Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

CS1 Reloaded voor minitrix/arnold/bachmann

Gestart door no_way_today woensdag 06 september 2017, 14:25:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS1 Reloaded voor minitrix/arnold/bachmann
L.s.

Ik ben bezig met het ontwerpen van een H0 baan, maar in de tussentijd leek het mij leuk (vanwege de ruimte) om een klein N schaal baantje te kunnen gebruiken (lees spelen).
Nu vroeg ik mij het volgende af: kan ik een CS1 Reloaded gebruiken voor minitrix/arnold/bachman N? Of is het voltage te hoog?

Hoor het graag.

Mvg
Re: CS1 Reloaded voor minitrix/arnold/bachmann
De voeding van een CS1R is minimaal 15 Volt, dat is in te stellen op de voeding zelf.
Heb je een baan die maar 12 Volt gebruikt, zou ik het niet op elkaar aansluiten.

Re: CS1 Reloaded voor minitrix/arnold/bachmann
Dag Huub,

Dank voor je antwoord. Is N schaal altijd 12 volt of bepaalde merken?

Mvg
Re: CS1 Reloaded voor minitrix/arnold/bachmann
Volgens de Duits gebruiksaanwijzing van CS1R ( download op de site van ESU )  is de spanning regelbaar.
Op blz. 11 van de gebruiksaanwijzing staat dat de spanning voor spoor N op 15-16 V moet worden gezet. Dat instellen kan
op de adapter die de stroom aan het CS1R levert.
Re: CS1 Reloaded voor minitrix/arnold/bachmann
Beste Fonzo,

Helemaal gelijk! Ik heb het kunnen vinden (ik zou moeten leren weer eens in de papieren boekjes te kijken :D). Ik heb weliswaar een zwaardere adapter gekocht, maar daar kan ik het voltage instellen van 15-24 volt (vanaf 19 volt geblokkeerd, want dan zou de cs stuk gaan  B)

En ik als ik decoders (nummering) laat doorlopen dan kan ik de N baan, naast mijn huidige ontwerp gebruiken? Of is er een makkelijkere manier?

Re: CS1 Reloaded voor minitrix/arnold/bachmann
In de gebruiksaanwijzing kijken is toch altijd de start ! >:-D


Ik weet niet wat je bedoelt met je laatste zin, maar als je bedoelt dat je een N-baan en een H0-baan aan dezelfde CS1R wilt koppelen, dan zou ik dat niet doen.
Beiden gebruiken net iets andere voltages.

Re: CS1 Reloaded voor minitrix/arnold/bachmann
Hoi Fonzo,

Nee zeker niet, niet tegelijkertijd in ieder geval. Dan zou het voltage voor schade of in ieder geval problemen kunnen zorgen.
Ik bedoelde meer, dat ik niet alle nu ingestelde wissels e.d. hoef te wissen.