Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3

Gestart door Steem woensdag 23 augustus 2017, 19:53:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Maar het is en blijft een wat nare herintrede in de modelspooorhobby. Ik hoop niet dat  je je er door laat ontmoedigen, Steem!
Houd moed en blijf proberen zodra er nieuwe spullen zijn!

Groet,

Peter

Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Maar we weten ondertussen nog steeds niet of er wel of geen stop in je scherm staat. Of de wagon met verlichting wel of geen licht geeft. Heb je daar toevallig antwoord.
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Stop staat aan of uit naar gelang ik die knop indruk. Ik weet wat die knop moet doen (zelfde bij MS1) en hij gaat gewoon aan en uit in het scherm. Ik kan alleen pas zondag weer testen want ik ben nu in mijn andere huis. Ik ben er echter nu wel 99% zeker van dat er een fout in de gleisbox zit dus gewoon even wachten tot de nieuwe er is. Gelukkig kon ik wel met de loc rijden met de MS1 dus heb er wel lol van gehad.

Helemaal kosteloos is het niet want moet de postzegel zelf betalen om de grijze terug te sturen. :D
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Ja, in de tijd dat modelspoorwinkels bereikbaar waren moest je er ook naar toe, fietsen of auto (kosten), dat heet nu verzendkosten.

Overigens geloof ik niet dat de kleur van de gleisbox de oorzaak is, het zal een fout in de gleisbox zelf zijn, de voeding kan het ook niet zijn andere had je geen scherm in het MS3.

Groet, Anne W
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Of de MS2 dan wel de Gleisbox grijs of zwart is maakt helemaal niets uit. Ik heb beide kleuren Gleisbox en ze werken identiek.

Omdat je aangeeft dat de lok wel rijdt met de MS1-24088 combinatie, is er niets loos met de lok.
Dus is de Gleisbox de meest waarschijnlijke oorzaak.
Kun je niet ergens een Gleisbox lenen om vast te stellen dat daar de fout zit.

Bij mij ging het fout na een update. Toen gaf de GB de geest. Deze is overgens heel soepel vervanger door mijn winkelier (in mijn geval dus de zwarte).

John
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
O ik geloof ook niet dat het de kleur is maar dat hij gewoon defect is. Tegen de tijd dat ik ergens een nieuwe kan lenen en proberen heb ik al een nieuwe ontvangen van de winkel.

Ik wacht dus rustig af en laat het weten als ik hem heb getest. Bedankt voor het advies en meedenken tot nu toe allemaal!
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Gelukkig  :thumbup: :thumbup:
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Zojuist toch ook nog even een multimeter op de draden van de gleisbox gezet en daar komt 0,0 spanning. Hopelijk heb ik morgen de nieuwe. :)
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Het probleem is met de nieuwe (zwarte) gleisbox verholpen. Die was er vrijdag al alleen was ik toen niet in staat hem in ontvangst te nemen. Snel opgelost dus door de winkel. De oude (grijze) is gewoon stuk en gaat terug. Bedankt voor de reacties en input allemaal!
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Mooi dat het probleem verholpen is.
Veel rijplezier toegewenst met je loc uit de nieuwe set. :)
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Netjes van de winkelier. Koesteren zo iemand.
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
En dus even voor de goede orde en mijn begrip: de locs hebben zich keurig netjes aangemeld voor gebruik, ok?

Lijkt me niet verkeerd.

F.
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Klopt! Maar ik heb maar 1 MFX loc die zichzelf aanmeld. De andere is een MM2 decoder maar die kon via de MS3 herkend worden, en 1 heb ik er handmatig ingevoerd. Alles werkt tot nu toe naar behoren.
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Prima! Een volledig functioneel systeem dus.
F.
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Gelukkig dat er nog zulke winkels bestaan. En nu weer snel verder met het ontdekken van de mogelijkheden.

Dus die NS loc is geen mfx (maar MM2)?
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Nee de NS1652 is wel een mfx loc maar ik heb ook nog een 260013 van de NMBS (zoals artikelnummer 37653 maar deze komt uit een start set) en dat is een mm2 loc. Heb net ook een omgebouwde NS1135 op de rails gezet met mfx decoder en die meldde zich ook netjes aan.
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Citaat van: Gerrit-1959 op maandag 28 augustus 2017, 18:28:00
Netjes van de winkelier. Koesteren zo iemand.
Nou zo netjes vind ik deze winkel niet als die tweedehands defect spul(grijze gleisebox)voor nieuw mee geeft als ik het goed heb begrepen ;)
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
@ Mark: Dan ga jij ervan uit, dat de winkelier het willens en wetens heeft gedaan. Ik vraag mij oprecht af, wat dan de 'winst' zou moeten zijn voor de winkelier. Volgens mij kost het hem alleen maar in zo'n kleine markt.
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Nieuwe set maar MFX meldt zich niet aan bij MS3
Ik denk ook dat dit niet met opzet is gedaan. Iedereen zou dat ding terug sturen en dat kost de winkel alleen maar tijd en moeite. Gewoon een stukje onoplettendheid. Niet kwalijk, wel even wat gedoe.

Overigens kom ik er net achter dat dat ding nooit door de brievenbus past zoals de verkoper aan de telefoon zei. Dus ga ik maar weer even bellen of ze de kosten voor een pakketverzending wel vergoeden.