS2 lijkt en die handleiding is in het nederlands
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
rare vraag, maar je schrijft

CiteerAansluiten is perfect gegaan, draaischijf werkt, maar nu het programmeren in de cs3 plus, dat gaat namelijk niet lukken en staat nergens beschreven helaas

Dus de draaischijf draait linksom en rechtsom, maar stopt niet op je juiste plek?
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Mijn draaischijf volgens de updatebeschrijving bij versie 1.3.1. Op mijn CS3 plus ingesteld. Inderdaad even opletten op de 5 seconden, maar die termijn was bij het programmeren via de keyboard ook al aanwezig. Van te voren even goed weten wat je wilt want 5 seconden zijn zo om. Ik heb mijn programmering eerst even op papier gezet. Invoer ging toen snel. En mocht hij er ooit nog uitvallen heb ik de programmering nog.
Hij werkt uitstekend en is prima te bedienen via mijn CS3.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Idd, moet hem nog aanleren waar spoor 1 en de rest zitten....draait perfect linksom rechtsom..stappen, alleen moet ik hem nog aanleren

Citaat van: wilbertb op dinsdag 22 januari 2019, 19:01:25
rare vraag, maar je schrijft

CiteerAansluiten is perfect gegaan, draaischijf werkt, maar nu het programmeren in de cs3 plus, dat gaat namelijk niet lukken en staat nergens beschreven helaas

Dus de draaischijf draait linksom en rechtsom, maar stopt niet op je juiste plek?
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Voor iedereen die dit volgt en behoefte heeft aan een NL-handleiding, stuur mij even een PB met je adres en ik stuur je mijn vertaling op van de instructie bij update 1.3.1.


John (VT601)
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
In mijn CS3, softwareversie 1.3.3, staat duidelijk beschreven hoe te handelen met installeren draaischijven.

Ga naar Bewerken -> Artikel toevoegen -> Draaischijven.
Klik dan op ? hulp , dan krijg je 5 pagina's tekst hoe te handelen.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Klopt, maar er staat niet bij welke handelingen je moet doen om te programmeren.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Dat staat er wel. Maar jij hoeft de decoder niet te programmeren, dat doet de CS3 voor je.
Heel belangrijk is het aansluiten van de gewenste sporen op de seinpaneel aan de draaischijf want daar gaat de CS3 vanuit.
Probeer het gewoon wat er staat, met uit proberen leer je het meest en gaat het niet goed dan wis je de hele draaischijf uit de CS3
en begin je weer opnieuw met het installeren net zo lang tot dat je het snapt en dat het werkt,
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Begrijp ik het nu goed ,moet je eerst het seinpanneel maken VOORDAT je kunt programmeren ?
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Ik heb nu in het seinpanneel de draaischijf geconfigureerd met de daadwerkelijke aansluitingen op de schijf, maar het programmeren gaat me helaas niet lukken, hij stopt niet bij de aansluitsporen.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Ja, ik heb zelf geen draaischijf. Ik vertel alleen maar wat in de beschrijving staat.

Om het simpel te houden moet je de modus "standen 1 - 24" kiezen. De decoder hoeft dan niet geprogrammeerd te worden
want de CS3 regelt dan het stoppen bij het juiste spoor. Ik neem aan dat de CS3 spoornummers heeft gegeven.
Vergeet niet de spoor 1 correctie uit te voeren. Op deze wijze zou ik beginnen als ik een draaischijf had.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Hoi Joland,

Elke draaischijf is anders, en jouw CS3PLUS  weet niet welke sporen jij eraan hebt zitten.

Zelf heb ik hem bij iemand op de CS2 geprogrammeerd, en op de CS3PLUS  zal dat niet anders zijn.
Ben bij programmeren van de brug naast de aansluiting van het inrijspoor gaan staan.

Daarna de CS2 opgestart en daarna meteen naar keyboard nr 15, om op input te drukken in het scherm.
Nadien liet ik de brug naar het inrijspoor draaien.
Hiervoor drukte ik wel in het scherm op het eerste spoor.
Toen dat eenmaal gebeurd was, weer op input en spoor 2 gedrukt en toen net zoveel stappen toegevoegd tot de brug bij het volgende spoor stopte.
Daarna kwam de loods met zijn sporen aan de beurt.
De decoder wordt zo stapsgewijs geprogrammeerd om je draaischijf aan te sturen.
Eenmaal alles geprogrammeerd drukte ik op end in het scherm.
Eerlijk gezegd is het wel beter de drie lampjes( of ledjes) op je decoder aan te sluiten.
Dat verduidelijkt de bedrijfstoestand van de decoder.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Dat is het hem juist, als ik denk dat ik hem programmeer en 1 stap verder wil gaan naar het volgende spoor, kan ie goed 4,5 of meerdere stappen verder gaan, en stopt niet bij het juist spoor.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Beste Hans, met jouw verhaal breng je Joland helemaal in verwarring.

De CS3 lijkt in de verste verte niet op een CS2. In de CS3 is speciaal voor de draaibrug een instelprogramma gemaakt.
Niet voor niets zijn er 5 pagina's met aanwijzingen. De CS3 weet wel degelijk waar de spooraansluitingen aan de draaischijf
zitten. Dat haalt hij uit het seinpaneel. Daarom moet draaischijf eerst in het seinpaneel  gedefinieerd worden met de spooraansluitingen voordat je verder kan gaan.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
En dat had ik dus niet gedaan, en heb dat nu wel gedaan, heb in het seinpanneel de draaischijf geconfigureerd met 2 inrijsporen en 4 uitrijsporen.
1e inrijspoor op nr 12
2e inrijspoor op nr 15
1e uitrijspoor op nr 33
2e uitrijspoor op nr 35
3e uitrijspoor op nr 37
4e uitrijspoor op nr 39

Nu heeft de cs3 van
spoor 33 nr 1 gemaakt
spoor 35 nr 2
spoor 37 nr 4
spoor 39 nr 5
spoor 12 nr 3
en spoor 15 ook nr 5
( Spoor 15 en 39 lopen paralel )
Als je wilt kan ik vd configuratie wel een foto maken.
Citaat van: digipost op donderdag 24 januari 2019, 19:35:23
Beste Hans, met jouw verhaal breng je Joland helemaal in verwarring.

De CS3 lijkt in de verste verte niet op een CS2. In de CS3 is speciaal voor de draaibrug een instelprogramma gemaakt.
Niet voor niets zijn er 5 pagina's met aanwijzingen. De CS3 weet wel degelijk waar de spooraansluitingen aan de draaischijf
zitten. Dat haalt hij uit het seinpaneel. Daarom moet draaischijf eerst in het seinpaneel  gedefinieerd worden met de spooraansluitingen voordat je verder kan gaan.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Zelfs de CS3PLUS en de CS2  geven dan wel op het scherm aan in de keyboard modus dat er sporen zijn.
Maar niet op welke plek ze zitten!
Dat ligt bij ieder zijn draaischijf anders, en daarbij komt nog dat de decoder geen MFX is, dus qua communicatie werkt ie nog op MM formaat.
Die decoder zal dus nog geprogrammeerd moeten worden en wel op de juiste manier.
Anders correspondeerd de stand van de brug niet met het juiste spoor.

Dat de CSen niet hetzelfde zijn vindt ik niet juist, de opzet is anders.
Bij de CS2 staat de controle voor je treinen voorop, bij de CS3  is dat de lay-out.
Natuurlijk is de onderhuidse techniek veranderd, dat besef ik ook wel.
Het enige wat niet veranderd is de decoder waarmee de draaischijf bedient wordt.....
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Voor we in een welles nietes discussie belanden lijkt mij dit duidelijk.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Joland, ik heb een draaischijf aangemaakt in de modus 1-24 standen.
Ook een gebeurtenis voor het een en ander. Tussen de elementen moet een dummy geplaats worden.
Bij de + met daaronder toevoegen vindt je de dummy. Die kan later weer gewist worden.
Heb jij plaatjes die op onderstaande plaatjes lijken.

Zoals vermeld heb ik geen draaischijf, kan het dus niet uitproberen.
Maar met spoor 1 correctie verwacht ik dat de draaischijf naar links of rechts gaat bij het drukken van de "step toetsen".
En dat je daarmee de draaischijf op spoor 1 krijg want dit is voor de CS3 het referentiepunt.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
De opdracht "draaien"
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Goed werk Leen. :thumbup:
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
ik heb idd de plaatjes precies zoals jij ze hebt, ook met de spooraansluitingen.
Ik heb nu ook een draaischijf in 1-24 standen aangemaakt met de spooraansluitingen die jij hebt.
als ik op aansluiting 1 klik gaat de schijf naar stand 1, maar dan de volgende standen gaat het fout, hij stopt dan niet bij de volgende standen, maar geheel ergens anders, dus ik weet dat het een programmeer fout is, maar waar die fout zit is voor mij abracadabra, en nogmaals ben een leek op dat gebied maar naar mijn inzien doe ik de stappen goed.
ik heb een vermoeden dat ik het geheugen niet kan wissen om zo opnieuw te beginnen.
Ik druk ( in de 1-24 standen ) op "input " en dan op "clear", ik neem aan dat ie dan gewist is, maar de stappen zijn hetzelfde als voorheen.



Citaat van: digipost op vrijdag 25 januari 2019, 12:53:59
Joland, ik heb een draaischijf aangemaakt in de modus 1-24 standen.
Ook een gebeurtenis voor het een en ander. Tussen de elementen moet een dummy geplaats worden.
Bij de + met daaronder toevoegen vindt je de dummy. Die kan later weer gewist worden.
Heb jij plaatjes die op onderstaande plaatjes lijken.

Zoals vermeld heb ik geen draaischijf, kan het dus niet uitproberen.
Maar met spoor 1 correctie verwacht ik dat de draaischijf naar links of rechts gaat bij het drukken van de "step toetsen".
En dat je daarmee de draaischijf op spoor 1 krijg want dit is voor de CS3 het referentiepunt.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
"""Maar met spoor 1 correctie verwacht ik dat de draaischijf naar links of rechts gaat bij het drukken van de "step toetsen".
En dat je daarmee de draaischijf op spoor 1 krijg want dit is voor de CS3 het referentiepunt ""

Hier zit um het probleem ook al, bij het indrukken vd stappen toetsen, draait een 1 stap, nogmaals drukken 1 stap, nogmaals drukken 3 stappen, nogmaals drukken een stuk of 7 stappen...?????
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Als er trouwens iemand de cs3 kan programmeren voor de draaischijf houd ik me aanbevolen om langs te komen met de draaischijf om samen te programmeren.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Ok Joland, Kijken of we de decoder kunnen resetten en dan de boel op de rails kunnen krijgen.

1. Ga naar Artikellijst bewerken en dan naar de draaischijf. Selecteer "spooraansluiten" en klik daarna op "ok" rechtsboven.
    Dan weer naar de draaischijf en dan naar configureren. Dan "start programmeren".
    Klik dan op "input met rode puntje erboven". dan op "clear" en dan op "end"
2. Dan weer naar de draaischijf en selecteer "standen 1 - 24" en klik daarna op "ok" rechtsboven.
    Dan weer naar de draaischijf en dan naar configureren. Dan "spoor 1 correctie". (als het goed is staat de draaischijf op spoor 1).
    Klik dan op "input" en dan op "end".
3. Ga naar het seinpaneel en klik op de draaischijf. Klik dan op spoor 12. Vraag, gaat de draaischijf daar ook naar toe?

Meer weet ik niet uit mijn glazen bol te halen.
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Ga ik nu proberen, ik laat je zometeen weten....mijn dank is groot
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Ik heb de draaischijf verwijderd uit de artikelen lijst, een nieuwe draaischijf toegevoegd, 2 test aansluitingen gemaakt op 11 en 14, gedaan wat je zij maar de schijf gaat dan niet draaien.
druk ik op de step draait ie wel ( in de programmeer modes )
Dus mijn conclusie toch ergens een programmeer fout.. :(
Re: CS3 plus en draaischijf 7286 en 7686
Weten is weten, ik herhaal het nog maar een keer.  :)

3 leds op de uitgang van de decoder

Die Leuchtanzeigen überwachen sowohl die Programmierung als auch den Betrieb der Drehscheibe:
?   Gelb   blinkt:      Programmierbereitschaft   Gleis 1 Lage Korrektur   
?   Gelb   leuchtet:   Programmiermodus   
?   Rot   leuchtet:   Bühne   wird   bewegt   
?   Grün   leuchtet:      Gleisanschluss   erreicht   
?   Rot/Gelb   blinkt:   Störung