Hallo medeforummers,
Het voorgaande baanplan had na het lezen van jullie opmerkingen toch nog wat tekortkomingen. Hoe langer ik eroer nadacht hoe minder leuk ik het vond. dan maar hier en daar een kleine aanpassing gedaan die resulteert in redelijk wat aanpassingen. Door de aanpassingen zijn nu volgende zaken mogelijk:
Het baanwerk met rangeermogelijkheden heeft een iets natuurlijker verloop, ok er ligt nog altijd een lus rond de draaischijf, maar deze zit redelijk uit het zicht en het andere uiteinde geeft meer mogelijkheden voor scenery (toegansweg voor vrachtwagens, loods goederenoverslag....
Het station is aangepast, langs 1 zijde komen er 2 sporen toe, langs de andere 4 vertrekkende sporen. langs de aankomende zijde heb ik er bewust voor gekozen om geen bochtwissels te plaatsen (voordeel een extra mogelijkheid om te versporen, voordeel grote radius en lange perronlengte blijft behouden)
Het schaduwstation heeft 2 sporen minder, maar er liggen 2 verborgen keerlussen achter waardoor treinen een vel variabeler verloop hebben.
De rode lus eindigt nog altijd in een keerlus, en dat is eigenlijk nog een probleem, aan de ene kant heb ik ruimte genoeg, maar aan de andere kant heb ik ruimte tekort om het geheel niet bekrompen te laten overkomen. De rode lus dient voornamelijk als paradebaanvak zodat de langere treinen toch een tijd in het zicht rijden langs een berglandschap en over een brug, hier was het voornamelijk kiezen tussen de beste van de slechte oplossingen.
Hieronder de obligate plaatjes waar ik graag wat input zou over hebben, en mocht iemand een idee hebben over hoe de rode keerlus aan te passen zou ik zeggen, laat jullie compleet gaan. Indien mogelijk geen extra wissels daar ik mijn 2 OC32's nu compleet vol heb zitten voor de servo's en ik mijn elektronikaplaat graag zou behouden van mijn vorige baan.