Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

KombiModell

Gestart door Hans Biere zaterdag 19 augustus 2017, 14:40:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
KombiModell
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
KombiModell
Liefhebbers van draagwagens kijken hier.
Re: Kombimodell
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Kombimodell
Dank voor het delen Hans. Zijn altijd fraaie modellen die Kombimodell afleverd. Helaas hier al gekozen voor de draagwagens van de grote fabrikanten dus geen Kombimodell hier.

Groeten,
Herman
Re: Kombimodell
Blausee-Mitholz
gast

Re: Kombimodell
Helaas weer een kleurvariant van de inmiddels uitgemolken T4 wagen  :thumbdown:
Laat ze eens komen met de inmiddels al jaren beloofde andere type draagwagens ..............

Mvg, Johan
Re: Kombimodell
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Kombimodell
Eens.

Neemt niet weg dat ik de zojuist ontvangen Railion-wagens naast de eerder verschenen Hupac en Wascosa wagens heel erg mooi vind.
Re: Kombimodell
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Kombimodell
Dat vraagt om een foto Hans  ;)

groeten,
Herman
Re: Kombimodell
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Kombimodell
 @citaat helemaal mee eens, ben ook benieuwd.

Zeker naar het rijgedrag op c-rail, kan mij herinneren dat ze in het begin qua rij gedrag voornamelijk vitrine modellen maakte, dus ben best wel benieuwd of dit ondertussen is verbeterd???

Heb zelf toen de keuze gemaakt om marklin draagwagons aan te schaffen met daarop containers van lsmodel.  :)

Ondertussen alles weer verkocht want had ze wel gezien, en nu weer zoekende naar iets anders leuks  :o)
Re: Kombimodell
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Kombimodell
Nou, ik vind dat mijn eerste post waar ik naar een link verwijs een redelijk goed beeld geeft. Maar ik zal komend weekend t.z.t. ook wel wat plaatsen.

De draagwagens van KombiModell moeten, ook door het oog van de neutrale toeschouwer, veel natuurlijker overkomen dan het Märklin speelgoed OP DIT GEBIED! Daarmee kraak ik M niet af maar voor de liefhebber is er naar mijn idee een mooier en beter alternatief. 

Met C-rail heb ik sowieso geen ervaring; uitsluitend met K-rail. De KombiModell wagens rijden daar feilloos overheen. Mede ook nu ze AC-modellen leveren en losse AC-assen om eerdere DC-modellen mee "om te bouwen". Bij dat laatste hoeven mijns inziens alleen de buitenste assen vervangen te worden. Uiteraard alleen bij de wisselstromers. De wagens worden altijd zonder koppeling geleverd. De gebruiksaanwijzing bij de wagens is daar duidelijk over. Kortom: prachtige KombiModell modellen die ik van harte aanbeveel.

PS: ik bezit geen aandelen of heb geen belang in de firma KombiModell. 😀

Edit: redactionele aanpassingen.
Re: Kombimodell
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Kombimodell
Dat van die ac wielen wist ik niet Hans , bedankt voor de info  :thumbup:

En dat marklin niet de meest gedetailleerde wagens maakt klopt, dat is denk ik een (bewuste) keuze.
Moet overweg kunnen met 3 soorten rails..

Staat tegenover dat je niet elk rondje rijden moet kijken of je niet weer een paar onderdelen mist  >:-D
En dat vind ik wel fijn, je wilt niet weten hoeveel onderdelen ik ondertussen al kwijt ben van mijn artitec wagens  :D
Maar dan had ik ze maar vast moeten lijmen haha
Re: Kombimodell
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Kombimodell
 @citaat Hoi Barry,

mocht je interesse hebben / het niet weten, het artikelnummer van de ac-assen is KombiModell 39904 (overigens momenteel erg lastig te verkrijgen). Gaat per zakje met 4 assen. Gelukkig heb ik daar destijds een aardig voorraadje van besteld en inmiddels in huis, dus ik kan voorlopig voort.

Wat betreft jouw opmerking over de onderdelen geef ik je helemaal gelijk. Het is allemaal erg teer en fragiel spul. Als het eenmaal goed zit en er gebeuren onderweg geen rampen is er niets aan de hand. Maar als wagens omvallen vanwege een ontsporing zit je met de rotzooi. Behoedzaam en dus vooral niet te hard met dit soort treinen. Maar KombiModell is daar zelf kennelijk ook van doordrongen en levert bij elk model een flinke hoeveelheid reserve-delen die mogelijk tijdens een rondje rijden verloren kunnen gaan...

Net weer aan het proefrijden geweest met een nieuwe Railion-wagen. Gaat ook niet helemaal 100% tot nu toe maar gaat vast goed komen.

Succes en veel plezier met de hobby!
Re: KombiModell
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: KombiModell
Ter gelegenheid van 25 jaar elriwa 2 exclusieve wagens. Beide in een oplage van 50 stuks.

Zie hier en hier.