Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

identificeren decoder

Gestart door Bart 83 zondag 06 augustus 2017, 12:44:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
identificeren decoder
Lid sinds: 2016

offline
identificeren decoder
Dag lui,

ik ben met volle overgave een br050 met cabinetender ( 3084) aan het verherbewerken...

de vorige eigenaar had hem al gedigitaliseerd alleen kan ik maar niet vinden welke decoder hij gebruikt heeft...

hij lijkt heel erg op een Esu lokpilot..

blauwe printplaat,  8 polige stekker, met geluid (zwart speakertje), en op een chip zit een wit stickertje waar ' 4830 - 4 ' staat  en alle draadkleuren ( op een na) komen overeen met die van ESU... en net die ene groene ( ipv paarse) draad die halverwege de print zit gesoldeerd zorgt bij mij voor vraagtekens...

het ziet er namelijk allemaal wel origineel uit...

Ik wil er naast de rookgenerator, ook nog drijfwerkverlichting, verlichting  voor en achter, een telex kortkoppeling, en als ik toch bezig ben, wellicht nog een paar ledjes in de cabine prutsen.

al met al een leuk lijstje, maar ik ben bang dat ik of een andere decoder moet gebruiken, of concessies moet doen op het gebied van de extra functies.
Re: identificeren decoder
Ben den Hollander
gast

Re: identificeren decoder
Foto zal helpen. :D

Je zegt met sound, lijkt het op dit:

https://www.digital-bahn.de/info_lokd/lokdekoder/esu_ls35_1.jpg
https://www.digital-bahn.de/info_lokd/lokdekoder/esu_ls35_2.jpg

Da's een Esu LokSound V3.5.

Gr, Ben.
Re: identificeren decoder
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: identificeren decoder
Re: identificeren decoder
Lid sinds: 2016

offline
Re: identificeren decoder
@Ben,

daar lijkt ie inderdaad veel op, alleen staat er dan een ander nummer op, en dat paarse draadje wat halverwege op de print is gesoldeerd, is bij mij groen...


ik zal eens mijn cs2 aanzwengelen, en hem op het programmeer spoor zetten... kijken wat ie doet...