Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

trein rijdt erg langzaam

Gestart door scrub29 dinsdag 19 september 2017, 12:01:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
trein rijdt erg langzaam
Hallo,

Ik ben echt een leek in de digitale wereld van marklin, ik dacht dat het begin was gelukt tot vanmorgen, ik heb maar 1 digitale trein die ik met een cs2 bestuur. vanmorgen deed hij het gewoon en een half uurtje later wilde ik weer een stukje rijden (baan is in opbouw dus wilde testen. en ineens loopt hij ontzettend langzaam, eigenlijk meer stapvoets ik dacht dat ik hem op de slakken stand had staan maar niet dus.

Doe ik iets fout?
mijn baan in maar klein 250x125 ik ben nu bezig een helix te maken dat ik een spoor over een ander spoor kan laten rijden.

Hopelijk hebben jullie tips/ideeën want ik weet het ff niet meer.

alvast bedankt, Eugene
Re: trein rijdt erg langzaam
-Eugene:
Over welke loc gaat het, artikel nummer?
Re: trein rijdt erg langzaam
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: trein rijdt erg langzaam
Welk type decoder zit erin?

Ik heb zelf in zo'n geval de betreffende loc wel eens uit de cs2 verwijderd. Daarna reboot en opnieuw erin gezet.

Re: trein rijdt erg langzaam
Citaat van: Jørg op dinsdag 19 september 2017, 12:13:43
-Eugene:
Over welke loc gaat het, artikel nummer?

het is de 37126 een ns 1222
Re: trein rijdt erg langzaam
Citaat van: scrub29 op dinsdag 19 september 2017, 13:05:45
Citaat van: Jørg op dinsdag 19 september 2017, 12:13:43
-Eugene:
Over welke loc gaat het, artikel nummer?

het is de 37126 een ns 1222

ga ik straks al ik thuis ben eens proberen thx
Re: trein rijdt erg langzaam
Lid sinds: 2007

offline
Re: trein rijdt erg langzaam
Heeft het ding misschien een rangeergang, f4 dacht ik?
Re: trein rijdt erg langzaam
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: trein rijdt erg langzaam
De 1222 is toch een MFX loc?
Re: trein rijdt erg langzaam
Hallo,

Is het geen Mfx+ ????

Groetjes,
Rob
Re: trein rijdt erg langzaam
Re: trein rijdt erg langzaam
Klopt is een mfx, hij doet het wel weer....maar de verlichting werkt nu niet (voor/achter)
ik heb hem dus verwijdert en de cs2 opnieuw herstart en de loc weer gezocht bij kwijtgeraakte mfx locs
Wat kan ik nog proberen?
alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr Eugene

Re: trein rijdt erg langzaam
Hallo Eugene,

Citeer* Neue Möglichkeiten und Ausstattungsmerkmale der Central Station 2 (Art.-Nr. 60213, 60214 oder 60215) mit dem Software Update 4.2

Heb je deze update?
Staat de decoder van je loc niet in de juiste speelmodus? Vanaf fabriek worden de decoders vaak in de speelmodus afgeleverd. Voor jou is de standaard modus belangrijk.
Anders even bij je winkelier langsgaan ;)

Groetjes,
Rob
Re: trein rijdt erg langzaam
hoi Rob,

ja deze update zat erop toen ik de cs2 vorige week kocht, de verlichting werkte toen t/m dat de loc alleen maar zachtjes ging rijden.

Re: trein rijdt erg langzaam
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: trein rijdt erg langzaam
Ik vraag me af of je de optie "kwijt geraakte" MFX Loc hier moet gebruiken.

Het gaat er denk ik juist om dat ie met een 'schone lei' weer opnieuw gaat beginnen.

Groeten,

Jan
Re: trein rijdt erg langzaam
Eugene,

Kijk eens naar deze link -->
https://www.marklin.nl/producten/productinformatie/modelbaanbesturing/mfx


CiteerHet verbruik stijgt bijvoorbeeld als er op vollast wordt gereden of wanneer een helling wordt genomen. Bij een elektrische loc speelt de zandvoorraad een rol. Voor een dieselloc komt daar de brandstof bij, en bij een stoomlocomotief zijn naast het zand en water ook de steenkolen van belang. Als een van de voorraden verbruikt is, leidt dit automatisch tot de beïnvloeding van het rijbedrijf.

De loc rijdt dan in ?kruiptempo? totdat de voorraad weer is aangevuld.

Kan dit de oorzaak zijn?????

Groetjes,
Rob
Re: trein rijdt erg langzaam
Ben den Hollander
gast

Re: trein rijdt erg langzaam
Bekend probleem, de oplossing staat hier: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=67932.0

Gr, Ben.
Re: trein rijdt erg langzaam
de spelmodus staat bij mij uit.
ik vrees dat ik iets in de instellingen van de loc heb verandert, ik kan nergens vinden of deze weer te resetten zijn naar fabrieksinstellingen.

weet iamand dit?
Re: trein rijdt erg langzaam
Ben den Hollander
gast

Re: trein rijdt erg langzaam
Bij de lok zit vast een boekje, de gebruiksaanwijzing blz.22

Anders dit even downloaden: https://static.maerklin.de/damcontent/be/3d/be3dd5089f2455cee34657bcde0cd52e1434541799.pdf

Ik ben niet zo van het resetten dus geen garantie op het kwijtraken van instellingen. ;)
Re: trein rijdt erg langzaam
dank je, heb nog een vraagje daar ik nog een leek ben met de cs2. ik heb d cv 8 gevonden de waarde staat op 131 hoe kan ik deze naar 8 zetten?
;) :O
Re: trein rijdt erg langzaam
Ben den Hollander
gast

Re: trein rijdt erg langzaam
De waarde 8 in CV8 wegschrijven geeft een reset, lezen is niet van belang.

Gr, Ben.
Re: trein rijdt erg langzaam
Hoi Ben,

sorry maar ik begrijp hett niet helemaal.
Ik zie in mijn cs2 cv staan als ik daarop klik laad hij een aantal gegevens in. dan zie ik bij root info cv 8 staan met een waarde van 131 ik kan alleen die waarde niet veanderen of zit ik in het verkeerde scherm?

Re: trein rijdt erg langzaam
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: trein rijdt erg langzaam
Als je in de CS2 bij loceigenschappen kijkt is toch Reset te vinden , zie https://forum.3rail.nl/index.php?topic=62349.msg1097667#msg1097667 ? Aangezien het een mfx-loc is zal het schrijven in cv8 in de mfx-modus niet lukken.
Re: trein rijdt erg langzaam
Gevonden, reset gedaan en de loc loopt weer als een trein en alle functies werken weer. thx voor al jullie hulp!
Re: trein rijdt erg langzaam
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: trein rijdt erg langzaam
Graag gedaan  :)