Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Nachrust-dekoder en Intellibox I

Gestart door VT601 donderdag 24 augustus 2017, 14:41:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nachrust-dekoder en Intellibox I
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Nachrust-dekoder en Intellibox I
Hallo allen,

Gisteren heb ik een zojuist met een MlD3-dekoder omgebouwde lok geprobeerd te laten rijden op een baan aangestuurd via een Intellibox I.
Hier reageerde de lok überhaupt niet. Het adres was met een MS2 omgezet, en daar functioneerde alles zoals bedoeld en verwacht.

Ook met een andere lok (met MsD-sound 1e generatie) heb ik een soortgelijk issue.
Typiosch is wel dat loks die "af fabriek" een mfx-decoder aan boord hebben ik (nog) geen problemen heb ondervonden.

Kent iemand dit probleem en heeft hij/zij hier een oplossing voor gevonden.

John
Re: Nachrust-dekoder en Intellibox I
Zoeken op Marklin MID3 geeft geen resultaat met Google, dus welke decoder bedoel je nu?

Groetjes
Re: Nachrust-dekoder en Intellibox I
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Nachrust-dekoder en Intellibox I
Citaat van: Sprinter op donderdag 24 augustus 2017, 17:31:33
Zoeken op Marklin MID3 geeft geen resultaat met Google, dus welke decoder bedoel je nu?

John bedoelt een mLD decoder Wim, de mSD zonder geluid dus.

Gr. Fred.

P.S. type maar eens hoofdletter m, kleine letter l en hoofdletter d achterelkaar. (kleine letter i ziet er zo uit: i)
Re: Nachrust-dekoder en Intellibox I
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Nachrust-dekoder en Intellibox I
Beste John,

Ik vermoed dat je met het MS2 de lokdecoder ook op MFX hebt "gezet" en daarin blijft hij schijnbaar hangen, het IB spreekt natuurlijk geen MFX, maar daar zal Sprinter je wel goed in adviseren.

Groet, Anne W
Re: Nachrust-dekoder en Intellibox I
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Nachrust-dekoder en Intellibox I
Bij het laatst omgebouwde model gaat het om de mLD3-decoder. Bij het andere model om een 1e generatie mSD decoder.
Mogelijk is dat mfx-modus geactiveerd is met de MS2, maar het lijkt mij dat dat niet uit mag maken.

Ook nadat ik bij de mSD-decoder de mfx (met een 6021) had uitgezet, werkte het bij deze lok ook niet goed.
Overigens kon ik toen wel met de MS2 in DCC modus CVs programmeren, die bij mfx niet bereikbaar zijn.
Van deze lok is daarna de mfx-modus weer geactiveerd.

Ik ga sowieso eens kijken welke effecten het aanpassen van CV 50 heeft i.c.m. een IB.

John
Re: Nachrust-dekoder en Intellibox I
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Nachrust-dekoder en Intellibox I
Beste John,

Ik zag op Stummi antwoorden op je probleem, ik denk toch dat daar de oplossing in zit, zet MFX en Motorola in de decoder uit, dan kan hij ook niet in de war raken van het gecombineerde DCC/Motorola signaal wat de decoder lezen moet.

Of andersom, zet in de IB Motorola uit (indien mogelijk), zodat de decoder een puur DCC signaal te lezen krijgt.

Het maken van gecombineerde digitale signalen is (dacht ik) helemaal niet genormeerd........ en ik heb in het verleden ook geleerd dat MFX decoders dover zijn voor Motorola als de oude 6090X decoders.

Groet, Anne W