Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Bijzondere opname Plandampf.

Gestart door AnalogDriver zondag 25 april 2010, 17:22:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bijzondere opname Plandampf.
AnalogDriver
gast

Bijzondere opname Plandampf.

Met Edward samen paar mooie dagen in de Eifel gehad.

En eindelijk, eindelijk, onze filmpjes aaneen gemonteerd en ook met succes op YouTube gezet. Ik had een aantal uploads die met vreselijk slechte kwaliteit op YouTube kwamen, maar met 2 dagen testen weet ik nu met welke instellingen ik opnamen met mijn nieuwe video camera en met mijn editing software moet gebruiken om maar een minimaal kwalitetisverlies te krijgen.


De filmpjes zijn per type locomotief bijeen gezet, soms 2 of 3 types per filmje van 8-10 minuten. Ook bovenstaande 'tussen de rails' opnamen zijn er in verwerkt.

De komende 5 dagen plaats ik welk dag 1 filmpje, dus hou dit draadje in de gaten.


Vandaag de eerste: De BR 58. Een 3 cylinder goederenlok, zeldzaam - nog maar 1 rijdend exemplaar voorzover wij weten.
In het begin de meeste rijopnamen. Voor de echte liefhebber aan het einde veel stationaire detail opnamen.


http://www.youtube.com/watch?v=hh81j2W3jN0

Je ziet in dit filmpje ook opnamen in een bos. Dit was een punt waar echt niemand anders stond, midden in een bos op een steile en bochtige helling.

Rails en stalen bielzen uit DRG tijd, dd 1933.
Telegraafpalen stonden er deels nog.
En stampend kwamen de loks naar boven. De 78 (upl;oad ergens komende dagen) trok het soms niet helemaal en sloeg een paar keer door.
Ook de goederentrein van dinsdag na Pasen staat er een paar keer op.


Als alles lukt met upload, morgen de film met o.a. de 23-er en P8


Hajo

Re: Bijzondere opname Plandampf.
Hi Hajo

Geweldige film

Ook de 58 er mooi in beeld gebracht

Prachtige lok

Jos
Re: Bijzondere opname Plandampf.
En volgende fimpje:

http://www.youtube.com/watch?v=_ud3Xa7YMro

BR 23,
P8 (38er, maar in Landerbahn groen),
T11 (latere BR 74),
en de pendeltrein Gerolstein Station-BW met o.a. een T3-tje

Veel kijkeplezier! En als je hem dubbelklikt, kun je hem in breedbeeld en iets betere kwaliteit bij YouTube bekijken.


Hajo
Re: Bijzondere opname Plandampf.
Lid sinds: 2008

05 003

offline
Re: Bijzondere opname Plandampf.
Hajo,

Mooie beelden.
Had al het een en ander gehoord van Edward.

Tjeerd
Re: Bijzondere opname Plandampf.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bijzondere opname Plandampf.
Hoi Hajo.

Wat een heerlijke 'fluitconcerten' en wat een aparte combinaties!
Bedankt voor wéér een hele mooie film.  :lol:

Groeten,

Erik
Re: Bijzondere opname Plandampf.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Bijzondere opname Plandampf.
Hoi Hajo en Edward.
Wat een evenement en wat een prachtige filmpjes, schitterend materieel en natuurlijk ook nog eens de geweldig mooie omgeving met adembenemende trajecten! 8)
Voor liefhebbers van stoom is dit natuurlijk het ultieme Walhalla, je waant je "terug in de tijd" en hoort, voelt, ruikt en proeft de oude glorie van weleer!
Bijzonder fijn dat jullie dit zo uitgebreid op foto en film hebben gezet, nu kunnen wij dit allemaal "vauit onze luie stoel" mee beleven! :lol:

Bedankt voor het maken en plaatsen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Bijzondere opname Plandampf.
Ontzettend gave filmpjes, heeft iemand een nieuw toetsenbord want ik heb zojuist he mijne helemaal ondergekwijld...

Mathijs
Re: Bijzondere opname Plandampf.
Hajo en Edward wat een mooie film de eerste was ook al zo mooi,ik wacht nog op veeeeel meeeer van dit mooie matriaal.

Bedankt

Michiel
Re: Bijzondere opname Plandampf.

En de nieuwe voor vandaag

http://www.youtube.com/watch?v=J6kInawQL8g


BR 78
BR 50 met goederentrein

In de shots waar de 78 met moeite de helling op tuft, hoor je, nét als de trein uit beeld verdwijnt, duidelijk dat ie een paar keer doorslaat, slipt.  Dit hadden we ook al gehoord vanuit de verte toen deze trein in aantocht was, helling op.

En ja, die goederentrein. Vol-stoom blazen, heerlijk  :lol:.

Ik zeg: dubbelklik voor breedbeeld-fullscreen, volume open en groen sein om de goederetrein je kamer binnen te laten rijden!


Veel kijkplezier weer,

Hajo

Re: Bijzondere opname Plandampf.
Gaaf filmpje.
Vind deze extra leuk want ik bezit een Br78(1:87 natuurlijk :roll:)

Mathijs
Re: Bijzondere opname Plandampf.
En in aanvulling op de BR 50 goederentrein en 78er nog een kleine toegift vandaag:
wat diverse opnamen.




Morgen: de BR 52's in actie. Mijn lievelingen.
Worden waarschijnlijk 2 filmpjes, want meer dan 10 minuten matriaal.
Re: Bijzondere opname Plandampf.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Bijzondere opname Plandampf.
Zijn die frames overblijfselen van de Nürnbergbrand? :o
Re: Bijzondere opname Plandampf.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bijzondere opname Plandampf.
Mooie wissellantaarn!

Daar ben ik wel een beetje jaloers op . . . . . .  8)

Groeten,

Erik
Re: Bijzondere opname Plandampf.
Hajo bedankt!!
Voor deze filmpje ik wacht af op de 52-ers

vraagje zat die foto in die wagon vast of is hij nu weg?

Groeten Michiel
Re: Bijzondere opname Plandampf.

Wat een vraag! Tuurlijk is die niet weg  :?.
Daarom ook even gefilmd.

De BR 52 film:
Gister mooie 'eindmontage' gedaan, vond ik zelf, met hier en daar stukjes muziek er bij, niet overheersend, rest het volle treingeluid. Muziek paste op meerdere plekken erg mooi bij de scenes. Echt dat je zelf het gevoel hebt dat elk fimpje weer beter wordt. Nou ja, je wordt er handiger in.

Hoe dan ook, de upload van deel 1 van 2 is vandaag mislukt. Nieuwe upload loopt, dan moet YouTube nog een uur of zo 'verwerken' voordat ie in volle kwaliteit te zien is.
Dus post volgt later vanavond.

Hajo
Re: Bijzondere opname Plandampf.
BR 52's, een DB en een DR uitvoering (te herkennen aan het typische 'opzetstuk' met platte bovenkant voor op de ketel/rookkast, vóór de schoorsteen), met ergens er tussen een BR 50 in actie.

Deel 1

http://www.youtube.com/watch?v=mLKhqdG4Cl8

Deel 2

http://www.youtube.com/watch?v=ZXIbL5dZ80Q

Rest nog 1 video: BR 01 118, maar verwacht morgen geen upload: ik heb vertraging bij de video editing. Als ik toch naar Bebra ga, dan wordt het wel een week later...
Re: Bijzondere opname Plandampf.
Update: ik reis ook af naar Bebra, dus laatste film van de 01 118, meerijden, uit het raam hangen e.d., moet even wachten.
Ondertussen: bovenstaande 52's een beetje mooi om naar te kijken?