Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Plannen van Marklin.

Gestart door rloop vrijdag 14 december 2007, 17:19:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2006

offline
Re: Plannen van Marklin.
Oww daar zou ik echt van op kijken.
En voorbestellen.
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Plannen van Marklin.
Citaat van: hondekoppie op maandag 07 januari 2008, 20:29:44
Ik heb van een Marklin dealer in het buitenland gehoord dat Marklin de Hondekop gaat produceren. Kan t wat moeilijk geloven omdat Piko er al mee gekomen is. allemaal speculaas, maar toch......!

Ooit, meer dan 25 jaar geleden zat de "Hondekop" volgens mij in het Trix assortiment...........

Toch blijft het speculaas.
Re: Plannen van Marklin.
hondekoppie
gast

Re: Plannen van Marklin.
klopt, maar wel speculaas met spijs Hans. Die Duitsers zullen er dan een hele mooie hondekop van maken!
Re: Plannen van Marklin.
Citaat van: hondekoppie op maandag 07 januari 2008, 20:29:44
Ik heb van een Marklin dealer in het buitenland gehoord dat Marklin de Hondekop gaat produceren. Kan t wat moeilijk geloven omdat Piko er al mee gekomen is. allemaal speculaas, maar toch......! De Marklin dealer was zeer vasthoudend en overtuigend.
Als dat buitenland België is: rijdt er in België momenteel ook niet een treintype die de bijnaam "Hondekop" heeft? Dan kan ik me dat wel voorstellen.
Al blijft het speculaas... :(
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Plannen van Marklin.
Citaat van: hondekoppie op maandag 07 januari 2008, 20:43:40Die Duitsers zullen er dan een hele mooie hondekop van maken!

Afwachten dan maar. Ik zit op iets heel anders te wachten. Maar er is nog steeds ook hoop voor mij. We kunnen immers "een heleboel leuks" verwachten? :lol: :lol: :lol:
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Plannen van Marklin.
Citaat van: Gerard op maandag 07 januari 2008, 20:57:43
Als dat buitenland België is: rijdt er in België momenteel ook niet een treintype die de bijnaam "Hondekop" heeft? Dan kan ik me dat wel voorstellen.
Al blijft het speculaas... :(

Gerard, dat is al weer jaren geleden. Toen reed er tussen Amsterdam en Brussel v.v. een BeNeLux versie qua uiterlijk ongeveer gelijk aan de NS-Hondekop. Andere kleurstelling (was het niet blauw?) en technisch van binnen natuurlijk ook anders. (twee stroomsystemen).
Re: Plannen van Marklin.
Citaat van: Hans Biere op maandag 07 januari 2008, 21:08:05
Citaat van: Gerard op maandag 07 januari 2008, 20:57:43
Als dat buitenland België is: rijdt er in België momenteel ook niet een treintype die de bijnaam "Hondekop" heeft? Dan kan ik me dat wel voorstellen.
Al blijft het speculaas... :(

Gerard, dat is al weer jaren geleden. Toen reed er tussen Amsterdam en Brussel v.v. een BeNeLux versie qua uiterlijk ongeveer gelijk aan de NS-Hondekop. Andere kleurstelling (was het niet blauw?) en technisch van binnen natuurlijk ook anders. (twee stroomsystemen).

groot verschil waren ook de plaatsing van de pantograven, bij het ns stel op 1 bak, en bij de benelux op beide bakken aan de kopkanten.
Re: Plannen van Marklin.
Nee Hans en Ron, die ken ik en die bedoel ik niet. Het type wat ik bedoel rijdt geloof ik nu nog rond en is rood van kleur. Net als de "Duikbril" en de "Varkenskop" (of zoiets).
Maar onze Belgische vrienden zullen me ongetwijfeld kunnen verbeteren als ik het fout heb.
Re: Plannen van Marklin.
hondekoppie
gast

Re: Plannen van Marklin.
Was niet Belgie, deze marklindealer zit in Amerika en is Nederlands van origine
Re: Plannen van Marklin.
AC rocks DC
gast

Re: Plannen van Marklin.
de enige hondekoppen die ik hier in belgie ken zijn die oude beneluxers
momenteel geen hondekoppen



Citaat van: Gerard op maandag 07 januari 2008, 21:19:10
Nee Hans en Ron, die ken ik en die bedoel ik niet. Het type wat ik bedoel rijdt geloof ik nu nog rond en is rood van kleur. Net als de "Duikbril" en de "Varkenskop" (of zoiets).
Maar onze Belgische vrienden zullen me ongetwijfeld kunnen verbeteren als ik het fout heb.
Re: Plannen van Marklin.
Gerard bedoeld het volgende treinstel:


Bron: nicospilt.com
Re: Plannen van Marklin.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Plannen van Marklin.
Dat zou wel een verassing zijn,.. een Hondekop, eerlijk is eerlijk voor een iets gedetaileerder model zal zeker wel behoefte zijn.

Groeten,
Herman
Re: Plannen van Marklin.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Plannen van Marklin.
Ik denk van niet Herman! Niet groot genoeg voor de afzet die Marklin in gedachte heeft. Philotrain zou een betere kans maken, net zoals ze gedaan hebben met Plan U en straks met Plan V en T.

Gat tussen Piko en Philotrain te groot? Ik denk ook weer van niet, er zijn of komen opties genoeg om de Piko te pimpen met meer details.
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Plannen van Marklin.
brigitte

die plan u is dat niet die hele dure ??? van 1200 euro of zoiets
groet robert
Re: Plannen van Marklin.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Plannen van Marklin.
Ja, Robert dat is 'm.
Re: Plannen van Marklin.
Citaat van: Andreas op maandag 07 januari 2008, 21:40:40
Gerard bedoeld het volgende treinstel:


Bron: nicospilt.com
Andreas, inderdaad. Die bedoelde ik. Bedankt.
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Plannen van Marklin.
maar die is wel heel erg mooi
mijn pa wou hem graag maarja het is een heleboel geld
dank voor je antwoord
groet robert
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Plannen van Marklin.
Citaat van: Gerard op maandag 07 januari 2008, 21:53:29
Citaat van: Andreas op maandag 07 januari 2008, 21:40:40
Gerard bedoeld het volgende treinstel:


Bron: nicospilt.com
Andreas, inderdaad. Die bedoelde ik. Bedankt.

Nou ja, wie weet! Misschien zijn dit wel de plannen van Tante M voor België  :lol: :lol: :lol:
Re: Plannen van Marklin.
Ik kan me overigens herinneren dat Lima ooit nog in een grijs verleden een model in het assortiment had van de AM75 (zoals het treinstel officieel heet).

Plaatje erbij:
http://www.run.be/kno/sncb-models/images//AM_automotrice/HO_AM_75__806_bordeaux_Lima.jpg

Re: Plannen van Marklin.
De bijnaam van bovenstaande trein is een varkensneus.
Ik heb em van Lima, maar als Marklin/Trix ermee komt, gaat ie gelijk de deur uit.

Komt nog elke dag in Roosendaal  :)
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Plannen van Marklin.
OK, dan zal ik het maar verklappen...............

Een Koploper dus
Re: Plannen van Marklin.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Plannen van Marklin.
Hey Robkop,

Verklein je het plaatje wel even ;).
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Plannen van Marklin.
En dan hebben we er nog eentje....................................



Voor de liefhebber, nog net voordat de echte eruit gaan
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Plannen van Marklin.
Hoi,
Zelf kan ik deze plaatjes niet verkleinen.
Ik heb ze nu dus gedownloaded, verkleind en naar foto apenstaartje 3rail verstuurd.
Als één van jullie de foto's willen vervangen , dan graag.
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2006

offline
Re: Plannen van Marklin.
Tip: verkleinen kan door de "width" parameter in de "img" tag op te nemen. Dan hoef je dus de afbeelding niet aan te passen.

Voorbeeld:
standaard afbeelding: [ img ]http:/urlnaarplaatje[ /img ]

Verkleinde afbeelding: [ img width=100 ]http:/urlnaarplaatje[ /img ]

(Wel natuurlijk de spaties voor en na de [ en ] weghalen)

Koen
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Plannen van Marklin.
Danku voor de tip  8)
overigens is er ook nog een ACTS versie van de Mak 1206 met cat nr 37635 zag ik net.
Re: Plannen van Marklin.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Plannen van Marklin.
Citaat van: KNed op donderdag 24 januari 2008, 00:39:38
Tip: verkleinen kan door de "width" parameter in de "img" tag op te nemen. Dan hoef je dus de afbeelding niet aan te passen.

Voorbeeld:
standaard afbeelding: [ img ]http:/urlnaarplaatje[ /img ]

Verkleinde afbeelding: [ img width=100 ]http:/urlnaarplaatje[ /img ]

(Wel natuurlijk de spaties voor en na de [ en ] weghalen)

Koen

Handige tip, maar er zit wel een nadeel aan: de pagina moet wel de complete, onverkleinde afbeelding inladen. Dat is niet bevorderlijk voor de laadsnelheid én het geheugengebruik van je browser.
Indien mogelijk is het beter om de afbeelding zelf te verkleinen en ergens te hosten, dan wel door onze beheerders (foto[at]3rail.nl) te laten plaatsen.

Martijn
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2007

offline
Re: Plannen van Marklin.
wauw..  dat word sparen!  :D

Ze zijn bij Marklin goed bezig  :D
Re: Plannen van Marklin.
Kijk eens op de site van Jim Knopf voor de nieuwtjes. http://www.modellbahn-west.de/ voor hen die niet kunnen zoeken op neuheiten 2008 klik doen.
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Plannen van Marklin.
En voor de Nederlandstalige folder bij LokShop: klik hier

Trouwens, 2 x een Lint. Misschien komt de Nederlandse ook nog eens...
Re: Plannen van Marklin.
wat zij ik jullie, marklin heeft plannen
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Plannen van Marklin.
ik hoop het wel met die lint
want die duitsse ziet er erg goed uit ik hoop ook dat die speciale syntus twentsch rood met witte voorkant  wordt uitgebracht misschien kan marklin daar mee beginnen !!lijkt me wel wat
gaat die mehano samen met die van mijn pa een rondje rijden (hij wil graag de fleischmann ) en dan krijg ik zijn lint erbij en dan koop ik er ook gelijk een marklin bij zie het al helemaal voor me  :shock: :shock: :oops:
groet robert
Re: Plannen van Marklin.
joostboudewijns
gast

Re: Plannen van Marklin.
vind het wel goed dat er 2 versies van de lint worden uitgebracht ook vind ik de ludmilla's aantrekkelijk geprijs of de cisalpino :o
Re: Plannen van Marklin.
cyberbeast41
gast

Re: Plannen van Marklin.
De mooie, nieuwe producten kosten wel bergen geld terwijl andere producten dan weer een mooie prijs hebben. Stoort me wat. Of zijn de prijzen nog niet concreet?
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Plannen van Marklin.
@cyberbeast41
ben ik het helemaal mee eens maar toch is het wel erg mooi spul alleen het sparen duurt nu inderdaad veel langer  :D :D
groet robert
Re: Plannen van Marklin.
Zijn de beide koplopers en de beide ACTS modellen, 'reguliere' modellen of is een gedeelte ook bestemd voor verkoop via het shop in shop principe? Of kunnen we uit die hoek ook nog iets verwac
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2007

offline
Re: Plannen van Marklin.
Ik denk dat de ludmilla wel kans krijgt om hier binnen te komen.
aangezien het toch wel een mooie(zware) loc is lijkt het me wel wat.

enne 150, is nie veel :D (voor marklin dan :( )

Dennis
Re: Plannen van Marklin.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Plannen van Marklin.
Citaat van: Mike op zaterdag 26 januari 2008, 10:51:42Zijn de beide koplopers en de beide ACTS modellen, 'reguliere' modellen of is een gedeelte ook bestemd voor verkoop via het shop in shop principe? Of kunnen we uit die hoek ook nog iets verwac
De ACTS'ers worden als eenmalige serie betiteld. De Koploper & ACTS'ers zijn gewoon voor de reguliere handel.

Er is trouwens maar 1 Koploper en 2 verschillende ACTS's modellen  :D

We zullen dus nog wel wat exclusief 2008 voor de Shop's kunnen verwachten lijkt mij.
Re: Plannen van Marklin.
Lid sinds: 2006

offline
Re: Plannen van Marklin.
Citaat van: cyberbeast41 op vrijdag 25 januari 2008, 20:03:44
De mooie, nieuwe producten kosten wel bergen geld terwijl andere producten dan weer een mooie prijs hebben. Stoort me wat. Of zijn de prijzen nog niet concreet?

Geef eens een concreect voorbeeld Cyberbeest
Ik denk dat je met de "mooie prijs producten" de Hobbymodellen bedoelt welke Marklin in de markt zet tegenover de goedkope modellen van vooral Piko en Roco.
Marklin schermt dan weer dat de modellen wel geheel van metaal zijn... en da's natuurlijk wel wat waard. (vind ik)
De prijs van de "reguliere" modellen met alle digitale snufjes ligt idd stukken hoger.