Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

nieuwe Update van mijn baanontwerp Wat vinden jullie er nu van?

Gestart door Maurice.L dinsdag 11 december 2007, 18:51:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: nieuwe Update van mijn baanontwerp Wat vinden jullie er nu van?
Weer even een update gemaakt en wat aangepast. ik vind het nu beter uitzien:)


Re: nieuwe Update van mijn baanontwerp Wat vinden jullie er nu van?
Dit is wat rustiger en mooier leuk plan.

Bas
Re: nieuwe Update van mijn baanontwerp Wat vinden jullie er nu van?
Dag Maurice,

Mooi plan. Ik heb slechts 2 opmerkingen.

1. Rechtsboven heb je een stukje tussen 2 stootblokjes. Tenzij je daar een rangeerlokje of acculokje wilt plaatsen, lijkt het een (te) vergeten stuk spoor. Zelfs met 1 wagon erachter, heb je daar een beperkte bewegingsvrijheid.
2. Links zie ik dat je van de bovenste hoogte (donkergroen) naar donkergrijs gaat en vervolgens weer naar donkergroen en donkergrijs/groen kruist (!!!) klopt dat gedeelte? Wellicht met het Wintrack-bestand beter te zien.

Groet en succes, Paul
Re: nieuwe Update van mijn baanontwerp Wat vinden jullie er nu van?
Citaat van: p.ghijsen op maandag 21 januari 2008, 14:01:15
Dag Maurice,

Mooi plan. Ik heb slechts 2 opmerkingen.

1. Rechtsboven heb je een stukje tussen 2 stootblokjes. Tenzij je daar een rangeerlokje of acculokje wilt plaatsen, lijkt het een (te) vergeten stuk spoor. Zelfs met 1 wagon erachter, heb je daar een beperkte bewegingsvrijheid.
2. Links zie ik dat je van de bovenste hoogte (donkergroen) naar donkergrijs gaat en vervolgens weer naar donkergroen en donkergrijs/groen kruist (!!!) klopt dat gedeelte? Wellicht met het Wintrack-bestand beter te zien.

Groet en succes, Paul

Het linker deel moet inderdaat naar blauw overgaan en niet naar groen.
De bochtwissel heb ik wat meer naar links geplaats nu heb ik wat meer plaats


Re: nieuwe Update van mijn baanontwerp Wat vinden jullie er nu van?
Hallo Maurice,

Ziet er erg leuk uit! Creatief gebruik van boogwissels, en ook het losse (lokaalspoor) rondje in groen bovenop vind ik een goed idee.

Toch 2 opmerkingen:

  • Kun je de 2 slingerbochten in het groene rondje niet beter wat minder laten slingeren? Nu gaat het ineens van links naar rechts (en terug). Als je de 2 tegengestelde gebogen railsjes vervangt door rechte heb je een minder sterke en meer realistische slinger.
  • De 2 blauwe wissels rechtsonderin zou ik omdraaien (dus 2 linker wissels ipv rechter wissels. Waarom heb jij rechter wissels gebruikt?

Groetjes,

EgMaf
Re: nieuwe Update van mijn baanontwerp Wat vinden jullie er nu van?
Maurice,

Dit is een mooi plan.

Het valt mij op dat nu nauwelijks meer gebruik maakt van meegebogen wissels. Het eerste plan zat er vol mee. Heb je geen meegebogen wissels ? Ik zou het zonde vinden om ze niet te gebruiken.
Ik zie in het huidige plan 2 plaatsen, waar meegebogen wissels gebruikt zouden kunnen worden, zonder dit plan drastisch te wijzigen.

Citaat van: EgMaf op maandag 21 januari 2008, 19:10:27
De 2 blauwe wissels rechtsonderin zou ik omdraaien (dus 2 linker wissels ipv rechter wissels. Waarom heb jij rechter wissels gebruikt?

Met de rechter wissels is vanaf rechtsonderin ieder stationspoor bereikbaar. Bij het gebruik van 2 linkerwissels niet. Deze zouden dezelfde rijweg mogelijk maken als de wissel in het begin van de wisselstraat (rechterzijde van het station).

groetjes
Henk
Re: nieuwe Update van mijn baanontwerp Wat vinden jullie er nu van?
Citaat van: Henk op maandag 21 januari 2008, 19:55:38
Citaat van: EgMaf op maandag 21 januari 2008, 19:10:27
De 2 blauwe wissels rechtsonderin zou ik omdraaien (dus 2 linker wissels ipv rechter wissels. Waarom heb jij rechter wissels gebruikt?

Met de rechter wissels is vanaf rechtsonderin ieder stationspoor bereikbaar. Bij het gebruik van 2 linkerwissels niet. Deze zouden dezelfde rijweg mogelijk maken als de wissel in het begin van de wisselstraat (rechterzijde van het station).

Je hebt gelijk: Door de boog ertussen zag ik een van beide wisselstraten waarschijnlijk gespiegeld  :P
Re: nieuwe Update van mijn baanontwerp Wat vinden jullie er nu van?
Zo net weer wat rails besteld :)
Re: nieuwe Update van mijn baanontwerp Wat vinden jullie er nu van?
Citaat van: Maurice.L op dinsdag 26 februari 2008, 11:52:56
Zo net weer wat rails besteld :)

En, ligt het al? :-)