Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

CS 3 gebeurtenis s88 contact

Gestart door reneels vrijdag 25 augustus 2017, 16:44:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS 3 gebeurtenis s88 contact
Lid sinds: 2015

offline
CS 3 gebeurtenis s88 contact
ik heb een gebeurtenis aangemaakt. wordt getriggerd door een contactrail. paar functies, wissel om, sein op rood en dan een contactrail. Deze stel ik in op " als spoor bezet is" en vervolgens "voorzetten" en daarna nog een paar zaken.
Als aan de voorwaarde niet wordt voldaan, dus spoor is vrij, dan gaat de gebeurtenis in pauze. als het spoor dan bezet raakt, zou die volgens mij verder moeten gaan, maar hij blijft in pauze en moet hem dan met de hand verder starten.
Weet iemand de oplossing?

groet

Rene
Re: CS 3 gebeurtenis s88 contact
AANVULLING:
het is nogal bizar, als ik het omgekeerde doe, werkt het wel, dus

contactrail opgenomen in de gebeurtenis programmeer ik als volgt: "als het spoor vrij is"  dan "wachten"

wat er nu gebeurt, is dat als het spoor vrij is, er niet gewacht wordt maar de gebeurtenis loopt gewoon door.

Als ik daarentegen het spoor bezet, en dan de gebeurtenis laat starten, dan stopt deze, haal ik de wagon van de baan (dus vrij geven) dan gaat de gebeurtenis verder.

Het lijkt er op dat een software mijnheer/mevrouw de zaken een beetje door elkaar gehaald heeft.

Als ik het omgekeerd programmeer, dus 'als het spoor bezet is" en dan "wachten" Dan zou de afloop van de gebeurtenis moeten wachten als het spoor vrij is, maar ook hier doet het het omgekeerde, dus bij bezet spoor loopt deze gewoon verder en bij vrij spoor stopt hij, totdat er weer een trein op staat

Bizar, maar waar, of maak ik ergens een enorme fout?

groet

Rene


Re: CS 3 gebeurtenis s88 contact
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: CS 3 gebeurtenis s88 contact
Beste Rene,

Jouw eerste topic:
"als het spoor bezet is" "voortzetten" dan gaat de gebeurtenis verder als het spoor bezet is.
De gebeurtenis wordt afgebroken als het spoor vrij is. De gebeurtenis moet dan opnieuw gestart worden !!

Jouw tweede topic:
Lees mijn voorgaande e-mails nog eens goed, daar heb ik het beschreven.
"als het spoor vrij is" "wachten" dan denk je dat de gebeurtenis wacht wanneer het spoor vrij is.

Dat is niet zo !! Je moet het lezen als: "wachten" "TOT DAT het spoor vrij is" De gebeurtenis wacht als het spoor bezet is
en gaat verder als het spoor vrij komt.

Gr. Leen