Hi allemaal,
zoals bekend heb ik een CS3. En sinds gister ook een BR 103 met Uhlenbrock Decoder, de standaard van Piko. Aangezien alle Piko spullen standaard op adres 3 komen en dit adres toevallig op dit moment al bezet is, wilde ik het anders veranderen. Zou met de CS3 moeten kunnen. Wat ik deed, deed ik, maar ik gooide de programmering overhoop. Reset dus en alle CV's, dit maal op de IB, terugzetten naar hun waarde van Piko. Zo gezegd, zo gedaan. Stukje proef gereden bij de IB, alles deed het, geen rare fratsen. Adres veranderd, nogmaals getest, alles in orde. Lok weer naar de CS3 toe. Lok aangemaakt, adres 103 (DCC) gegeven en ingevoerd. 28 rijstappen, net als de decoder als default doet. Zodra ik echter een commando richting lok stuur, bijvoorbeeld licht aan (stond nog aan van de IB en geen vernieuwd commando, dus vastgehouden), begint de verlichting onregelmatig te knipperen, alhoewel ik zo nu en dan meen enige regelmaat, namelijk een frequentie van 1 seconde, te herkennen. Dit gewoon tijdens stilstand, dus een contactprobleem is het niet. Ook tijdens het rijden is dit het geval. Het maakt hierbij niet uit of de lok op de hoofdbaan staat, of dat deze op op het programmeerspoor staat. Vermogen is volgens de meetapparatuur van het CS zelf voldoende.
Zet ik de lok weer in de IB controle, dan doet ie dat niet. In CV 100, het storingsregister, wordt niets aangetroffen. Het veranderen van de waarde in het CV dat de felheid van de verlichting regelt, haalt niets uit. De lok op adres 80 terugzetten en aanroepen in Motorola zorgt ervoor dat de lok zich weer netjes gedraagd zonder knipperen. Een tijdelijke oplossing, maar naar mijn idee geen permanenten oplossing. Goed, deze lok heeft dan geen tig functies, maar ik wil gewoon zeker weten dat ie het op DCC ook zonder morren doet en blijft doen.
De lok is dus goed, de decoder is goed, de stroomafname is goed, maar ergens in het communicatievat tussen CS3 en lok op DCC gaat het fout. Iemand die mij hiermee kan helpen?
Groet,
Laurent