Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Ombouw motorpost 3389 met Marklin 60760

Gestart door AlexW dinsdag 11 december 2007, 18:36:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouw motorpost 3389 met Marklin 60760
Hallo
Er is op dit forum al iets over de MP ombouwen geschreven, maar dat is mij allemaal te onduidelijk of het gaat over ombouw met andere decoders.
Ik heb de set 70670 en wil nu de MP ombouwen. Kan iemand mij in duidelijke taal vertellen hoe ik de verlichting aan moet pakken? Er zit een printplaatje met twee weerstanden in. Partnr 29491, maar ik neem aan dat ik de oranje retourdraden niet direct hier op aan kan sluiten zonder een weerstand ertussen te zetten. Of kan ik de orginele weerstandjes laten zitten?
Bedankt, Alex
Re: Ombouw motorpost 3389 met Marklin 60760
Ja, dat heb ik gezien, maar of dit de juiste zijn weet ik niet. Hierover wordt nogal druk gepraat op diverse forums. Hij is nu analoog en wordt digitaal.  Bij andere loks die je ombouwt naar digitaal zet ik er ook 19V lampjes in.
Re: Ombouw motorpost 3389 met Marklin 60760
Bij mijn weten heeft de analoge MP voorschakel electronica en LED's er standaard inzitten en moet je dus het printje van de verlichting aanpassen, bij mij heb ik er ook een extra elco ingezet vanwege de slechte massa

Peter (Freak) weet hier de waarde wel van ik kan het zo gauw niet terug vinden
Re: Ombouw motorpost 3389 met Marklin 60760
Hallo.
Oeps. Elco? Zo'n electronicaman ben ik nou ook niet om te weten wat dat is. Zit een beetje omhoog nu met een analoge MP en Marklin decoder. De MP heeft al LEDs.
Alex

Re: Ombouw motorpost 3389 met Marklin 60760
Het printje van de verlichting moet wel aangepast worden hieronder heb je het schema de RODE verbinding voorzichtig weghalen, en de GROENE opnieuw verbinden