Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Starten

Gestart door Ben71 woensdag 13 september 2017, 11:59:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Starten
Ben71
gast

Starten
Hallo,

Ik ben mezelf aan het inlezen op dit forum en hier staat zoveel info dat ik soms niet meer weet waar ik gebleven was.
Ik weet nu dat ik een digitale 3-rail baan van Marklin wil.
Maar wat is nu de beste (verstandigste) manier om te beginnen?
bv. Waarmee beginnen, starterskit en dan gelijk rail uitbreiding erbij?
Soort ondergrond? Hoe bouw je een baan op?
Help aub.

Groet,
Ben.
Re: Starten
Stijn Laceur
gast

Re: Starten
Ben,

dat is een heel open en moeilijke vraag.
Enerzijds omdat het antwoord enorm afhangt van hoe jij de hobby beleeft of wil beleven, anderzijds omdat ze zeer veel aspecten omvat.

Ik ben zelf gestart met een startset met IR-afstandsbediening, dat zou ik niet meer doen, ik zou direct voor een startset gaan met een ms2. Een startset is sowieso voordelig qua prijs dus aan te raden.
Wil je zelf besturen?
Wil je automatisch rijden?
Welk tijdperk en land interesseert je? Of net allemaal?
Heb je een ruimte waar je een baan kan bouwen of wordt het eerst 'tapijtrijden'?
Qua uitbreiding: Hoe zit het met je budget, kan je direct veel investeren of doe je kalm aan? (Wil je eerst proeven van de hobby, dan doe je best geleidelijk aan)
Je treinentafel, soort ondergrond, hoe opbouwen hangt ook af wat je als landschap wil (vlakke polders, bergen, ...)

Ik zou zeggen, ga voor die startset met wat uitbreiding, kijk wat je ding is, en blijf hier de dingen lezen. Langzaamaan gaan de ideeën wel komen en groeien.
(en wedden dat binnen een jaar je plannen heel wat geëvolueerd zijn?)

succes!
Re: Starten
Ben den Hollander
gast

Re: Starten
Dag naamgenoot,

De beste manier om te beginnen is vooral niks kopen. :D