Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

terugmeld contacten S88 plattegrond

Gestart door reneels maandag 21 augustus 2017, 18:24:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
terugmeld contacten S88 plattegrond
met de CS2 kon je een aantal van dezelfde S88 contacten achter elkaar zetten, zodat je een string van contacten kreeg die verkleurden als het blok bezet was. In de CS3 lukt me dit niet, ik kan maar 1 S88 contact opnemen
Weet iemand een oplossing?

met vr gr

Rene
Re: terugmeld contacten S88 plattegrond
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: terugmeld contacten S88 plattegrond
Beste Rene,

Vraagje: CS3 + (plus)?

Groet, Anne W
Re: terugmeld contacten S88 plattegrond
Je begrijpt de vraag niet, Anne.

René,

Het lijkt er dus op dat je in de cs3 een s88 contact maar 1x kunt toekennen op de layout van je baanplan.
Blijkbaar hebben ze hier een controle op ingebouwd om fouten te voorkomen.
Alleen kun je dan dus niet meer jouw 'trucje' uithalen.

Misschien in een volgende update dat ze dat weer mogelijk maken?
Ik heb al van meer dingen gehoord die wel in de cs2 konden, maar niet in de cs3 (bijv rijwegen wisselend op automatisch of handmatig zetten).

Groeten,
Ton.
Re: terugmeld contacten S88 plattegrond
Hi Anne en Ton

Anne:
wat bedoel je precies? ik heb een CS3, geen plus. Ik kan me haast niet voorstellen dat daar het verschil in zou kunnen zitten

Ton:
Inderdaad, als je het naar de plattegrond sleept geeft het wel een groen + maar het komt er niet voor de tweede keer op. Inderdaad, afwachten maar.

groet

Rene
Re: terugmeld contacten S88 plattegrond
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: terugmeld contacten S88 plattegrond
Beste Rene,

Ik heb je vraag waarschijnlijk geïnterpreteerd (volgens Ton), eenvoudig door jou te bevestigen, je hebt een CS3 (geen plus), dus je hebt een L88 zitten tussen de S88-en en het CS3...

Groet, Anne W
Re: terugmeld contacten S88 plattegrond
 @citaat
Je vraag was totaal niet relevant voor het gestelde probleem, vandaar ;)

Groeten,
Ton.
Re: terugmeld contacten S88 plattegrond
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: terugmeld contacten S88 plattegrond
Hallo René,

wat je bij het CS2-baanplan feitelijk deed, is vergelijkbaar met een baanplan in de PC van diverse besturingsprogramma's.Je gaf diverse railstukken in het baanplan een koppeling naar dezelfde terugmelder.
Bij de CS3 is het zo dat je de terugmelder (op het seinplateau) wel in het spoor kunt leggen, maar dat maar voor één adres mogelijk is.
Zou je meer meldkontakten in een blok willen opnemen, dan moet je meer kontakten ook in dat spoor leggen.
Het tekenprogramma van de CS3 maakt dat wel mogelijk, maar is bijna net zo lastig netjes te doen als het tekenen van het baanplan zelf.

Ik heb het op mijn oefenbaantje (zie ook de video) wel gedaan met twee melders én twee S88-kontakten per blok.

Het kan dus wel, maar het blijft lastig te implementeren.

John
Re: terugmeld contacten S88 plattegrond
Hi John,

dat is inderdaad een oplossing, maar gaat veel S88 contacten gebruiken. Ik leef er denk ik dan maar mee.

bedankt voor het meedenken