Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Dagje spotten met Herman, in omgeving Keulen Gremberg en Lintorf.

Gestart door Mister1736 zondag 09 februari 2014, 16:17:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Dagje spotten met Herman, in omgeving Keulen Gremberg en Lintorf.
Goedemiddag,

Afgelopen 29 januari ben ik samen met Herman een dagje naar onze oosterburen gegaan.
Zo rond 07.15 is er vertrokken vanaf NS station Driebergen-Zeist, om onze reis te vervolgen naar Keulen Gremberg.

Daar kwamen we rond 10 uur aan, en voor de overweg waar we stonden passeerde net een leuke loc, een BLS Cargo 482. Maar ja je kan ook niet alles hebben ;).

Toen we onze positie hadden ingenomen, kwam niet lang daarna de eerste trein aan zetten.
Het is de ex- DB Schenker Scandinavië / Green Cargo 185 405-8, welke nu verhuurt is aan TX Logistics ( zag ik ook thuis pas hoor ;) ). Hier passeert de trein Keulen Gremberg op weg richting Keulen Zuid:




Nu een oudje.
DB Cargo 140 368-2 komt hier van het emplacement Gremberg afrijden om zijn weg ook via Keulken Zuid, waarschijnlijk te vervolgen richting Oberhausen:




Toen begon het "gelazer". Gelazer zegt u? Ja, normaal komt onderstaande trein rechts in de foto, dat betekend dat de trein uit Oberhausen, via Duisburg, Lintorf, Düsseldorf het station van Keulen Gremberg passeren. Alleen zoals u kan zien komt de trein van "links". Dus dat betekend omleidingen :(. Kom ik later op terug !

Nu de foto:
De DB Schenker 151 126-0 en 151 166-6 passeren Keulen Gremberg met een volle kolentrein op weg richting Mainz:




1 van mijn favoriete locomotieven is toch de class 66 / 77. De voor Rhein Cargo rijdende ASCENDOS DE 64, passeert hier Keulen Gremberg richting Keulen Zuid:




Rhein Cargo DE 71 komt aan te Keulen Gremberg met een sleep Tadgs'sen:




Ook normaal een trein die rechts vandaag komt is de ijzererts trein die getrokken wordt door de DB Schenker 189 040-9 en 189 044-1 en passeren Gremberg op weg naar Dillingen:




Niet alleen treinen uit Duitsland en Nederland doen Keulen Gremberg aan, ook België komt naar Keulen Gremberg.
Hier zien we de aankomst van de NMBS 2808, welke aankomt met een autotrein beladen met audi's:




De volgende trein kwam niet lang daarna weer langs. Ditmaal TX Logistics met de TXL 189 283 en 284 met een containertrein richting Mainz:




Ook de DB Netz Instandhaltung 711 201 passeerde Keulen Gremberg nog even:




Ook een loc uit de serie 145 mocht niet ontbreken die dag. Hier zien we de DB Schenker 145 018-8 komt uit de richting Keulen Zuid aankomen te Keulen Gremberg met een mooie (gas)keteltrein:




Normaal plaats ik weinig foto's met een donkere neus, maar deze vind ik wel bijzonder genoeg om te plaatsen.
DB 101 005-7 is hier vertrokken met een Unit Cargo en gaat in de richting van Keulen Zuid en verder:




Niet lang daarna kwam de trein waar ik op stond te wachten. Sinds december vorig jaar rijdt ERS Railways haar treinen naaar Melzo ( Italië ) in samenwerking met BLS Cargo. Hier zien we de trein Keulen Gremberg passeren, met slechts achterop wat beladen :(, maar ik heb de loc nu te pakken :) :






Rhein Cargo DE 83 komt hier aan te Keulen Gremberg uit de richting Keulen Zuid met een hele lange sleep nieuwe Ford Focus auto's.





Daarna zijn we vertrokken naar Ratingen Lintorf, om te kijken waarom we geen doorgaande treinen van en naar Keulen kalk hadden. Na niet al te lange tijd kwam er een Duitse spotter aanlopen, die we daar vaak zien in Lintorf met de "leuke" mededeling dat er tot eind februari geen doorgaande treinen over Lintorf zouden rijden, omdat Düsseldorf Rath eruit ligt, ze zijn daar met een tunnel bezig. Er rijden alleen wat kalktreinen nog langs Lintorf.
Maar er kwam toch een trein aan in de verte, dus Herman en ik gingen ons klaar maken wat er zou komen :) :

Het gaat om een diesel Traxx. Rhein Cargo heeft nu 5 locomotieven in zijn bezit, de RC DE 801/804 en de 285 104-6.

Rhein Cargo rijdt dagelijks een trein tussen Rheinkalk in Rohdenhaus en Niederaussemer Güterbahnhof, om de schadelijke rookgassen van de bruinkoolcentrales van RWE Power in Neurath en Niederaussem op te vangen, gebruikt men kalksteenmeel. Op de foto zien we de Rhein Cargo DE 804, welke sinds 13-12-13 in dienst is bij Rhein Cargo, welke niet lang daarna zou vertrekken ri Rheinkalk.









Hier is de link naar het betreffende filmpjes waar de Diesel Traxx van Rhein Cargo vertrekt:



Afijn, na het vertrek van de RC DE 804, passeerde op weg naar Düsseldorf Rath, om daar te rangeren, de rode G1206 van Captrain Deutschland:




Vanuit Düsseldorf Reisholz is de NorthRail G1206, welke nu rijdt voor NIAG, vertrekken met de soda trein, welke op weg is naar Millingen:




Nog een BR 285, en ook van Rhein Cargo. Deze loc is (nog) niet bestickerd, maar wel van Rhein Cargo, aanziende het nummer: 92 80 1285 104-6 D-RHC.
De loc vervoerde een kleine sleep VTG wagens, geen idee wat de belading was:




Na deze foto zijn we naar huis gegaan. Het was een rustige, maar toch nog geslaagde dag vandaag :).


Voor verdere foto's of nog meer foto's kunt u altijd op mijn flickr site terecht: http://www.flickr.com/photos/30081535@N03/
Verder heb ik ook de nodige filmpjes gemaakt, deze kunt op mijn Youtube kanaal vinden. Hier is de link: http://www.youtube.com/user/Mister1736
Re: Dagje spotten met Herman, in omgeving Keulen Gremberg en Lintorf.
Bedankt voor je mooie foto s en leuk filmpje. :P :thumbup:

Tony
Re: Dagje spotten met Herman, in omgeving Keulen Gremberg en Lintorf.
Hoi,

Graag gedaan. Onderop het verhaaltje staan nog 2 links. Daar staan of meer foto's of meer filmpjes ;).
Filmpjes staan er ook nog van België en Nederland en natuurlijk ook nog van Duitsland tussen :).
Re: Dagje spotten met Herman, in omgeving Keulen Gremberg en Lintorf.
Leuke foto en vooral de begleidende tekst  :thumbup:
Re: Dagje spotten met Herman, in omgeving Keulen Gremberg en Lintorf.
Bedankt :).

Was erg koud alleen die dag !
Re: Dagje spotten met Herman, in omgeving Keulen Gremberg en Lintorf.
Bijzonder fraaie plaatjes Marcel. Mijn foto's verbleken daarbij, wordt tijd dat ik echt ga sparen voor een nieuwe camera. :)

Groeten,
Herman
Re: Dagje spotten met Herman, in omgeving Keulen Gremberg en Lintorf.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Dagje spotten met Herman, in omgeving Keulen Gremberg en Lintorf.
Citaat van: Herman05 op donderdag 13 februari 2014, 14:02:06
Bijzonder fraaie plaatjes Marcel. Mijn foto's verbleken daarbij, wordt tijd dat ik echt ga sparen voor een nieuwe camera. :)

Groeten,
Herman
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Re: Dagje spotten met Herman, in omgeving Keulen Gremberg en Lintorf.
Je wattuh??
Re: Dagje spotten met Herman, in omgeving Keulen Gremberg en Lintorf.
Je kop, Marcel  :P
Re: Dagje spotten met Herman, in omgeving Keulen Gremberg en Lintorf.
Oh,

En waarom moet dat dan met zoveel woorden??
Ik snap der niet zo veel van.
Re: Dagje spotten met Herman, in omgeving Keulen Gremberg en Lintorf.
Marcel, hij zegt eigenlijk dat de kwaliteit van de foto's niet zo zeer van de camera afhangen maar meer van de kennis van de fotograaf........
Re: Dagje spotten met Herman, in omgeving Keulen Gremberg en Lintorf.
Kijk,

Das beter, nou snap ik het ook ;).
Maar dat is gedeeltelijk waar. Maar de ene cam is de andere niet ;). En ik ga zeker niet van mezelf zeggen dat ik het zo goed weet ;).

Maar een ieder bedankt voor de antwoorden en reacties :).
Re: Dagje spotten met Herman, in omgeving Keulen Gremberg en Lintorf.
Mooie foto's. Ik ga ook altijd liever in Duitsland foto's maken dan hier in NL want in nl is het op het spoor best saai met het ns materieel.
Re: Dagje spotten met Herman, in omgeving Keulen Gremberg en Lintorf.
Bedankt,

Ja ik fotografeer geen NS treinen, tenzij het trek / duw is :). Dat vind ik de mooiste treinen :).
Re: Dagje spotten met Herman, in omgeving Keulen Gremberg en Lintorf.
Heel bijzonder die br 101 voor een goederentrein.