Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

verschil in viessmann seinen??

Gestart door laurenceevers vrijdag 11 augustus 2017, 22:09:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
verschil in viessmann seinen??
laurenceevers
gast

verschil in viessmann seinen??
Was op zoek naar seinen voor bij baan.

nu zag ik 2 type's 4012 en 4722
zij dat de lampen het zelfde zijn. wat is het verschil.

Wie kan mij er meer over vertellen.
Re: verschil in viessmann seinen??
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: verschil in viessmann seinen??
Beste Laurence,

Je zult de gebruiksaanwijzingen even moeten doorspitten, bij de 4722 wordt multiplex technologie gebruikt en daarvoor heb je de Viessmann multiplexer nodig.

Groet, Anne W
Re: verschil in viessmann seinen??
Inderdaad, door deze "Multiplextechnik" is het aansluiten van deze signalen aan de decoder zeer eenvoudig. Alleen moet je uitkijken welke module je gaat gebruiken. Viessmann heeft namelijk twee typen, de 5229 en de 52292.

CiteerDas Viessmann Signal ist mit der intelligenten Multiplextechnik ausgestattet. Dadurch führen nur maximal vier Kabel mit einem Spezialstecker vom Signal zum Steuermodul für Multiplex-Signale. Das Steuermodul erkennt automatisch, welcher Signaltyp angeschlossen ist und konguriert sich entsprechend.

Zelf gebruik ik deze seinen in combinatie met een ECoS centrale. De keuze van de Multiplexer is essentieel -->

Module 52292:
Deze module kan alleen hoofdseinen aansturen al dan niet gecombineerd met een vast voorsein (4724, 4725 en 4726). In mijn geval stuur ik dan twee gecombineerde seinen per module aan.

Module 5229:
Losse voorseinen (4730, 4720) kunnen slechts alleen in combinatie met een hoofdsein aangestuurd worden. Om die reden wordt deze module gebruikt. In dit geval sluit je een hoofdsein en het losse voorsein aan.

Voor mij de juiste oplossing :) Sein plaatsen op de baan, stekkerblokje aansluiten op de module, deze doorverbinden met de ECoS, adres uitgeven en het werkt feilloos. Alle seinbeelden worden correct weergegeven, ook in combinatie met de voorseinen. Het is echter geen goedkoop systeem ....  ;)

Groetjes,
Rob



Re: verschil in viessmann seinen??
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: verschil in viessmann seinen??
Hi ?  (laurenseevers),

Misschien is het leuk als je je even voorstelt ?

Klik hier

groet
Harald