Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Welke baanplan software heeft meerdere licenties?

Gestart door Steem vrijdag 15 september 2017, 20:06:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Ik reis tussen 2 locaties en zou daarom graag de software op beide computers willen installeren zonder 2 keer een licentie aan te schaffen. Ik vind de sites over het algemeen onoverzichtelijk en een google zoektocht op "softwarenaam + multi license" levert hele andere programma's op.
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Ik liep onlangs tegen het online-programma TRAX aan.

Dit is (nog) freeware, maar schijnt de banenplanen 'in the cloud' op te slaan.
Ook zag ik een zekere link met onderdelen van SCARM, bijv. in de rails-bibliotheken.

Klik voor TRAX online

Groeten,

Jan
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Anyrail mag op meerdere PC's worden geïnstalleerd mits jij de gebruiker bent.

https://www.anyrail.com/nl/buy

Gr, Ben.
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Ik gebruik anyrail op 2 computers met 1 licentie. Geen probleem. Bestand in dropbox opgeslagen.

Koploper maakt automatisch een bachup op dropbox. Ook op beide pc's geïnstalleerd. Gaat prima. Wel altijd eerst de laatste backup teruglezen.

Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Hallo Steem,

Hier ook Anyrail, maar op usb. Werkt ook prima.
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
AnyRail was nou net het programma waar ik niet uit kwam de laatste keer dus daar had ik niet op gezocht. Ik had geen idee hoe ik rails aan elkaar moest koppelen. Nu ik hem weer open snap ik het meteen. Soms gaat dat raar. Bedankt voor de informatie! 44 euro vind ik ook een schappelijke prijs en dan kan hij op meerdere computers. Top.

Trax is ook het proberen waard.
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Citaat van: Steem op vrijdag 15 september 2017, 20:48:14

Ik had geen idee hoe ik rails aan elkaar moest koppelen. Nu ik hem weer open snap ik het meteen. Soms gaat dat raar.


Hoezo raar? Het gaat zoals het gaat: gebruiksaanwijzing hoofdstuk 1.4.4.
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Hallo Ben......wat zeg je nou weer..... :-)

Dan mot er  B) gelezen worden , en wie doet dat tegenwoordig nog....

Eerst proberen ........ :D :D :D

Dan in de hoek gooien (nette uitspraak) , en als het nog is uitkomt omdat je je verveeld ff kijken wat de leesfile te lezen heeft..... :D

Mvg: Alex

Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Tja meerdere zielen meerdere werkwijzes. Als je een heel scala aan programma's hebt om uit te kiezen dan vind ik het gewoon prettig om eerst te kijken welke mij intuïtief het beste ligt. De eerste keer dat ik AnyRail opende had ik dat gevoel niet. De tweede keer wel. Dat is ook wat ik bedoelde met "raar".
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Wintrack kun je ook op meerdere computers gebruiken. Je moet alleen de cd af en toe gebruiken om de gebruiker te herkennen. Ik gebruik het ook op 2 computers en werkt perfect.
Mvg Frank
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Ik had in een eerder draadje elders begrepen dat SCARM (met licentie) toch op meerdere PC's gebruikt kan worden?
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Ah ook handig om te weten, maar ik heb inmiddels AnyRail al aangeschaft.
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Hallo Steem,

Ik denk niet dat de prijzen van de diverse software pakketten ver uiteenlopen. Persoonlijk heb ik SCARM in de freeware versie gehad, maar vond het zelf niet zo prettig werken. De uitvoering vind ik nogal grof, maar daarentegen vind ik het weer jammer, dat Anyrail niet de C-rail in ware grote doet.
Ach en zo heeft elk pakket wel aanmerkingspunten en wat de één wel kan, kan de andere weer niet. Laat maar eens zien, wat je ontwerpt en vergeet niet om de .any erbij te zetten. Kunnen de Anyrailers ook even mee puzzelen.
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Wintrack is met 99,50 meer dan 2 keer zo duur als AnyRail van 44 euro. Dat vind ik nogal een verschil. Dat AnyRail de C-rail niet op ware grote toont wist ik niet, maar maakt voor mij ook (nog) niet zoveel uit. Mocht mij iets vreemds opvallen dan weet ik in ieder geval dat ik hier rekening mee moet houden.
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Hallo Steem,

Ik zet vaak na een ontwerp bij Instellingen > Verbinding op 40 mm. Dan krijg je de verbindingspunten op 40 mm en dat geeft een goede indruk. En gebruik onder Tonen > Bielzen. Voor elk probleem is er wel een oplossing. En mocht je klem lopen, dan gewoon een e-mail sturen en je krijgt altijd weer een antwoord van David.
Wintrack is inderdaad duur, maar wel heel uitgebreid. Als hobby-ontwerper mij ook te duur. Is meer iets voor een club of zo.
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Bedankt voor de tips. :thumbup:
Re: Welke baanplan software heeft meerdere licenties?
Scarm is deze maand in de aanbieding van $39,95 voor $33,90.
Omgerekend in euries is dat ?29,36.

grtjes Marcel