Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A

Gestart door BW Rheine vrijdag 15 september 2017, 11:41:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
 @citaat Mooie loc :important: :thumbup:
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Heeeel gaaf! Maar ojee, 600 euries  :-( ..... En dan wil je ook de passende wagensets 42386 en 42387 er nog bij hebben natuurlijk .
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Van de vriendelijke Marklin man die de foldertjes op de IMA bij het model uitdeelde, was de museum lok onderweg naar Goeppingen. Hij zou daar eigenlijk vandaag aankomen, maar stond vast in Singen.
Voor degene die dus morgen dus nog in Goeppingen aanwezig zijn, een mogelijkheid om het voorbeeld van dichtbij te zien.

Ik heb een aantal plaatjes geschoten en een filmpje. Zal ik uploaden.

filmpie

Jan-Peter

Youtube toegevoegd.
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Het grote voorbeeld stond vandaag in station Göppingen.
Zag er in het echt en in model zeer fraai uit.

Groeten,
Ton.
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Voor de thuisblijvers zo´n zelfde loc in het franse spoorwegmuseum.
Foto heb ik in 2013 gemaakt.
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
 B) Huub, erg mooie foto van een erg mooie lok. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Inderdaad vandaag de 241-A in Göppingen gezien. Wat een pracht loc!! Enkele foto's gemaakt.

Grtz, Arjan
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
-Arjan:
Een echte slanke elegante dame,  :thumbup:
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Wanneer wordt ie geleverd??
En wat is de oplage?

André
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Misschien oktober al, André.
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Bij sommige webshops is de prijs intussen gezakt tot 540 Euro, komt in de buurt van mijn budget :)
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Ik heb er gisteren één foto van gemaakt en dat is deze. :)
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Citaat van: ArjanBosman op zaterdag 16 september 2017, 21:25:51

Inderdaad vandaag de 241-A in Göppingen gezien. Wat een pracht loc!! Enkele foto's gemaakt.


Mooie plaat Arjan. :)
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Wat een mooi bakbeest is dit zeg, net even wat filmpjes bekeken op youtube.
Ik hoop, dat het geluid en de schitterende fluit, net zo authentiek is, als het marklin model.
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Mooie loc met interessante "oren"

groet
Harald
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Deze gaat bij mij niet passen: Befahrbarer Mindestradius 437,5 mm
Past precies door mijn M* 5200 bogen, maar niet door de 5100.
K rails: zelfs R2 is net te krap  8o.

Ik moet mijn geld maar aan een ander product uit gaan geven....  :P
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Citaat van: ketelbinkie op maandag 18 september 2017, 12:14:49
K rails: zelfs R2 is net te krap  8o.

Ik moet mijn geld maar aan een ander product uit gaan geven....  :P

Hi Patrick,
Dat van die radius is wel een dingetje om rekening mee te houden.
Mijn Baanplan nu gaat uit van c-rails met overwegend R2 als krapste bocht; dus dat past.
Maar ..... wilde kijken of ik het zichtbare deel van mijn baan met K-rails zou gaan maken .....
Tja, dan maar geen Franse loc op mijn Zwitsers georiënteerde baan?! Hhhmmmm .....

Ik zal me nog eens verdiepen in de verschillen en overeenkomsten van K en C rails.
Grtz Arjan
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
qua looks denk ik vrachtlok , maar belijkt een Passagiersmachine te zijn . de Br 41 heeft hier ook last van .
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Citaat van: ketelbinkie op maandag 18 september 2017, 12:14:49
Deze gaat bij mij niet passen: Befahrbarer Mindestradius 437,5 mm
Past precies door mijn M* 5200 bogen, maar niet door de 5100.
K rails: zelfs R2 is net te krap  8o.

Ik moet mijn geld maar aan een ander product uit gaan geven....  :P

Zie dit bericht op Stummi: klik

Hierin staat dat volgens de Märklin telefoon service de lok wel degelijk door R2 K-rail zou gaan!
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Zo'n mooie lok van vijf-en-half-honderd-euro door R2 jagen ziet er niet uit natuurlijk. :(
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Dit is wel een aandachts puntje,
De nieuwe lok 241A is zeker een schoonheid. Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik het gevoel heb, dit is geen Märklin product. Märklin heeft altijd locomotieven gemaakt die op hun spoorgeometrie draaien. Als ik zie dat deze loco niet op R2 "K" rail rondjes draait, laat het me afvragen. Deze loco kan mijn punten niet onderhandelen. Ik heb het gevoel dat deze loco is gemaakt door de hoogwaardige Aziatische leverancier die de 37015 S 2/6 heeft gemaakt.




Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Citaat van: BW Rheine op zaterdag 23 september 2017, 08:15:57

Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik het gevoel heb, dit is geen Märklin product.


Waar kijk je dan naar dat je dat gevoel hebt? Ik zie traditionele Marklin wielen met hoge flensen. De constructie bepaalt de boogstraal. Het is een terechte keuze, dit soort materieel jaag je niet door krappe bogen, het ziet er niet uit.

Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Een Märklin loc die niet door R1 kan? Wat belachelijk, Märklin is juist altijd zo vriendelijk om rekening te houden met praktische aspecten en een zekere robuustheid. Ik vind 't wel een mooi ding, maar zonder R1-bruikbaarheid zou ik er helemaal niks mee kunnen...
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Was er bij de Bigboy ook niet iets dergelijks aan de hand?
Maar word er niet wat overdreven gereageerd.
Zo Ben den H. schrijft: geen gezicht toch.
Wat verwachten we dan?  Dat loc ook nog op de industrieradius van M-rail past?
Of moeten we terug naar de vorige eeuw en de locs weer sterk in gaan korten of allerlei gekke constructies toepassen?
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Nee hoor, mijn Bigboy rijdt prima door een R1-bocht.
Hoe dat eruit ziet, heb ik het effe niet over  :D
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
tja, 600 euro en niet door R1 kunnen, ieder kan zijn mening er over hebben, ik denk wel dat zich dat zal vertalen in de verkoopcijfers.
Ik moet het alleszins niet hebben, in de wetenschap dat je er geen rondje mee op de baan kan rijden ...
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Als je 600 gaat uitgeven voor een lok dan komt die of in de vitrine of op een grote baan lijkt mij ;)
Mijn hoofdtraject bestaat uit R2 en R3 maar bij een volgende baan word het een grotere straal.
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Beetje kort door de bocht denk ik (let op de woordspeling  >:-D ), waarom zou iemand met een kleinere baan of die R1 gebruikt (al dan niet noodgedwongen) geen loc van 600 euro kopen?
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
 @citaat Het gaat natuurlijk niet om de prijs maar het type lok. Voor jou geldt dat de hobby "just 4fun" is, anderen zoeken wat meer realiteit in plaats van een plaat hout vol met R1. Voor allebei is iets te zeggen maar zo'n 241, een Big Boy of een NL 6300 ziet er niet uit door R1 (vind ik, een mening dus). :)
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Ben,

het ging over het feit dat door de loc niet R1-compatibel te maken, er heel wat mogelijke kopers minder zijn en dat vind ik persoonlijk marketinggewijs niet bijster snugger. Da's alles.

Niets te maken met fun of serieux, realiteit of fictie, want dat is inderdaad ieders eigen mening en beleving van de hobby.

Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Laat marketing maar aan Marklin over Stein, zij hebben uitgekiende concepten. Deze lok is een gelimiteerde serie met daardoor een hoge prijs. Andere modelletjes worden eindeloos uitgemolken waardoor de laatste cent uit de mal geperst wordt. :D
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Nou nee Ben. Het is mijn mening over deze marketing en die deel ik graag met jullie. Net zoals jij je mening deelt. Daar is het hier een forum voor.
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
 @citaat Leuk :important: Dan geef ik óók even m'n mening. :D
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
reeds te koop vanaf 540 euro als je goed zoekt.Niet aan mij besteed want past niet op de baan.Eigenlijk nog een redelijke prijs vermits dit model van andere merken ook boven de 400 euro gaat tot 1600 euro.Dat hij niet door de kleinste radius gaat zal steeds meer voorkomen en is grotendeels de fout van modelbouwers zelf die minder en minder compromissen willen sluiten op dit gebied.En daarboven ook meer geld op tafel gaan leggen daarvoor.Helaas voor de hobbyist met een kleinere baan en vermogen.
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Citaat van: lokje 23 op dinsdag 17 oktober 2017, 17:08:36

de gouden trein voor 200 jaar geboorte stichter märklin was ook een berekende marketing. zie even naar ebay ze krijgen hem niet verkocht aan de straatstenen en dit voor een oplage van 1500 stuks.. dus hun marketing is toch niet zo up-to-date.


Wat op Ebay staat of in winkels ligt heeft de fabriek verlaten en de omzet is gemaakt.
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Tja Ben, en de vraag is hoelang dat dan blijft duren. Zijn de winkeliers nog happig om de volgende oplagen zomaar binnen te pakken. De tijd zal het ons leren.
En wat Bellejet zegt is mogelijk. Zolang ze met andere modellen de andere hobbyisten niet vergeten...
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Prachtige locomotief!

Ik heb overigens deze in bestelling staan...


De 231 van REE Modeles, het kleinere zusje van de Marklin loc.
Maar wel met dynamische rook generator (ook uit de cylinders!) en synchroon geluid met piepende wielen in de bochten en wisselstraten. Ook in 3-rail.
Beterrr....

H la P
Fred
Re: Marklin brengt de stoomloc SNCF 241- A
Komt deze ook bij jou op de baan?
Of alleen in de kast dat zou zonde zijn :D