Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Nieuwe Bemo modellen met HO draaistel en in AC

Gestart door erik01 donderdag 10 augustus 2017, 21:44:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuwe Bemo modellen met HO draaistel en in AC
In de laatste nieuwsbrief van Lippe las ik dat Bemo nieuwe ook modellen gaat uitbrengen met HO draaistellen en in HO digitaal met lokpilot.

http://www.bemo-modellbahn.de/fileadmin/bemo/files/downloads/BEMO_H0_Flyer_GEX_web.pdf

Als Zwitserlandfan goed nieuws.

Heeft iemand al foto's gespot. ben erg benieuwd hoe een HO draaistel zich tot smalspoor verhoudt?

Groet, Erik

Re: Nieuwe Bemo modellen met HO draaistel en in AC
Hoi,

Citaat van: erik01 op donderdag 10 augustus 2017, 21:44:32
In de laatste nieuwsbrief van Lippe las ik dat Bemo nu ook modellen gaat uitbrengen met HO draaistellen en in HO digitaal met lokpilot.

Ik weet niet wat je daarmee bedoeld... Maar ik heb al heel lang gewoon een BEMO-model in normaal H0-spoor. Of bedoel je van oudher H0m modellen naar normaal H0 spoor? Zoals hier op de wezijde staat: Glacier Express H0?

groet Ronald.
Re: Nieuwe Bemo modellen met HO draaistel en in AC
Hallo Ronald,
ik bedoelde nieuwe versie van oudere modellen.

Ik ben erg benieuwd hoe dat er in het echt uitziet en of dit wel lekker rijdt?

Groet,
Erik

Re: Nieuwe Bemo modellen met HO draaistel en in AC
Hoi,

Je zegt het zelf al: Gaat uitbrengen... Ze staan voor "Neuheit Herbst 2017" dus dat duurt nog even. Dus nog niemand die iets kan zeggen over de rijkwaliteiten en hoe het er uitziet. Mogelijk kan je nog in de Neurenberg draadjes van de diverse fora kunnen kijken of daar iets over staat.

Groet Ronald.
Re: Nieuwe Bemo modellen met HO draaistel en in AC
'T is een beetje wennen. Zo hoort het.......


Wikipedia

Gr, Ben.
Re: Nieuwe Bemo modellen met HO draaistel en in AC
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Nieuwe Bemo modellen met HO draaistel en in AC
Er zitten geen pukkeltjes op die lijn, wel bij de FO ...
Re: Nieuwe Bemo modellen met HO draaistel en in AC
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Nieuwe Bemo modellen met HO draaistel en in AC
Ik heb al enige jaren een Bemo treinstel H0, een DB BR 624 drierijtuigstel. Rijdt op zich goed, maar omdat de rijtuigen 1:87 zijn, moeten de bovenleidingsmasten aan de binnenzijde van een 5100-boog (R1) iets verder van de rails. Ook is de motor niet zo sterk (hij krijgt 'm maar net tegen de helling op) en de 4-voudige stroomdoorvoerende koppeling klemt niet geweldig (ik laat het motorrijtuig meestal duwen, bij trekken wil het achterste koprijtuig nog wel eens loslaten).
Al met al, mooi spul, maar wat technische onvolkomenheden.
Of dat ook geldt voor het nu uit te brengen materieel weet ik natuurlijk ook niet (deze rijtuigen lijken korter), maar wellicht iets om rekening mee te houden.

Groet, Paul
Re: Nieuwe Bemo modellen met HO draaistel en in AC
Goedendag.
Heeft iemand er al 1 in huis van deze ?
Mvgrt.
Dolf
Re: Nieuwe Bemo modellen met HO draaistel en in AC
Citaat van: Swiss-fan op donderdag 14 december 2017, 15:07:59.
Heeft iemand er al 1 in huis van deze ?

Ook hier iemand die zeer benieuwd is naar foto's en ervaringen van dit model :)
Ik kom zelf niet veel verder dan het verkoopplaatje van het model. Heeft er iemand al foto's gespot?

Groet,
Martijn