Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin ICR verschillende versies

Gestart door flevoland2012 zaterdag 16 september 2017, 13:11:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin ICR verschillende versies
Nu LS Models ICR nergens meer te vinden is ga ik me richten op Marklin ICR's , helaas wel 1:100 maar ja moet maar. Ik heb verschillende vragen. Er zijn in de loop der jaren vele marklin ICR's uitgebracht, maar welke zijn qwa kleuren redelijk de juiste, op ebay zijn er verschillende 4264/65 te vinden, maar deze zitten in de blauwe doos, deze rijtuigen zijn heel oud toch? ik vind 4264/65 met de juiste ramen en in de witte doos zo'n mislukte gele kleur hebben of heb ik het mis en de opvolgers hebben zo'n mislukte halve raam, maar de eerdere versie hebben een zilveren dak ipv grijs.

Maar welke versies kan er aangeraden worden? toch jammer dat Marklin de mal niet vernieuwd naar 1:93 of 1:87 , ze missen een gouden kans.

Maar jullie mening, past de marklin ICR wel naast een LSM models ICRm of moet je ze heel ver uit elkaars buurt houden  :) :) :)
Re: Marklin ICR verschillende versies
Ik dacht dat LSM een nieuwe serie had aangekondigd.
Alleen door wat missende mallen loopt de levering wat uit.(al het aangekondigde verschijnt altijd al jaren te laat.)

Ik zou lekker rustig wachten tenzij je vindt dat een lengteverschil van 5 cm aanvaardbaar is.

Robin
Re: Marklin ICR verschillende versies
Ben den Hollander
gast

Re: Marklin ICR verschillende versies
De nieuwe serie LsModels (als die al komt) is ICRm Intercity Direct uitvoering. Ik denk niet dat er nog een re-run ICR komt.

Trix 31141 is nog wel te koop, ziet er netjes uit hoewel ze niet kloppen: https://www.vissertoys.nl/trix-express-intercity-wagenset-31141

Wel effe wielen wisselen want die zijn voor Trix 3Rail.




trix-archiv.de

Over de kleur vs. LsModels ICRm heb ik geen mening en ja, ze zijn te kort maar da's niks nieuws.

Gr, Ben.
Re: Marklin ICR verschillende versies
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin ICR verschillende versies
Citaat van: flevoland2012 op zaterdag 16 september 2017, 13:11:29
Maar jullie mening, past de marklin ICR wel naast een LSM models ICRm of moet je ze heel ver uit elkaars buurt houden  :) :) :)

Mijn ervaring erbij is dat je ze niet naast elkaar moet neerzetten op een station. Het scheelt zo paar (3-4) cm per rijtuig dus als je een paar rijtuigen achter elkaar hebt, valt het flink op. Ook bij 1:93 lange rijtuigen is het verschil nog steeds goed waarneembaar.

Groeten,
Herman
Re: Marklin ICR verschillende versies
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Marklin ICR verschillende versies
Ik heb in mijn vitrinekast verschillende stammen IC-rijtuigen en D-treintrijtuigen.
Zolang je ze soort bij soort houdt valt het niet erg op.
Maar om een voorbeeld te geven:

Mijn Intercity direct met 6 rijtuigen (27 cm) past mooi met een E186 in de vritrine.
De Benelux-trein van LS-models (30 cm) komt niet verder dan 5 rijtuigen + lok 1186. (De set bestaat uit 7 rijtuigen)
De nieuwe TEE-trein van Märklin is 5 rijtuigen van 29,7 cm en ook die past netjes in de vitrine.
Mijn Transaplin (OBB4010) is met 5 rijtuigen (van 30 cm) en een motorwagen goed passend.

Combineren van rijtuigen met verschillende lengte (27, 29,7 en 30 cm) zou ik niet doen. Dat geeft teveel "onrust" in het beeld.

John