Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Marklin 37423 Koploper ombouwen naar gelijkstroom is dit mogelijk?

Gestart door flevoland2012 woensdag 16 augustus 2017, 19:07:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 37423 Koploper ombouwen naar gelijkstroom is dit mogelijk?
Wil graag een Marklin 37423 - koploper om laten bouwen naar gelijkstroom digitaal, is dit mogelijk?
Re: Marklin 37423 Koploper ombouwen naar gelijkstroom is dit mogelijk?
Ja dat kan maar ik denk dat het goedkoper is om de marklin koploper te verkopen en een trix koploper te kopen of als je het echt om het 37423 model gaat een trix koploper te kopen en dan de onderdelen om te wisselen en dan kun je de trix weer als marklin verkopen :D
Re: Marklin 37423 Koploper ombouwen naar gelijkstroom is dit mogelijk?
Citaat van: hmmglaser op woensdag 16 augustus 2017, 19:18:48
Ja dat kan maar ik denk dat het goedkoper is om de marklin koploper te verkopen en een trix koploper te kopen of als je het echt om het 37423 model gaat een trix koploper te kopen en dan de onderdelen om te wisselen en dan kun je de trix weer als marklin verkopen :D

Daar dacht ik ook al aan, maar er is nergens meer een Trix koploper te krijgen. Maar ik heb een 37423 in huis, en officieel rij ik gelijkstroom, wilde eerste 2 soorten stroom banen bouwen, maar als de koploper omgebouwd kan worden, dan zou de super zijn.
Re: Marklin 37423 Koploper ombouwen naar gelijkstroom is dit mogelijk?
Reken er maar op dat je een 100 euro plus kwijt bent aan onderdelen wil je alle wisselstroom onderdelen vervangen voor gelijkstroom onderdelen weet dit uit ervaring omdat ik al een aantal gelijkstroom loks/treinstellen heb omgebouwd naar wisselstroom.
Mocht je toch voor de ombouw gaan dan heb ik wel interesse in de overgebleven wisselstroom onderdelen.
Het aanbod is op het moment toch lag zie je vaker in de zomer wacht maar wat er zo in de herfst weer te koop word aangeboden.