Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010

Gestart door AnalogDriver maandag 03 mei 2010, 20:50:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Ook ik ben hier geweest, laatste moment beslissing, pension voor weinig gevonden 7 km verderop en de volgende dag de auto in en rijden.

Ik was er einde van de middag de dag ervoor en de zondag er na weer terug met tussenstop Eisenbahnmuseum Deringhausen, waar ik ook veel pracht spul heb gezien. Van dat museum heb ik veel foto's met spectalulaire (als je dat nog nooit gezien hebt) zwevende P8). Die plaats ik binnenkort wel.

In aanvulling op de schittenrende foto's hierboven, van mij de verzameling video beelden die ik gemaakt heb. Zoals jullie van mij gewend zijn (Camera wagen op baan van 3rail Edward, Eifel bezoek) weer bijelkaar gemonteerd.


Deel 1 'Oostduitse Oliekachel'

http://www.youtube.com/watch?v=1bO1wnhigA8

Deel 2  'die Hollander fahren ab'

http://www.youtube.com/watch?v=JK-ghM-UV-8

Hajo
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Mooie foto's Fasca!
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Mooie opnamen hoor Hajo 8)  Je hebt een paar mooie locaties in de buurt gevonden zie ik.
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Hi Fasca en Hajo

Ik ben gisteren terug gekomen met de SSN

Zal wat platen plaatsen van de reis heen en terug

Jullie films en foto's zien er goed uit

bedankt voor het plaatsen
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: fasca op maandag 03 mei 2010, 20:37:55
Film van 4 minuten over Bebra (Parallelfahrt) http://www.train-tv.com/Film-141-7-Bebraer+Dampftage.html

Daar hebben een paar mensen een bevoorrechte positie op de plaat gehad.
Maar wat een mooie beelden can de parallelfahrt..

Kleine waarschuwing: hun site lijkt alleen in IE te werken, niet met Firefox of Chroom browsers. Dus mocht filmpje niet afspelen: check even welke browser je gebruikt.

Hajo
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Schitterende foto`s hoor! Evenals de filmpjes... :)

Martijn
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Het was geweldig afgelopen zaterdag (1 mei) in Bebra.
Ik ben dus mee geweest met de Stoomstichting trein .
Mijn eerste filmpje.en
tweede filmpje staan op youtube
Dit zijn alleen de filmpjes van de rit, later volgt nog het gebeuren op het station zelf.

Ik zat in hotel post in Rotenburg a/d Fulda met uitzicht op het spoor, daar heb ik 2x maal de SSN trein zien langs denderen (helaas 2 x te laat om te fotograferen :?).
Wat een prachtig geweld :P

Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Mooi reisverslag hoor!
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: amibo op dinsdag 04 mei 2010, 17:00:03
Het was geweldig afgelopen zaterdag (1 mei) in Bebra.
Ik ben dus mee geweest met de Stoomstichting trein .
Mijn eerste filmpje.en
tweede filmpje staan op youtube
Dit zijn alleen de filmpjes van de rit, later volgt nog het gebeuren op het station zelf.


Ben nu aan het 1ste filmpje bezig, leuk hoor.
Lijkt wel of jullie helemaal niet hard door NL hebben gereden.


Maar wat een obscuur weinig gebruikt spoor gingen jullie opeens op. Volgens mij al in Duitsland. Waarvoor was dat?


En welke oliestook lok heeft jullie verder Duitsland in getrokken? 01 1066 UEF? Maar waarom is die dan niet doorgereden naar Bebra / afgehaakt?
Oh, ik zie het al, 41er  41 360
Maar moest die dan ook die kant op? Ik dacht dat de 01 1075 ook Indussie heeft, een echt werkende onder die kappen  :?


Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
We reden op de heenreis inderdaad niet erg hard, maar op de terugweg door Nederland ging het wel op volle snelheid.
Op de heenweg moest er erg veel rekening gehouden worden met het reguliere verkeer omdat het een doordeweekse dag was. op de terugweg ging dat wat vlottter.
De 01 1075 van de SSN mag zelfstandig door Duitsland rijden (met een pilotmachinist) maar de  41 360 moest zonder passagiers maar met 4 rijtuigen ook naar Bebra.
Om geld te besparen is deze in voorspan en met de 4 rijtuigen achterop meegereden.
Jammer voor de SSN machinisten maar leuk voor ons als passagiers, er gaat niet boven dubbeltractie en een lekkere lange trein :lol:
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Hi Hajo en Amibo

Allereerst prachtige foto's en films. Fasca ook leuk dat je die link hebt doorgestuurd van de film op de lok. Op de rit keek ik uit het raam bij het restaurant en had ik een mooi zicht op de 41 er en de 50 er die ter hoogte van het restaurant bleef hangen.

Ik ben ook mee geweest maar moet wel wat kanttekeningen plaatsen m.b.t. tot de gereden snelheden.

De mensen waar ik mee reis uit ons gezelschap en ik hebben de gehele reis GPS aangehad. Daar is de snelheid dus goed op te zien. Op de heen reis hebben de we 100 net een keer aangetipt in Nederland tussen Ede en Arnherm. Vanaf Rotterdam tot aan Oberhausen reden we 90 km of daar onder. ( 86 op de gps ).

Na Oberhausen konden we niet sneller dan 90 vanwege de 41 er

Op de rit naar Eisennach hebben de we de 115km net aangeraakt. Net toen we 115 op de gps hadden Moest er geremd worden en zijn niet meer boven de 100 geweest.

Zaterdag avond zou er een schnellfarht zijn. Ik had al geen vertrouwen in de snelheid die gereden zou gaan worden omdat het snelst dat ik tot nu toe gemeten heb bij de 01 1066 121 op de GPS. Deze machines lopen op hun gemak 140 en dat wil je meemaken. Toen ik de trein zag vertrekken met een V100 achterop wist ik het zeker. Gelukkig geen 20 euro uitgegeven

Terug ging dat net zo. De helling bij Erkrath Hochdahl. was een record. We kwamen met een aardige 90 km aanzetten bij Hochdahl en daar was de helling naar beneden. Ondanks de behoorlijke remming die goed te ruiken was liepen we 100 km onderaan de helling. Een beetje hard voor zo'n 41 er. Ondanks het remmen zag je de snelheid toenemen naar beneden.

De rest van de reis hebben we 90 gelopen en vanaf Venlo er zelfs vaak onder ( 80 op de gps )

Overigens zijn we op snelheid gecontroleerd op de heenreis met een mobiele radar door een man op een stoeltje in het bos net over de grens kort na Emmerich. Na zijn meeting legde hij dit vast op zijn lijst.

Jos

Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: AnalogDriver op dinsdag 04 mei 2010, 18:40:32
[
Maar moest die dan ook die kant op? Ik dacht dat de 01 1075 ook Indussie heeft, een echt werkende onder die kappen  :?



Hoi Hajo

Inderdaad heeft de 01 1075 indusie en wel de eerste stoomlocomotief in Nederland. Veel Duitse stoomloks heddan in de 60 er jaren deze inrichting al. Zo zijn veel duiste loks al jaren voorzien van een werkend systeem
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Ik had het gevoel dat de trein in Nederland op volle snelheid reed, maar misschien komt dat omdat het donker was :?
Waarom werd er eigenlijk zo langzaam gereden?
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: amibo op woensdag 05 mei 2010, 10:37:42
Ik had het gevoel dat de trein in Nederland op volle snelheid reed, maar misschien komt dat omdat het donker was :?
Waarom werd er eigenlijk zo langzaam gereden?

Ja dat is mij ook niet duidelijk

Voor de atb inbouw was er altijd al langere tijd een restrictie op de snelheid. Vorige keer naar de Harz hebben we op de Veluwe net de 100 aangetikt.

De 10 1066 kwam op de terugreis bij de Natbergersee op 121 op de gps voor 3 minuten

De trein is restricted in zijn snelheid door de techniek onder andere van de wagens. Het totale rem gewicht van de trein moet een verhouding zijn met de mogelijkheden van de trein inclusief locomotief. Als je niet voldoende remkracht kan leveren wordt de snelheid aangepast.

Het kan natuurlijk zijn dat de oorzaak hier te zoeken is maar ik denk dat het eerder te maken heeft met de snelheid waar de trein mee is ingelegd. Kortom de snelheid die in de dienst regeling staat. Die is in Nederland absoluut laag. De 01 1075 loopt een gemiddeld Nederlands treintje er gewoon uit. Als we op tijd worden losgelaten uit Rotterdam hoeven we echt niet apart genomen bij Harmelen om een paar IC's te laten passeren.

Ik weet bijna zeker dat als we Utrecht verlaten na de laatste IC en voor de stoppers wij absoluut op tijd voor de IC weer in Arnhem zijn. Het probleem is dat we er nu weer uit genomen worden na Utrecht en dan maar gelijk waterladen. In dit geval dan maar bij Ede. We hadden echt Emmerich wel gehaald zonder water te laden.

Verder is het trein nummer van onze trein een goederen nummer heb ik me laten vertellen. Eem treindeinstleider moet dus op goed opletten anders komen we niet eens langs een perron. Twee jaar terug ging dat maar net goed in Amersfoort. We konden nog net op tijd doorwisselen naar het perron. Louter door oplettendheid en ingrijpen van de machinist die de trein stilzette.

In Duitsland is dat allemaal wel anders. Wellicht is het je opgevallen dat we tussen Kassel en Bebra op de heenreis twee goederen treinen zijn gepasseerd  die aan de kant waren genomen op een inhaalspoor

Eisenbahn optima forma. Dit ga je in Nederland echt niet meemaken. Sterker een paar jaar terug wilde ze de trein zelfs opheffen om dat een treindienstleider te Amsterdam niet had opgelet. Door ingrijpen van Koos Snel is toen de zaak terug gedraaid en kon de reis naar Rotterdam voortgezet worden



Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Amibo

Eigenlijk nog even een andere vraag. Als ik met een stoomtrein naar Bebra ga dan wil Stoom stoom en nog eens stoom. Ik zit dan niet te wachten op een cultureel programma zoals het bezoek aan een kasteel.

Een aantal mensen bij de SSN heb ik daar  op aangesproken. Zij beweren dat er veel vraag is naar een cultureel programma. Mijn eigen navraag leert dat er echt wel mensen zijn die daar net als ik anders over denken.

Ik zelf ben deze keer nog even op Eisenach gebleven en het rangeren met de trein gadegeslagen, Daarna ben ik met ons gezelschap naar Meiningen gegaan. Niet met de verwachting dat ik de werkplaats zou kunnen bezoeken, maar je hebt daar nog wat oude spoorweg infra en ook op de stations als Bad Salzungen. Na wat biertjes te hebben gedronken zijn we niet eens achterover naar Bad salzungen gegaan tegen de heuvel op zoals in de dienstregeling stond, maar achterover naar Bebra met een slakke gang. Ook hier heb ik het bestuur op aangesproken

Als ik een kasteel wil bezoeken dan ga ik wel met de OAD. Dat is veel goedkoper. Wat denk jij daar van ?
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Nog even wat verder katten, ik wilde dit sowieso nog toevoegen los van bovenstaande:

Ik ben best wel met een 'kater' van teleurstelling over dit event teruggekomen uit Bebra.

Gelukkig hebben de mooie foto's en andere films hier en mijn bezoek aan Deringhausen de zondag er na veel goed gemaakt, dus allen dank voor plaatsen!,
maar naar mijn mening was dit event ronduit puur totaal slecht georganiseerd.

- Werkelijk helemaal NIETS ging volgens planning
- Ik heb vernomen dat ze voor de eerste parallelrit geen eens toestemming hadden gekregen, dus ze wisten dat die niet om 10 uur kon plaatsvinden, maar dit is niet doorgegeven en op de website gezet.
- Zo ging dus al weer 1,5 uur verloren met op een brug op niets staan wachten met veel andere mensen (fotopunt). Dat ging zo de hele dag door. :|
- Een lok die lang te voren was afgezegd, was er opeens toch, 2 anderen op laatste moment niet en dat moet je dan maar zelf uit het programma op de website concluderen, staat nergens aangegeven,
- Door alle vertragingen en onduidelijkheid heb ik dus ook geen rit mee gereden
- Zelfs de 50 euro betalende mensen (voor 'programma' info) was er totale onduidelijkheid over tijdstip van de goederentrein. Ik heb dit niet betaald, maar heb dus ook deze pracht trein en een van de redenen dat ik gekomen was, gemist.   :cry:


Kortom een zooitje. :x

Dus nee, als ze dit nog eens zouden doen in Bebra of ik zou horen dat dezelfde mensen ergens iets opzetten, ik ga niet meer en ik zeg: afrader.

Wilde ik even kwijt  :x

Hajo
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Hajo,

Er liep inderdaad niet veel op tijd en vooral de eerste parallelfahrt waar iedereen op wachtte (en ik dus ook) vertrok pas om 11:20 i.p.v. 10:00. Dat is die foto die jij geslaagd vond. Ik stond toen aan de onderzijde van het viaduct richting Kassel.  Ik heb me verder wel prima vermaakt op het station. Iedere 10 minuten gebeurde er wel iets (maar inderdaad vaak niet op tijd). Dit kwam doordat de gewone treinen er dan eerst weer tussen door moesten. Dat was op het station wel duidelijk, maar voor de mensen onderweg die op een fotopunt staan te wachten natuurlijk niet. De overige treinen vertrokken tussen de 20-30 minuten te laat.
Eindconclusie: er ging veel mis, maar ik heb die dag heel veel gezien en me eigenlijk niet verveeld want zelfs de eerste keer wachten kwam er nog veel gewone treinen langs en de E19 e.d..

Omdat ik weet dat je met name voor de 041 kwam hierbij nog wat foto's








Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
@ATSF2

Tja dat kasteel... waarschijnlijk bedoelt om meer vrouwen de trein in te krijgen.
Veel mannen mogen niet zo lang weg zonder hun vrouw (of willen dat niet) 8)

Ik ben wel naar dat kasteel gegaan maar heb ook getwijfeld vooral omdat dat gedoe met die bussen weer aan de gang ging :?
De stadswandeling heb ik wel overgeslagen, ik heb een klein modelspoorwinkeltje bezocht  (en daar een mitroparijtuig gekocht :P)
En liep zomaar tegen het automobielmuseum aan  :D

Maar ik denk dat ze makkelijk zonder het lokkertje kunnen van het kasteel bezoek, van mij hoeft dat ook niet, liever een mooie rondrit in de omgeving (met de stoomtrein  :lol:)

De Duitse organisatie was inderdaad nogal slecht, maar 3 weken eerder rond Koblenz was die ook niet geweldig...
En om nog verder terug te gaan, vorig jaar in Augsburg kwamen nog niet eens de helft van de treinen opdagen.
Daarom waren mijn verwachtingen niet erg hoog, ik ben al lang blij dat de Stoomstichting weer eens een lange rit organiseerden.

mijn filmpjes van Bebra staan nu allemaal online  :?.
deel 2
deel 3
deel 4
deel 5
Rit terug naar Rotterdampf
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Mooie kwaliteit filmpjes hoor!
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Schitterende filmpjes. :D
Alleen jammer dat de organisatie wat tegenviel, maar er lijkt me wel genoeg te zien.
Het lijkt wel of de duitse stomers net iets meer gepoetst zijn dan de 01 1075 van de SSN.
Ik las ook nog even het verhaal van het vastgelopen lager van de 01 en ik vroeg me af waarom men geen rollagers oid toepast, ipv glijlagers (die ook nog eens veel smeermiddel verbruiken) of is dit technisch/financieel niet mogelijk?
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: Kappa op donderdag 06 mei 2010, 09:05:49
Schitterende filmpjes. :D

Het lijkt wel of de duitse stomers net iets meer gepoetst zijn dan de 01 1075 van de SSN.

Ik las ook nog even het verhaal van het vastgelopen lager van de 01 en ik vroeg me af waarom men geen rollagers oid toepast, ipv glijlagers (die ook nog eens veel smeermiddel verbruiken) of is dit technisch/financieel niet mogelijk?


Hi Kappa

Dat is mij ook opgevallen. Ik vind overigens wel dat ( een beetje makkelijk ) een lok met gebruik sporen ook wel wat heeft ten opzichten van het gepoetste materiaal.

Voor wat betreft de glijlagers versus rollagers heeft men in verschillende loks rollagers toegepast op de hoofddrijfstang. In het verleden bezat men niet de techniek van gedeelde lagers zodat bij demontage een half lager kan worden weggenomen. Een vol lager wordt bij demontage om de as van lok een hele uitdaging.



Verder kan een glijlager over het algemeen hogere radiale krachten opnemen. Je moet ze wel goed smeren maar dat moet je een rollager ook
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: amibo op woensdag 05 mei 2010, 23:38:56
@ATSF2

Tja dat kasteel... waarschijnlijk bedoelt om meer vrouwen de trein in te krijgen.

En liep zomaar tegen het automobielmuseum aan  :D

Maar ik denk dat ze makkelijk zonder het lokkertje kunnen van het kasteel bezoek, van mij hoeft dat ook niet, liever een mooie rondrit in de omgeving (met de stoomtrein  :lol:)

De Duitse organisatie was inderdaad nogal slecht, maar 3 weken eerder rond Koblenz was die ook niet geweldig...

mijn filmpjes van Bebra staan nu allemaal online  :?.


De organisatie gaf aan dat de vraag naar een cultureel programma er is. Ik heb voorgesteld dan de keus te laten. Wil je lekker cultureel aan de gang doe je dat maar geef daarnaast ook de mogelijkheid van een mooie rondrit. Men zou het meenemen bij een eventuele volgende reis. Berlijn werd genoemd, maar ik wil bij een volgende reis toch echt garanties dat er alle dagen wordt gereden. BrandenburgerTor kan ik ook wel bezoeken met een busrreisje

Ondanks de wat tegenvallende organisatie ben ik van mening dat het ook niet zo eenvoudig is een en ander goed te organiseren. Ik heb me echt niet verveeld en ben niet op het station gebleven maar in de driehoek net buiten het station gaan staan. Ik heb de films van jou bekeken en heb hetzelfde maar dan van ver buiten het station. Ik zal ook een film samen stellen met die beelden.

Bedankt voor het plaatsen van de foto's en films
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Hier mijn video zoals beloofd



Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Prachtige film Jos, bedankt voor het plaatsen en dat geldt ook voor amibo. :D
Je kan in de diverse filmpjes ook goed de verschillen zien tussen de DB en de DR 41'ers zien.
Is er eigenlijk nog een 41 in de oorspronkelijke uitvoering bewaard gebleven?
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
@ ATSF2:

Leuk filmpje!  :)
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: Kappa op donderdag 06 mei 2010, 15:06:47

Is er eigenlijk nog een 41 in de oorspronkelijke uitvoering bewaard gebleven?

Goeie vraag
Weet ik eigenlijk niet.

jos
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: ATSF2 op donderdag 06 mei 2010, 13:32:14
Hier mijn video zoals beloofd

http://www.youtube.com/user/atsf2#p/a/u/0/VIEEJBML3GI

Hoe krijg je dit in beeld??

mooi gefilmd.

En als antwoord op je vraag:

http://www.youtube.com/watch?v=VIEEJBML3GI

Je moet het wereldbolletje gebruiken en daar je link in plaatsen en , (nog belangrijker) niet linken naar je eigen youtube homepage maar extern (te krijgen door "open in nieuw tabblad").
Dan krijg je de kreet watch? in je link en dat is het commando om hem "embedded" te krijgen.


Citaat van: Kappa op donderdag 06 mei 2010, 15:06:47
.
Is er eigenlijk nog een 41 in de oorspronkelijke uitvoering bewaard gebleven?
Zover ik weet zijn de 41ers met de oorspronkelijke ketel allemaal voor 1970 gesloopt. :(

Hebben jullie trouwens gehoord dat er ook een 41er was met een Amerikaanse stoomfluit ?
En dan zeggen ze dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben :lol:
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: amibo op donderdag 06 mei 2010, 19:18:45
Hebben jullie trouwens gehoord dat er ook een 41er was met een Amerikaanse stoomfluit :lol:
En dan zeggen ze dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben :lol:

Ja, ik heb het gehoord, een soort two-tone.

Humor? Kan zijn. Ik vond het geen gehoor, klopt gewoon niet.
Ik kon niet goed zien of dit als secundaire fluit als grap werkte of in plaats van de oorspronkelijke fluit gemonteerd was.


Nog even een reaktie op laatst geplaatste filmpje (ATFS2), wederom mooie beelden: ik zag veel uitrollende en de helling afrollende treinen.
Ik heb dit keer veel profijt gehad van een klein zakwaterpasje.
Bij het verkennen van fotopunten (avond er voor) heb ik dit ter controle even op de rails gezet om zeker te weten waar het helling op gaat  :P.
Dit vervolgens als favorieten in mijn tomtom vastgelegd met opmerking als 'vanuit Sontra helling op 1' etc. Zo heb ik ze allemaal helling op puffend kunnen vastleggen en gezien. Jammer dat net de 01 1075 even inhield om de E-lok bij te laten komen, en de 58er doet het erg rustig aan, maar tufte wel helling op.
Bij de IJzerwarenwinkel voor 1,50
Zou het misschien bij de Nieuwe Aanwinsten hier moten plaatsen ;)


Wel leuk standpunt had je net buiten station, waar al dat heen en weer rangerende spul stopte.


Hajo
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Ik heb de hele tijd gedacht dat het een één of ander kindertreintje was op terrein waar de bier/ontbijt tent stond wat die Amerikaanse fluit had :?
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: amibo op donderdag 06 mei 2010, 19:44:58
En als antwoord op je vraag:

[url =http://www.youtube.com/watch?v=VIEEJBML3GI]http://www.youtube.com/watch?v=VIEEJBML3GI[/url]

Je moet het wereldbolletje gebruiken en daar je link in plaatsen en , (nog belangrijker) niet linken naar je eigen youtube homepage maar extern (te krijgen door "open in nieuw tabblad").
Dan krijg je de kreet watch? in je link en dat is het commando om hem "embedded" te krijgen.

Dat hoeft niet zo ingewikkeld hoor, je kunt een filmpje van Youtube direct plaatsen, zonder tags, maar dat met je wel de juiste URL gebruiken.

Jos die URL die jij gebruikt is niet de juiste en daarom werkt het niet.
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
@amibo. Gisteren je eerste delen bekeken en vandaag verder gegaan met deel 4 en verder. Bij filmpje deel 4 hebben we denk ik constant 5 meter uit elkaar gestaan. Ik zat ongeveer vijf meter meer richting naar het viadukt te fotograferen en ben daar een hele tijd geweest. Nogmaals mooie kwaliteit filmjes hoor. Ik kijk nu naar deel 5 en daar moet je zelfs ongeveer naast me gestaan hebben.
Precies mijn afstand tot de goederenwagon.
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: amibo op donderdag 06 mei 2010, 19:44:58

Hebben jullie trouwens gehoord dat er ook een 41er was met een Amerikaanse stoomfluit ?
En dan zeggen ze dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben :lol:


@ Amibo

Jazeker en hij zat op de 41 018. Persoonlijk ben ik absoluut een Amerikaan fan maar een dergelijke fluit op een Duitse lok ging me iets te ver.

@ Hajo

De fluit was als primair gemonteerd. Het leek zo in Duitsland meer op een schip.
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: AnalogDriver op donderdag 06 mei 2010, 20:09:32


Nog even een reaktie op laatst geplaatste filmpje (ATFS2), wederom mooie beelden: ik zag veel uitrollende en de helling afrollende treinen.


Ik was toen met op weg naar het foto standpunt net buiten het station. Je moest er een stukje voor lopen en ik miste net de goederen trein

Citaat van: AnalogDriver op donderdag 06 mei 2010, 20:09:32


Wel leuk standpunt had je net buiten station, waar al dat heen en weer rangerende spul stopte.

Hajo


Ja dat was eigenlijk een toevals treffer. Juist op dat moment dat wij er stonden werd er gerangeerd voor twee nieuwe treinen.

Dat waterpasje is een goed idee. Standaard uitrusting tegenwoordig

Tomtom en waterpas

Jos
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: ATSF2 op donderdag 06 mei 2010, 13:32:14
Hier mijn video zoals beloofd

http://www.youtube.com/user/atsf2#p/a/u/0/VIEEJBML3GI

Hoe krijg je dit in beeld??

Hi Amibo en Kappa

Ik zal wel de digibeet van het forum zijn maar ik krijg het niet voor elkaar. In ieder geval bedankt voor het plaatsen en de hulp
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Als je naar je instellingen op youtube gaat waar je wijzigingen kunt uitvoeren aan je video (b.v. tags toevoegen) .
http://www.youtube.com/my_videos
En je klikt op de video dan kom je in de juist url die je kunt plaatsen in het forum.
En je hoeft inderdaad niet eens het wereldbolletje te gebruiken, dat gaat automatisch.

@ fasca
Ik zal eens kijken op de foto's die ik gemaakt heb, stond je vlak naast de wagon ?
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: amibo op vrijdag 07 mei 2010, 08:29:00
Als je naar je instellingen op youtube gaat waar je wijzigingen kunt uitvoeren aan je video (b.v. tags toevoegen) .
http://www.youtube.com/my_videos
En je klikt op de video dan kom je in de juist url die je kunt plaatsen in het forum.
En je hoeft inderdaad niet eens het wereldbolletje te gebruiken, dat gaat automatisch.

@ fasca
Ik zal eens kijken op de foto's die ik gemaakt heb, stond je vlak naast de wagon ?

@amibo

Ha ha bedankt nu is het duidelijk. Het is gelukt
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: amibo op vrijdag 07 mei 2010, 08:29:00
Als je naar je instellingen op youtube gaat waar je wijzigingen kunt uitvoeren aan je video (b.v. tags toevoegen) .
@ fasca
Ik zal eens kijken op de foto's die ik gemaakt heb, stond je vlak naast de wagon ?
Nee ongeveer zeven tot tien meter richting station. Ik herkende ook dat vervelende kind dat steeds naar voren liep op de losse spoorstaven die daar lagen. Rechts naast mij stond naar ik meen een twintiger/dertiger met een filmcamera op een statief was jij dat?
Als je de voorlaatste foto bekijkt van mijn eerste fotoserie (dubbeltractie met mooie zwarte rook) kun je precies zien waar ik stond.
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Die jongen met een vrij kleine camera op statief ?, daar zat ik naast met mijn vrouw, die ook foto's nam.
Het was aan het einde van de middag.
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: amibo op vrijdag 07 mei 2010, 12:52:51
Die jongen met een vrij kleine camera op statief ?, daar zat ik naast met mijn vrouw, die ook foto's nam.
Het was aan het einde van de middag.
Ja inderdaad een vrij kleine camera en het was inderdaad een jongen en geen dertiger.
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Erg mooie filmpjes.
In welk rijtuig zat je? Ik zat in rijtuig C
Wat vond je er van dat er vooraf al vaste plaatsen waren ?
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: amibo op vrijdag 07 mei 2010, 16:39:33
Erg mooie filmpjes.
In welk rijtuig zat je? Ik zat in rijtuig C
Wat vond je er van dat er vooraf al vaste plaatsen waren ?

Hi Amibo

Ik zat in rijtuig E. Was wel blij met de vaste plaatsen omdat wij altijd met een groep van 6 reizen en het altijd een strijd was om 6 plaatsen bij elkaar te krijgen.

Het voordeel van niet besproken plaatsen is de vrije keuze. Ik heb nog nooit zo achterin de trein gezeten. Zat altijd in het derde rijtuig net voor de mitropa.

Het scheelt dus voor ons een heleboel trouble vooraf ( op tijd zijn en de spanning of het gaat lukken ). Ik zou kiezen voor de besproken plaatsen.
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Totaal nu een mooi overzicht van Bebra alsmede de heen- en terugreis. :D
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Citaat van: ATSF2 op vrijdag 07 mei 2010, 17:23:21

op tijd zijn en de spanning of het gaat lukken ).

Heel herkenbaar :roll:
Toen ik in de bevestiging zag dat er al vaste plaatsen waren was ik blij verast :)
Ik heb gevraagd of dit een blijvertje wordt, en dat werd bevestigt .
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
@fasca,
Ik heb nu mijn online misschien herken je jezelf daar wel.

Enkele van mijn foto's:



Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
hartstikke bedankt voor de mooie fotoos.
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Prachtige foto's
Re: Re:Dampftage Bebra 30-04 en 01-05-2010
Hierbij een mooie video van 6 minuten in HD (720p)http://www.youtube.com/watch?v=mBuswrqEg4I