Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Origineel interieur TGV Sud-Est

Gestart door PaT zondag 13 augustus 2017, 22:45:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Origineel interieur TGV Sud-Est
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Origineel interieur TGV Sud-Est
Voor een aankomend projectje ben ik op zoek naar afbeeldingen van het originele interieur van de (oranje) TGV Sud-Est. Ik kan heel veel afbeeldingen vinden van het gerenoveerde interieur (cool!), maar het originele interieur vind ik maar slecht. Daarbij helpt het niet dat ik niet weet welke verschillen er waren tussen de verschillende klassen en wagons.

Tot nu toe heb ik het volgende gevonden:

(2e klasse?)


(1e klasse?)


(bar)

En tenslotte dit filmpje vanaf 1:38

Is dit het wel zo'n beetje of kunnen jullie meer vinden (of hebben jullie zelf foto's in jullie collectie?)
Re: Origineel interieur TGV Sud-Est
Patrick,

Het klopt, 1e klasse heeft 2 stoelen aan de ene kant en 1 stoel aan de andere kant van het gangpad. 2e klasse heeft aan beide zijde 2 (iets smallere) stoelen.

Groeten,
Roel
Re: Origineel interieur TGV Sud-Est
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Origineel interieur TGV Sud-Est
Bedankt Roel.
Wat ik nog graag zou willen weten of zo het complete interieur van de TGV Sud-Est was , of dat er nog afwijkende afdelingen waren qua kleur.

Ik wil dit namelijk gaan gebruiken om het interieur van mijn TGV Sud-Est aan te pakken. Die 2e klasse is eigenlijk al niet te doen met die streepjes p de bekleding en die laat ik dus waarschijnlijk gewoon grijs zoals Lima ze gemaakt heeft. Hooguit het tapijt een ander kleurtje.
De eerste klasse is denk ik wel goed na te bootsen.
Re: Origineel interieur TGV Sud-Est
Patrick,

Zie deze brochure => klik hier waar je onder nummer 4 de originele kleuren ziet.

Succes!
Roel
Re: Origineel interieur TGV Sud-Est
Patrick,

Zelf ik heb foto's van TGV Sud Est in station Lille Flandres (Rijsel) maar niet van het interieur helaas, maar Roel stuurde alvast een fijne link  :)
Re: Origineel interieur TGV Sud-Est
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Origineel interieur TGV Sud-Est
Roel, ik kan je wel zoenen! Wees gerust, ik zoen uit principe geen mannen, dus je kan weer opgelucht adem halen. ;)
Dat eerste klasse interieur is dus wel bevestigd. Maar nu vraag ik mij toch af hoe dat zit in de 2e klasse.

Op mijn eerste plaatje zie je een streepjespatroon op de bekleding van de 2e klasse. In het document dat Roel linkt zit een 2e klasse interieur dat wel wat weg heeft van het originele DDM-interieur.


Weet iemand hoe dat nu zit? Is de ene van voor een revisie en de andere van erna?

Edit: 20:55. Ha gevonden! klik. Het interieur van Roel klopt. Waar die eerste foto dan vandaan komt? Waarschijnlijk na een revisie

Edit2 en op pagina 24 en 25 heeft iemand exact gedaan wat ik zocht!
Re: Origineel interieur TGV Sud-Est
Hè, pffff, ben ik dus weer mooi aan ontsnapt  :D :D.
Ben blij dat ik je geholpen heb.

Succes met de afwerking.

Groeten,
Roel